Gå til innhold

Betennelse i åpne sår

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Jeg har betennelse i endel åpne sår på låret, det er gult og gulgrønt og ser ikke bra ut.

Jeg prøver å lufte det så mye jeg kan, for med en gang jeg har på bandasje så klistrer det seg fast og det er både vondt og vanskelig å ta av bandasjen etterpå.

Jeg renser dem regelmessig..

Hva kan jeg gjøre for å redusere betennelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen/legevakten og få hjelp til å rense såret skikkelig.

Da vil du og få råd til hvordan du skal stelle såret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legevakten i går og da hadde sårene halvveis tørket ut. men så teipet de de sammen og nå er alt mye verre enn før jeg var der.. bør jeg oppsøke lege igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka det tenkes du har fått noe bakterie i dem? Hvis de ikke vil gro? Kjenner ei som fikk antibiotika for det, det ga seg jo aldri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka det tenkes du har fått noe bakterie i dem? Hvis de ikke vil gro? Kjenner ei som fikk antibiotika for det' date=' det ga seg jo aldri....[/quote']

De er realtivt nye. noen er to dager gamle, andre er en uke. siden de er gapende kutt så vil jeg tro at det tar en stund før de gror uansett.

Er det en slags krem eller noe? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Er det en slags krem eller noe? :oops:

en krem som brukes til betennelser i sår. Inneholder antibiotika og tar betennelser bra. Men den er reseptbelagt.Vet ikke om den kan hjelpe deg, men jeg har i hvert fall brukt den til infeksjoner i sår, også operasjonssår. Fucidin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...