AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Noen som har gått her som vil si noe om denne skolen? Fikk dere jobb etterpå? Vurderer å gå her som regnskapskonsulent (1 år) og ser bare gode tilbakemeldinger på deres side og fb-side. Men vil gjerne høre om noen har hørt noe annet? Anonymkode: 652e1...532
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har aldri hørt om skolen, men en kjapp sjekk av anmeldelser ga meg dette inntrykket; De fleste anmeldelsene er lagt inn i puljer ila noen får dager, ti stykker i den puljen, ti i den osv. Sjekk av flere profiler avslører at en del har studert andre steder i den perioden de gir 5 stjerner, altså har de ikke eleverfaring med skolen. Et par av profilene virker ikke ekte. Uansett hvor bra en skole er har alltid noen elever et mindre bra inntrykk, da skurrer det at over tredve personer har gitt 5 stjerner, de fleste uten kommentar, kun en 4er. Stort sett alle andre skoler med høyt snitt har noen som gir lav karakter, for alle er aldri fornøyd. Det var også en dyr utdanning, hvis du har studiekompetanse ville jeg heller gått for offentlig eller bi. Hvis ikke kan du kontakte aktuelle arbeidsgivere i regionen og spørre hvilket inntrykk de har av utdanningen. Anonymkode: 23bd8...147
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri hørt om skolen, men en kjapp sjekk av anmeldelser ga meg dette inntrykket; De fleste anmeldelsene er lagt inn i puljer ila noen får dager, ti stykker i den puljen, ti i den osv. Sjekk av flere profiler avslører at en del har studert andre steder i den perioden de gir 5 stjerner, altså har de ikke eleverfaring med skolen. Et par av profilene virker ikke ekte. Uansett hvor bra en skole er har alltid noen elever et mindre bra inntrykk, da skurrer det at over tredve personer har gitt 5 stjerner, de fleste uten kommentar, kun en 4er. Stort sett alle andre skoler med høyt snitt har noen som gir lav karakter, for alle er aldri fornøyd. Det var også en dyr utdanning, hvis du har studiekompetanse ville jeg heller gått for offentlig eller bi. Hvis ikke kan du kontakte aktuelle arbeidsgivere i regionen og spørre hvilket inntrykk de har av utdanningen. Anonymkode: 23bd8...147 Det var akkurat dette jeg også synes virket suspekt... derfor jeg ville høre her om noen fra området har erfaring eller hørt om denne skolen. Er tilflytter til dette fylket, så jeg har aldri hørt om denne skolen før. På nettsiden til skolen står det at skolen har god kontakt med bemanningsbyråer, som tar inn elever fra skolen - var hvis dette var tilfelle at jeg var interessert i dette studiet. Er for tiden arbeidsledig og sliter med å få jobb, søker på alt men kommer ikke lenger enn til intervju. Har ikke generell studiekompetanse, og syter med å gå flere år på skole, så derfor håpet jeg at dette kunne være en løsning... Men skal følge rådet ditt å ta kontakt med regnskapsfirmaer i området om deres mening om et slikt studie. Takk for svar. TS Anonymkode: 652e1...532
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var akkurat dette jeg også synes virket suspekt... derfor jeg ville høre her om noen fra området har erfaring eller hørt om denne skolen. Er tilflytter til dette fylket, så jeg har aldri hørt om denne skolen før. På nettsiden til skolen står det at skolen har god kontakt med bemanningsbyråer, som tar inn elever fra skolen - var hvis dette var tilfelle at jeg var interessert i dette studiet. Er for tiden arbeidsledig og sliter med å få jobb, søker på alt men kommer ikke lenger enn til intervju. Har ikke generell studiekompetanse, og syter med å gå flere år på skole, så derfor håpet jeg at dette kunne være en løsning... Men skal følge rådet ditt å ta kontakt med regnskapsfirmaer i området om deres mening om et slikt studie. Takk for svar. TS Anonymkode: 652e1...532 Hvem som helst kan melde seg inn hos bemanningsbyråer, betyr ikke at man får jobb da. Anonymkode: b6c73...bf0 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvem som helst kan melde seg inn hos bemanningsbyråer, betyr ikke at man får jobb da. Anonymkode: b6c73...bf0 "Mange regnskapsbyråer, bedrifter og bemanningsselskaper velger å ta kontakt med oss når de trenger nye medarbeidere." - fra deres hjemmeside Hukommelsen min er visst dårlig Men ja, helt sant at innmelding i bemanningsbyrå ikke garanterer jobb. Anonymkode: 652e1...532
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har gått denne skolen. Vet ikke om noen som fikk jobb etter å ha gått der. Vil si det var litt useriøst. Alle fikk bra karakterer feks. Jeg tokk høyere utdanning etterpå. Regnskapsbransjen er i endring og dette er ikke en lur «utdannelse» å ta. Hvorfor ikke ta høyere utdannelse? Tiden går fort og man får mye igjen for de årene. ☺️👍 Anonymkode: 9ec6f...aee
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Jeg tokk studiekompetanse på ett år. Det går fint det. Og deretter 3 år på en høyere utdannelse. Veldig greit å ha en utdannelse , siden man da faktisk er kvalifisert for visse jobber. Anonymkode: 9ec6f...aee
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har gått denne skolen. Vet ikke om noen som fikk jobb etter å ha gått der. Vil si det var litt useriøst. Alle fikk bra karakterer feks. Jeg tokk høyere utdanning etterpå. Regnskapsbransjen er i endring og dette er ikke en lur «utdannelse» å ta. Hvorfor ikke ta høyere utdannelse? Tiden går fort og man får mye igjen for de årene. ☺️👍 Anonymkode: 9ec6f...aee Det var det jeg fryktet ja... :/ Kjipt å kaste bort hundretusener på det! Får nok heller ta bachelor ja.. Bare litt surt å måtte bruke 4 år (må også ta generell studiekompetanse), men mye heller det enn en usikker framtid da 🙈 Hvordan er arbeidsmarkedet for regnskapsførere? Tusen takk for svar! Ts Anonymkode: 652e1...532
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tokk studiekompetanse på ett år. Det går fint det. Og deretter 3 år på en høyere utdannelse. Veldig greit å ha en utdannelse , siden man da faktisk er kvalifisert for visse jobber. Anonymkode: 9ec6f...aee Vurderer det veldig nå ja! Er så lei av å være arbeidsledig/ringevikar og usikker framtid, at jeg får vel bare kaste meg i det 🙈 Anonymkode: 652e1...532
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 Ta en Bachelor!! En kollega på en annen avdeling tok et kurs der, og som Autorisert Regnskapsfører så synes jeg det er rart at noen bruker penger på det. Ville heller brukt pengene på en Bachelor på BI hvis man ikke kommer inn på Universiteter eller Høyskoler. Det er alltid behov for regnskapsfolk! Søk på BI, har inntrykk av at "alle" kommer inn der. Anonymkode: b5fa7...04b 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 Ok, det med fagskoler/akademi er at det er sett som negativt blant mange arbeidsgivere. Det er fordi man ''kjøper'' seg inn for å studere noe, pluss 1 år tilsier ingenting hvis man sammenligner en bachelor med lignende studieretning. Selv BI som reklamerer at de har jobbgaranti er ikke sant, min venninne har fullført bachelor i økonomi og forretningsjus og hun har ennå ikke fått jobb etter 3 måneder. Så klart ''lurer'' private skoler med søte ord at de har kontakt med bedrift, du får jobbgaranti osv. slik at du betaler for å gå hos dem. Er heller lurere å bare få vitnemål også ta en bachelor. Det er aldri forsent! Anonymkode: af6ed...317 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, det med fagskoler/akademi er at det er sett som negativt blant mange arbeidsgivere. Det er fordi man ''kjøper'' seg inn for å studere noe, pluss 1 år tilsier ingenting hvis man sammenligner en bachelor med lignende studieretning. Selv BI som reklamerer at de har jobbgaranti er ikke sant, min venninne har fullført bachelor i økonomi og forretningsjus og hun har ennå ikke fått jobb etter 3 måneder. Så klart ''lurer'' private skoler med søte ord at de har kontakt med bedrift, du får jobbgaranti osv. slik at du betaler for å gå hos dem. Er heller lurere å bare få vitnemål også ta en bachelor. Det er aldri forsent! Anonymkode: af6ed...317 Nå sprer du feilinformasjon her. Akademi vet jeg ingeting om, men på de fagskolene jeg kjenner til må man ha bestått videregående utdanning med relevant fagbrev, eller ha minst fem års relevant erfaring. Inntak skjer via Vigo, så det er ikke mulig å kjøpe seg inn som du sier. I tillegg er for eksempel folk med bakgrunn fra teknisk fagskole ettertraktet i bransjen, fordi man da har både praktisk og teoretisk utdanning. Anonymkode: c6ca1...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Nå sprer du feilinformasjon her. Akademi vet jeg ingeting om, men på de fagskolene jeg kjenner til må man ha bestått videregående utdanning med relevant fagbrev, eller ha minst fem års relevant erfaring. Inntak skjer via Vigo, så det er ikke mulig å kjøpe seg inn som du sier. I tillegg er for eksempel folk med bakgrunn fra teknisk fagskole ettertraktet i bransjen, fordi man da har både praktisk og teoretisk utdanning. Anonymkode: c6ca1...fa4 Jeg har hørt noen fagskoler har unntak at man slipper å ha fullført generell studiekompetanse til opp til 2 fag. Når man mener kjøpes inn for å gå på skole, mener de mest sannsynligvis privat opptak siden de er lette å komme inn så lenge man betaler. Hvorfor tror du det er så mange BI studenter som er dumme som kommer inn, det r fordi man betaler seg inn ved dyr semesteravgift. Mange av dem starter men slutter allerede etter halv året, fordi de innser det er for hardt for dem, da ser jo man tydelig opptaket er ikke streng med karakter. Kjenner en med 2.1 i snitt som kom inn der liksom. Anonymkode: af6ed...317
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt noen fagskoler har unntak at man slipper å ha fullført generell studiekompetanse til opp til 2 fag. Når man mener kjøpes inn for å gå på skole, mener de mest sannsynligvis privat opptak siden de er lette å komme inn så lenge man betaler. Hvorfor tror du det er så mange BI studenter som er dumme som kommer inn, det r fordi man betaler seg inn ved dyr semesteravgift. Mange av dem starter men slutter allerede etter halv året, fordi de innser det er for hardt for dem, da ser jo man tydelig opptaket er ikke streng med karakter. Kjenner en med 2.1 i snitt som kom inn der liksom. Anonymkode: af6ed...317 Man trenger jo ikke generell studiekompetanse for å gå fagskole. Poenget er jo at det bygger på en yrkesrettet utdannelse, dvs. to år yrkesfaglig linje på vgs, to år med lærlingtid som fører til fagbrev, og så kan man søke fagskole for å bygge videre på det. Anonymkode: c6ca1...fa4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 Ved å titulere seg selv som «fagskole», så insuineres det at alle andre skoler ikke har fag, og dermed ikke er skoler med fag. Anonymkode: fa4d5...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå