AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hei, Hva er aldersgrensen for å jobbe på avlastningsbolig? Jobber foreløpig ufaglært på sykehjem og har det helt fint der, men tenker likevel jeg vil trives bedre blant unge. Jeg har en del erfaring fra sykehjem, er det stor forskjell på arbeidsoppgavene på disse to arbeidsplassene? Tusen takk på forhånd:) Anonymkode: ff8d1...074
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 18. års aldersgrense for alt innen helse. På avlastningsbolig må du i tillegg ha utdannelse, sykepleier, vernepleier eller annen relevant helseutdannelse. Anonymkode: 004d2...c2f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 18. års aldersgrense for alt innen helse. På avlastningsbolig må du i tillegg ha utdannelse, sykepleier, vernepleier eller annen relevant helseutdannelse. Anonymkode: 004d2...c2f 18 års aldersgrense for alt innen helse? Dette kan da umulig være rett, kjenner flere som er 16-17 år som jobber på sykehjem. Er det ikke da VGS elevene også begynner sin lærlingtid i helsevesenet? Anonymkode: c8123...9f1 2
Krokanis Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 18. års aldersgrense for alt innen helse. På avlastningsbolig må du i tillegg ha utdannelse, sykepleier, vernepleier eller annen relevant helseutdannelse. Anonymkode: 004d2...c2f Nei, de ansetter ufaglærte assistenter også, særlig i helgene kunne vi fint være kun ufaglærte der jeg jobbet. Måtte være 18 år som ansatt, lærling blir noe annet da det er skolen som har ansvaret. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Der jeg jobber er det 18 år. Man må ha helsefaglig utdanning for å få 100% stillinger, men man kan godt få vikarstillinger som ufaglært (Som i praksis kan bli opp til 100% og gjerne over. Det er stort sett alltid behov for vikarer) Anonymkode: a0c72...c7c 2
fresia Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 hei! jeg jobber på avlastningsbolig og her må man være 18 år for å jobbe. jeg er ufaglært og har fast helgestilling. har også hatt et vikariat på 40% tidligere. jeg har ingen erfaring med å jobbe på sykehjem, så jeg veit ikke hvordan arbeidsoppgavene er der - men jeg vil tro at noen arbeidsoppgaver er ganske like. for eksempel stell, matsituasjoner o.l. det er nok mer aktivitet på en avlastningsbolig enn på et sykehjem. da mener jeg aktiviteter som å gå på kino, teater, i svømmehallen, turer osv. hva slags brukere som er der er jo svært varierende og da blir også arbeidsoppgavene svært varierende. noen krever et ganske tungt stell, mens andre klarer det meste selv. noen må mates, mens andre kan være med på å lage middag. barn og unge som er på avlastning krever ofte tilsyn hele tida og derfor er det ofte 1-1 bemanning. der er det stor forskjell fra sykehjem. jeg trives veldig godt med å jobbe på avlastningsbolig og anbefaler det! bare spør om du lurer på noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå