Gå til innhold

Tenåring i trøbbel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært mye rundt denne jenta tidlig i tenårene , og hun har dermed blitt noe utagerende selv. Jenta er i inngifta familie , så jeg vet ikke mer enn at hun har sklidd litt ut pga diverse . Jeg har alltid likt denne jenta . Hun er morsom og høflig , og selv om jeg ikke er vant til tenåringer , så fant hun og jeg tonen når vi møttes.

Noen dager før julaften får jeg beskjed om at denne jenta ville være hos meg i jula og så skulle vi bli enige med foreldre , BV osv om hvor lenge hun skulle bli , men at til første nyttårsdag som nesten - avtale .

Som sagt er jeg ikke vant til tenåringer , men jeg følte det veldig positivt at hun ville være her . I dagene som har gått har hun sovet mye ! Og hun ligger på ene sofaen i stua mens jeg holder på med mitt . Dette er ikke noe problem , for hun sier hun slapper av med " normale " lyder i huset . Jeg har vekket henne til alle måltider , og vi har gått en tur og vært på shopping . Ellers sover hun . Jeg tenker at hun er sliten eller deprimert og lar henne sove ? 

Nå lurer jeg på om jeg skal prøve å aktivisere henne mer ? Hun er søt og høflig og spør om hun skal hjelpe meg med ting.  Jeg har takket ja til at hun rydder av bordet og slikt. Og så legger hun seg under pleddet igjen . Som sagt er det ikke noe problem for meg .

Hun skal jo bare være her noen dager til , og jeg tenker at hun slapper jo av her , og det er kanskje det hun trenger ? Skal prøve å få henne med på flere turer da , men siste jeg vil er å " mase " på henne . 

Anonymkode: e17c9...705

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres allerede ut som om hun får det hun trengte mest i første omgang. Jeg ville spurt om hun kunne tenkt seg å være med på en utflukt ut i det grønne/hvite, frisk luft hjelper på alt og kanskje hun vil åpne seg litt for deg ute på tur?

Anonymkode: 0d8f2...bd4

• Liker 4
Skrevet

Bare la henne sove du. Siden hun klarer å slappe av hos deg og ønsker å være hos deg, ville jeg gjort som du gjør. Vekk henne til måltider og ta henne med ut på lufting en gang i blant. Vær en god voksen å være rundt, og la henne få puste fritt :) 

• Liker 4
Skrevet

De fleste tenåringer er jo slik i perioder. Så blir jo litt vanskelig når man ikke vet hvor aktiv hun er til vanlig. Det er jo ferie.

Anonymkode: ffb40...9d5

Skrevet

Jeg tror du gir henne akkurat det hun trenger, som er space fra alt hun ellers dealer med. Hos deg får hun, som du sier, slappe av. Og hun viser jo at hun også vil være til hjelp når det trengs. 

Anonymkode: 650df...2a7

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar ! Betryggende å se at dere er enige . Tenkte også som en over skrev , at hun vil åpne seg på tur . Hun sier nemlig svært lite nå , men er med på småsnakk. 

Skal prøve å få en gåtur til å virke fristende igjen :)

Og der forsvant anonymiteten . Jaja , det spiller ingen rolle.

Endret av NotNaomi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...