AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Noen her som har vært på backpackingtur? Har utrolig lyst til å oppleve verden! Hvor lenge anbefales det å være og hvor mye bør man regne med å bruke på en sånn reise? Har hørt noen som har klart seg med 50-60 tusen f.eks. Jeg er ikke særlig interessert i å bruke over hundre tusen på dette hvertfall. Hvordan "går man frem" ved å backpacke? Hvor finner man de billigste flybillettene og hvor anbefales det å "starte"? Er ikke særlig interessert i Bali btw. Men takker for svar og tips!! Anonymkode: 5c893...abb
loulou Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Hei! I sørøst Asia klarer du deg i hvertfall 4 mnd på 50-60k :D I Thailand, Kambodjsa, Filippinene , Malaysia osv er det mye å se! Billige flybiletter til Bangkok med Norwegian, og så anbefaler jeg skyscanner for å enkelt finne fly. AirAsia er greit og billig og reise med rundt i Asia. Ellers kan du jo reise til Sør Amerika? Har ikke vært der selv men har hørt mye bra! Jeg reiste første gang 3 mnd i Asia og brukte under 40 tusen. Anbefaler også å bare bestille en enveisbillett også bare bestiller du flere flybiletter etter hvert Lykke til !
aglaea Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Vietnam, Laos og Indonesia er også veldig billig. Det er mye annet å se i Indonesia enn bare Bali. Sør-Amerika er en god del dyrere enn Sørøst Asia så det kommer an på hvor lenge du helst ønsker å reise. Jeg vil bare anbefale deg å først undersøke litt på nettet og les om forskjellige steder og se hvor du kan tenke deg å reise. Lonely planet sine hjemmesider har mye god informasjon. Det er også lurt å se litt på regntid/orkansesong osv. Jeg reiste også rundt 3 mnd. i Asia, men husker ikke helt hvor mye jeg brukte. Rundt 40-50 000 ca.. Lykke til med planleggingen
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Aldri gjort det før. Hørt at man kan kjøpe en togbillett for 6-12 mnd som man kan bruke så mye man vil i hele Europa. Vet at mange har gjort dette. Men vet ikke noe særlig om det selv. I feks Thailand kan du leie et lite hus med hage for 3000-4000 kr i mnd. Billig mat der og. Høres gøy ut! Misunner deg Anonymkode: 25d62...21d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 Tusen takk! Anbefaler dere å bare bestille flybillett til et sted og ta overnatting derfra, eller å bestille hotell osv på forhånd? Anonymkode: 5c893...abb
aglaea Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Kan være lurt å ha overnatting osv. klart på forhånd til første natten iallefall (evt. første stedet) så slipper du å styre med det når du kommer etter en lang flytur. Selv foretrekker jeg å booke overnatting på forhånd når jeg reiser alene (trenger ikke være før du reiser, men underveis på turen, mener jeg), så jeg slipper å vandre rundt i gatene alene for å finne overnatting. Men mange tar det bare underveis, vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå