AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Får dere mer tid til hverandre og evt barna? Blir det ordentlig rent? Hva betaler dere? Anonymkode: 6fad2...59c
stan Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Vi hadde det før nåt vi bodde i utlandet. To timer i uken. Leiligheten ble jo strøken, og da var det også lettere for oss å holde noenlunde orden. Det ble absolutt tid til andre ting for oss. Prisen der er jo ikke sammenlignbar med her, ca en tiendel, men vi vurderer det her og.
Nicathv Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 (endret) Med mindre man er syk, handikappet eller gammel, synes jeg det er moralskt tvilsomt å betale en fattigere person for å være tjeneren sin. Med mindre man betaler tjeneren det samme man selv tjener i timen. Men det har jeg aldri hørt om noen som gjør. Endret 27. desember 2017 av Nicathv 4
Gjest Selfie Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Det er verdt det, det bidrar til likestillingen i huset. Betaler selvfølgelig ikke svart, det er et firma som gjør jobben.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Er dere ikke redd for at ting kan bli stjålet? Innboforsikringen gjelder vel ikke når dere har sluppet de inn selv.. og med mindre dere har overvåkingskamera blir det sånn he said she said situasjon Anonymkode: 653ea...619
Ild Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Vi har hatt vaskehjelp i 10 år. Betalte ca 600 kr uka for to timer/uke (på 200kvm hus). + ekstra for vindusvask, julevask og generell storvask. Måtte lære dem opp i hvordan vi ville ha det gjort (så det krevde litt innsats i starten) Vi har nå sluttet med vaskehjelp siden vi vil at barna skal lære seg å rydde/vaske. Det går overraskende bra, så jeg er glad for at vi sluttet.
Gjest Daryl Dixon Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 Jaaa! Hadde hun sagt opp hadde jeg hoppet ut av vinduet.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Det er ekkelt om du blir kjent med vedkommende og det er ekkelt om du føler noen har nøkler etc tilgang til privat. Men om man er syk så må man jo; men jeg syns det var grusomt som var hjemme hver dag på dagtid; men jeg var deprimert og spiste dårlig sånn generlt da. Anonymkode: e1a0d...ee4
Morpheus Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Vi er meget fornøyd med værelsespiken her i huset. Vi vet ikke hvordan vi skulle greid oss uten. Men det tok litt tid å skaffe en bra barnepike som snakket bra nok Norsk. Men butleren hadde en dyktig kusine som til slutt tok jobben. Så nå kan min mann og jeg endelig dra på jobb med god samvittighet og vite at huset er i de beste hender. Samt komme hjem til ferdig middag vår flinke kokk har komponert. 2
Kontormus Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Forskjell på og leie folk til rengjøring og "hushjelp". Sistnevnte er et gammelt utrykk, og betyr for meg at denne også har oppgaver som matlaging, barnepass, sengetøyskift, administrering av klær og klesvask, vanning av blomster osv osv 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Det er da ingenting galt med å kjøpe rengjøringstjenester, selv om de tjener mindre. Har man råd til det er det bare positiv å bidra til arbeidsplasser. Forutsetter selvsagt at man har ordnede former. Anonymkode: ef6e0...fce 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 12 timer siden, Nicathv skrev: Med mindre man er syk, handikappet eller gammel, synes jeg det er moralskt tvilsomt å betale en fattigere person for å være tjeneren sin. Med mindre man betaler tjeneren det samme man selv tjener i timen. Men det har jeg aldri hørt om noen som gjør. Jeg er verken syk, gammel eller handikappet, men hvis jeg hadde betalt vaskehjelpen min like lite som jeg tjener, hadde de nok sagt opp på dagen. Eller brukt tannbørsten min til å vaske toalettet med😂 Anonymkode: 7bf2c...a1e
Nicathv Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er verken syk, gammel eller handikappet, men hvis jeg hadde betalt vaskehjelpen min like lite som jeg tjener, hadde de nok sagt opp på dagen. Eller brukt tannbørsten min til å vaske toalettet med😂 Anonymkode: 7bf2c...a1e Så du må jobbe f.eks. 3 timer for å betale vaskehjelpen din for 2 timers arbeid? Hvorfor vasker du ikke selv? Da får du jo mer fritid. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 For oss er det verdt det, men vi misliker sterkt husvask selv. Vi betaler dyrt(firma), men hvis ikke blir det ikke gjort. Anonymkode: 070e5...874
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 Vi synes absolutt det er verdt det. Blir ikke like rent som om jeg skulle vasket selv, men det er fantastisk å komme hjem til vasket hus en gang i uken. Hun som vasker hos oss bor i nærheten og går for tiden på norsk-kurs, men vasker hos oss og noen andre ved siden av kurset. Hun har ikke enkelpersonsforetak, men vi har skrevet en avtale og benytter A04 skjema via Altinn. Vi betaler 150kr timen + skatt. Vi holder vi alt av vaskemidler ol. Anonymkode: 3e129...cc1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, Nicathv skrev: Så du må jobbe f.eks. 3 timer for å betale vaskehjelpen din for 2 timers arbeid? Hvorfor vasker du ikke selv? Da får du jo mer fritid. Det er ikke meg du svarte, men jeg har det mye morsommere på jobb enn når jeg vasker hus. Anonymkode: ad561...505 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi betaler 150kr timen + skatt. Vi holder vi alt av vaskemidler ol. Råbillig! Gamle og invalide her i kommunen betaler 215 pr.time for hjemmehjelp, dvs. vask. Anonymkode: bde3a...318 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 Vi har hver 4. Uke, betaler 500 per gang, hun bruker ca 2 timer. Skulle gjerne hatt hver 2 uke, men syntes det blir for dyrt. Hun vasker bad, dusj, tørker over kjøkkeninnredning, skifter på sengetøy (kun hovedsoverom, ikke gjesterom), samt tørker støv i vinduskarmer og støvsuger og vasker gulv. Prøver å få henne til å støvsuge sofa, men hun glemmer det om man ikke sier det hver gang. Vi har i tillegg robotstøvsuger som går annenhver dag, så totalt tar vel jeg "storvask" en gang i mnd, 2 uker etter vaskedama har vært her. Hjelper noe i husarbeidet, men syntes middagslagingen og rydding/vasking av kjøkkenbenk tar mye tid i hverdagen likevel, Hehe. Anonymkode: ddced...e41
Scherbatsky Skrevet 28. desember 2017 #20 Skrevet 28. desember 2017 Ja! Jeg er kronisk syk og sliter i tillegg med utslett på hender (som blir verre av rengjøringsmidler og for mye håndvask), og å bestille vaskehjelp 1 gang i mnd er det beste jeg har gjort for meg selv i år. Skulle bare ønske jeg hadde gjort det før. Så lenge man sørger for å gjøre det hvitt og behandler folk ordentlig, ser jeg ikke problemet. Du velger å legge energien din på noe annet, det må værra greit. Min mor liker å vaske, og kunne ikke tenke seg hjelp før hun blir eldre, så hun koser seg med det. Det gjør ikke jeg, så da betaler jeg for at noen andre skal ta grovvasken (jeg støvsuger jo, og støvtørker/holder det ved like mellom hver gang). Betaler 798 for to timer via Freska.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå