Gå til innhold

Øke de faste avdragene på boliglånet, eller spare opp og betale inn eksta en gang i året?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hva lønner seg eller går det for det samme? Faste avdrag på boliglånet er på 4000 i mnd. Studielån 1500(dette vil jeg ikke betale ned raskere enn jeg må). Kunne fint økt det faste avdraget på boliglånet til 10.000 i mnd. Har mellom 11.000-8.000 igjen på kontoen ved ny lønningsdag. Nå blir de satt på sparekonto,  betalte inn 60.000 ekstra på boliglånet i høst, spart opp til å sette inn Max beløp på bsu nå i januar. Men hva lønner seg videre? Ønsker å prioritere å betale ned boliglån, da det sannsynligvis skal økes betraktelig for oppussing om noen år 

Anonymkode: e95c1...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, hva lønner seg eller går det for det samme? Faste avdrag på boliglånet er på 4000 i mnd. Studielån 1500(dette vil jeg ikke betale ned raskere enn jeg må). Kunne fint økt det faste avdraget på boliglånet til 10.000 i mnd. Har mellom 11.000-8.000 igjen på kontoen ved ny lønningsdag. Nå blir de satt på sparekonto,  betalte inn 60.000 ekstra på boliglånet i høst, spart opp til å sette inn Max beløp på bsu nå i januar. Men hva lønner seg videre? Ønsker å prioritere å betale ned boliglån, da det sannsynligvis skal økes betraktelig for oppussing om noen år 

Hvis du planlegger å pusse opp snart kan du jo bare spare opp til det i stedet for å betale inn på lånet for så å låne mer igjen?

Anonymkode: 5ce97...80d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du planlegger å pusse opp snart kan du jo bare spare opp til det i stedet for å betale inn på lånet for så å låne mer igjen?

Anonymkode: 5ce97...80d

Lønner det seg med tanke på renter osv? Lite renter på sparepengene nå. Fyller opp vanlig bsu og bsu+ hvis det skulle ha noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis renta på boliglånet er høyere enn kontoen du sparer pengene i så lønner det seg å betale ned fortest mulig. Rentene slutter å løpe på beløpet du betaler inn med en gang du betaler.

Anonymkode: d7c9d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...