AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Del Skrevet 27. desember 2017 Som tittelen sier, hva lønner seg eller går det for det samme? Faste avdrag på boliglånet er på 4000 i mnd. Studielån 1500(dette vil jeg ikke betale ned raskere enn jeg må). Kunne fint økt det faste avdraget på boliglånet til 10.000 i mnd. Har mellom 11.000-8.000 igjen på kontoen ved ny lønningsdag. Nå blir de satt på sparekonto, betalte inn 60.000 ekstra på boliglånet i høst, spart opp til å sette inn Max beløp på bsu nå i januar. Men hva lønner seg videre? Ønsker å prioritere å betale ned boliglån, da det sannsynligvis skal økes betraktelig for oppussing om noen år Anonymkode: e95c1...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Del Skrevet 27. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som tittelen sier, hva lønner seg eller går det for det samme? Faste avdrag på boliglånet er på 4000 i mnd. Studielån 1500(dette vil jeg ikke betale ned raskere enn jeg må). Kunne fint økt det faste avdraget på boliglånet til 10.000 i mnd. Har mellom 11.000-8.000 igjen på kontoen ved ny lønningsdag. Nå blir de satt på sparekonto, betalte inn 60.000 ekstra på boliglånet i høst, spart opp til å sette inn Max beløp på bsu nå i januar. Men hva lønner seg videre? Ønsker å prioritere å betale ned boliglån, da det sannsynligvis skal økes betraktelig for oppussing om noen år Anonymkode: e95c1...3c1 Hvis du planlegger å pusse opp snart kan du jo bare spare opp til det i stedet for å betale inn på lånet for så å låne mer igjen? Anonymkode: 5ce97...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Del Skrevet 27. desember 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du planlegger å pusse opp snart kan du jo bare spare opp til det i stedet for å betale inn på lånet for så å låne mer igjen? Anonymkode: 5ce97...80d Lønner det seg med tanke på renter osv? Lite renter på sparepengene nå. Fyller opp vanlig bsu og bsu+ hvis det skulle ha noe å si. Anonymkode: e95c1...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Del Skrevet 27. desember 2017 Hvis renta på boliglånet er høyere enn kontoen du sparer pengene i så lønner det seg å betale ned fortest mulig. Rentene slutter å løpe på beløpet du betaler inn med en gang du betaler. Anonymkode: d7c9d...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå