Gå til innhold

Spotify, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nylig i Colombia på ferie og spotify funket helt fint i 2 uker. Så fikk jeg beskjed etter 15 dager at min spotify var sperret fordi jeg befant meg utenfor Norge. Altså, er dette noe nytt? Jeg har sendt mail til spotify men de gidder jo ikke å svare :( Får man ikke lov å bruke spotify utenlands mer enn 2 uker? Det er jo utrolig teit. 

Anonymkode: 1f64d...3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke akkurat med spotify, men som regel gjøres slikt av sikkerhetshensyn med tanke på at uvedkommende/svindlere kan ha fått tilgang til kontoen din, og ikke fordi de skal nekte deg å bruke tjenesten. Vanligvis vil man da kunne finne en E-post med instruksjoner for å reaktivere kontoen, typisk ved at man bekrefter noen detaljer som navn, telefonnummer, mottar en bekreftelses-SMS eller lignende.

Anonymkode: 1bf59...9b1

Skrevet

Dette skjedde med meg da jeg bodde i USA, og Spotify enda ikke var kommet til USA. Jeg fikk bare noen i Norge til å logge seg inn på min konto, og så gikk det greit. Spotify vil jo at man skal betale "i" det landet man er i å, og i mitt tilfelle var også sperren pga. at Spotify da ikke hadde rettigheter til å spille musikken i USA. Det er jo også slik i dag at man ikke har tilgang til akkurat samme innhold i alle land - er noe norsk musikk som en f.eks. ikke har tilgang til dersom man har amerikansk konto. 

Anonymkode: 19b85...12d

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde med meg da jeg bodde i USA, og Spotify enda ikke var kommet til USA. Jeg fikk bare noen i Norge til å logge seg inn på min konto, og så gikk det greit. Spotify vil jo at man skal betale "i" det landet man er i å, og i mitt tilfelle var også sperren pga. at Spotify da ikke hadde rettigheter til å spille musikken i USA. Det er jo også slik i dag at man ikke har tilgang til akkurat samme innhold i alle land - er noe norsk musikk som en f.eks. ikke har tilgang til dersom man har amerikansk konto. 

Anonymkode: 19b85...12d

Spotify var først i USA.

Anonymkode: 4c7fa...c7e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spotify var først i USA.

Anonymkode: 4c7fa...c7e

Spotify er svensk og kom til USA lenge etter lanseringen i Skandinavia. Da jeg var på utveksling i US var det ingen der som hadde hørt om Spotify. 

Anonymkode: 781f6...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...