Gå til innhold

Ned i vekt med hoppetau - tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg ønsker å komme i form, og har kjøpt meg ett hoppetau. Ønsker å gå ned 10 kg og i tillegg øke lungekapasiteten min ettersom jeg har astma. Føler vekten går oppover og kondisjonen nedover slik det er nå, og blir glad for tips om hoppetau er en god måte å gå ned i vekt og øke kondisjon? Noen med astma som har hatt utbytte av denne type trening? :hoppe:

Ellers tar jeg i mot alle typer tips til både kost og trening!

God jul og godt nyttår :strix:

Anonymkode: 29df9...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der. :)  Hoppetau er en bra måte å trimme på, men jeg har aldri brukt det til å gå ned i vekt med. Så lenge en får opp pulsen og en svetter, kan hva som helst brukes skulle jeg mene. Start litt forsiktig og øk noen minutter hver uke eller fjortende dag, ettersom din form tillater? Kanskje en telefon til et skikkelig trimsenter vil gi deg en bedre oppskrift å følge? Uansett, lykke til med hoppingen inn i det nye året. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varier hoppetau med andre liknende øvelser. Som for eksempel splitthopp, jogge på stedet, skyggeboksing osv. Kun hoppetau i lengden høres slitsomt ut. Du kan jo prøve korte intervaller. Hopp 30 sekunder, hvil 30 sekunder. Så øker du hoppetiden og senker hviletiden etterhvert

Anonymkode: 7f75c...cbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vektnedgang er det kosthold som er nøkkelen. Avhengig av hvordan kostholdet ditt ser ut i dag, er det kanskje ikke store grep som skal til. Drikk vann som tørstedrikk, kutt ned på godteri og snacks, spis deg mett til måltidene, og dropp småspising imellom. Se over kostholdet, og finn ut hvor du kan spare kalorier uten at du blir gående sulten.

Sånn ellers er hoppetau veldig godt for kondisjonen. Begynn i det små, og øk treningsmengden etter hvert. Tren gjerne intervaller. Om du har lyst kan du variere med andre treningsformer, jogging, gå turer, sykle, gå på ski, kanskje trene litt styrke.

Anonymkode: a81a9...d42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...