Gå til innhold

Bråk fra nabo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i borettslag og har fått ny nabo. Hver morgen, mellom 0530-0600, går han ut å starter bilen sin for å varme den opp. Den står på tomgang i 10-15min.

Alle i borettslaget her har soverom vendt mot parkering, så dette vekker trolig flere enn bare meg. Ikke alle skal opp før kl.6 om morgenen..

Hvordan kan jeg gi beskjed om dette, på en ålreit måte? :)

Anonymkode: 9dd94...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå ut og stopp motoren igjen da vel. Bilen er sannsynligvis ikke låst, og nøkkelen står i.

Anonymkode: 8a588...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er liten ting å klage på. Har du tatt dop på 90 tallet og meditert over gress vs biler ts? Eller var du som liten blekkulf miljøverner?

Huff jeg svir i øynene av røyk på mystisk vis innendørs i borettslag selv.

( ps. Hva med sabotasje av selve bilen - men da blir det vel bare mer trist. ) 

Anonymkode: ef582...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette borettslaget gjelder regelen om at det skal være stille mellom kl.23-07. Så når alle blir vekket kl.0530-0600, er det vel lov å klage? 

Jeg kan selvfølgelig ikke klage på biler som bare kjører forbi eller at andre står opp tidligere enn meg... Men dette er veldig plagsomt, og ingen andre som bor her, har gjort dette før.

Anonymkode: 9dd94...358

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si det til ham. Du trenger ikke å nevne reglene eller en eventuell klage. Bare si at du blir vekket klokken 05:30 av bilen hans. De fleste mennesker setter pris på ærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å klage til styret blir utrolig mye mas for noe jeg mener ikke er ett problem. Kan du ikke henge opp annonym lapp på døren/trappoppgangen eller ta kontakt direkte med personen det gjelder i det minste.

Jeg starter opp min bil alltid før jeg skal ut på vinterstid, om andre ikke liker det bryr jeg meg faktisk ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke lov! Les Vegtrafikkloven paragraf 16, der står det at det ikke er tillatt å la bilen gå på tomgang når det er til sjenanse for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han vet jo ikke at det er til sjenanse om ingen forteller det! 

Du kan ta det opp med ham, så kjøper han seg nok en kupevarmer, helt uten å blande inn styret. 

Anonymkode: 51ee6...6c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tirben said:

Det er faktisk ikke lov! Les Vegtrafikkloven paragraf 16, der står det at det ikke er tillatt å la bilen gå på tomgang når det er til sjenanse for andre. 

ok, jeg bryr meg ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært å reagere på. Skaff deg noen dotter og putt i ørene da vet du så hører du ikke det.

Anonymkode: 894f9...fad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå ut og stopp motoren igjen da vel. Bilen er sannsynligvis ikke låst, og nøkkelen står i.

Anonymkode: 8a588...ee4

Sånt gjør man ikke. Det er innbrudd. Det er heller ikke uvanlig å varme bilen når det er kaldt. Ofte kan det være så mye dugg/is at man må vente så lenge selv om man sitter i bilen. Kan jo ikke kjøre uten å se ut heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.12.2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Dette er liten ting å klage på. Har du tatt dop på 90 tallet og meditert over gress vs biler ts? Eller var du som liten blekkulf miljøverner?

Huff jeg svir i øynene av røyk på mystisk vis innendørs i borettslag selv.

( ps. Hva med sabotasje av selve bilen - men da blir det vel bare mer trist. ) 

Anonymkode: ef582...aac

Er du full? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...