AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har arbeidet i over 20 år i kommunen -12 år på akkurat dette arbeidsstedet først i 80% stilling og nå som redusert i 25%. På denne tiden har jeg fått et barn, fylt 40 år - (ingen blomst eller gratulasjon), mistet et søsken på traumatisk vis (ingen blomst eller kondolanser). I ettertid har andre på arbeidsplassen fylt år, fått barn osv. og det er ikke måte på innsamlinger, blomster og gaver. Ved sykemelding - en blomst med "håper det går bra" osv. Nylig spurte jeg om min datter kunne få jobbe som ekstravakt på en annen avdeling enn meg, men fikk beskjed om at det ikke var mulig å ha andre i familien på samme arbeidssted. Det er jo fullt forståelig, men 2 uker senere kom en annen og sa at tantebarnet hadde fått jobb og i dag hørte jeg at en bror ble ekstravakt. Alt dette la jeg bort og "unnskyldte" med ulike forklaringer. Uansett tar jeg det ikke personlig, men tenker dette kanskje var "unntak" og i verste fall er ubetenksomt og bryr meg lite da jeg egentlig har det greit. Men den siste hendelsen syntes jeg var ubehagelig - Jeg fylte nettopp 50 år - en stor dag der de fleste jeg kjenner har mottatt gratulasjon fra jobben så jeg trodde kanskje at jeg denne gangen ville få en kvast i det minste. Etter 20 år i kommunen - mottok jeg ikke en gratulasjon engang. Da jeg kom på jobb var det ingen som gratulerte, ikke et kort, ingenting! Jeg kjente jeg ble så lei meg og utrolig såret Er det andre som har samme erfaring - er dette vanlig hos dere? Regnes mindre stillinger med i "omtanken"? Og hvordan er det i kommunen - er det noen anledninger der leder bør følger opp? (dødsfall i nær familie, alvorlig sykdom, større jubileum el.l) Hva mener dere? Anonymkode: 39d27...528
Meadow Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Det er ikke vanlig, og jeg synes du bør snakke med lederen din. 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Tja, har jobbet i diverse ufaglærte jobber og må si dårlig behandling og forskjellsbehandling er hverdags. Hvor bra du jobber eller hvor mye du står på spiller ingen rolle, det som er viktig er å bli bestevenn med sjefen, da får du både blomster, twist og kort. Vi lever i en hundeverden, der de som er verst blir behandlet best og oppnår mest Anonymkode: e2a24...23a 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Nå jobber ikke jeg i kommunen, men har opplevd det samme som deg mht hvem som får oppmerksomhet og ikke. Noen får blomst med en gang sykemeldingen havner hos sjefen, jeg som aldri er vekke havnet i en trafikkulykke og var sykemeldt i to mnd, eneste kontakt med arbeidsplassen var en sms fra sjefen med spørsmål om jeg trodde sykemeldingen ble forlenget... Noen får kake, ballonger og flagg når de har bursdag, andre ingenting. En kollega som opplevde samlivsbrudd klagde mye på jobb, fikk ekstra fri, blomster og kort, en annen som hadde det beintøft da mannen gikk men ikke plapret mye i pausen fikk ingenting. Jeg må si jeg lurer på hvorfor noen skal få alt og andre ikke noe. Nå sluttet jeg på den overnevnte jobben og begynte ett nytt sted i september, da fikk jeg en liten gave, mens kollegaen min som sluttet samtidig ikke fikk noe. Det kan jo være stillingsprosent har noe å si ts, men jeg syns uansett du kan ta opp det med hvem som får ekstravakter med sjefen, det høres jo veldig merkelig ut. Og uansett stillingsprosent kan man gi folk et kort og en blomsterkvast når de blir 50, syns det er dårlig gjort å droppe det. Anonymkode: ed90c...e66 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Sånn er det absolutt ikke i kommunen jeg jobber i! Her får alle blomst/eller et gavekort(spørs jo om det er bursdag, død eller hva det er) på runde dager, når triste ting skjer og lignende. Anonymkode: 21931...4da 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har jobbet i det offentlige i 30 år, og aldri ett ord til fødselsdager. Og det er helt greit - for det første er jeg jo ikke 12 år lenger, og for det andre har mitt privatliv ingenting med arbeidet å gjøre. 08-16 x5 står jeg til disposisjon for min sjef og mine medarbeidere, og det holder. Anonymkode: 41daa...d30 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Ikke bry deg. Mye rart der ute, det er sikkert og visst. Anonymkode: 40621...e95 2
Jentadi Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Jeg jobber i kommunen og vi har et system for hvem som skal få gaver og blomster. Noen faste er ansvarlig for å ordne dette når noen fyller runde år, ved langvarig sykdom eller dødsfall i nær familie. Kanskje din arbeidsplass ikke har det?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Har fått noe blomster å slikt i forbindelse med juleavslutning, men jeg ville ikke ha det. Hadde vært ubehagelig å fått blomster eller annet i forbindelse med sykdom eller dødsfall i familien. Jeg liker å skille fritid og arbeidsliv. Er greit nok å være venn med kolleger og å få gaver i den forbindelse, men fra ledelse ønsker jeg å ha et profesjonelt og avgrenset forhold. Hvis jeg var lederen din ville jeg behandlet deg slik som jeg selv ønsker å bli behandler, dvs ingen mas og fjas om blomster eller konfektesker. Så på bakgrunn av det tror jeg ikke kommunen prøver å være slem med deg eller at de ikke bryr seg om deg. De respekterer heller grensen mellom privatliv og arbeidstid. Anonymkode: 97011...d30
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fått noe blomster å slikt i forbindelse med juleavslutning, men jeg ville ikke ha det. Hadde vært ubehagelig å fått blomster eller annet i forbindelse med sykdom eller dødsfall i familien. Jeg liker å skille fritid og arbeidsliv. Er greit nok å være venn med kolleger og å få gaver i den forbindelse, men fra ledelse ønsker jeg å ha et profesjonelt og avgrenset forhold. Hvis jeg var lederen din ville jeg behandlet deg slik som jeg selv ønsker å bli behandler, dvs ingen mas og fjas om blomster eller konfektesker. Så på bakgrunn av det tror jeg ikke kommunen prøver å være slem med deg eller at de ikke bryr seg om deg. De respekterer heller grensen mellom privatliv og arbeidstid. Anonymkode: 97011...d30 Poenget er vel at andre får oppmerksomhet, og ikke TS. Hadde ingen fått, hadde det jo ikke vært noe problem. Jeg er heller ikke opptatt av blomster, oppmerksomhet osv i forbindelse med bursdag, sykemelding osv, men hvis de fleste andre på jobb hadde fått dette og ikke jeg, ville jeg likevel mislikt det. Ikke pga selve oppmerksomheten, men fordi jeg ville følt meg mindre verdsatt/viktig enn de andre. Er sikkert dette TS føler på også.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Det er ikke greit, men jeg tror det er fordi du bare jobber 25%. Man blir liksom litt glemt og ikke regnet med. Anonymkode: dbf8f...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå