Gjest JeSuisLouise Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Jeg skal kanskje til Zürich til sommeren pga konsert og lurte på om noen har noen tips? Vet det er veldig dyrt der men hvor er det fint å bo, og hva kan man finne på der? Snakker de engelsk? Jeg har tidligere vært i Geneve og der snakket de bare fransk.
Madeon Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Besøkte Zürich da jeg var på interrail i fjor sommer. Utrolig flott by! Bodde på Hotel Montana, og tror jeg betalte ca 1800 kr for to netter med frokost inkludert. Hotellet ligger fint til bare et par hundre meter fra togstasjonen og i gåavstand til det aller meste. Hadde et lyst og fint rom, men mangel på aircondition var et stort minus. Det er masse å gjøre i Zürich, og noe som er obligatorisk på sommerstid er å bade i Zürichsjøen (vannet er så rent at det kan drikkes, mener jeg å ha hørt). Kan også anbefale et besøk i dyreparken rett utenfor sentrum. Det er enkelt å ta seg dit med trikken. Ellers er det fint å gå langs innsjøen på begge sider, og ikke minst bør man få med seg utsikten over byen fra Lindenhof. Alle jeg møtte snakket forresten godt engelsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå