Gjest dooris Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Hei Brukes vanlig bolleoppskrift til fastelavnsboller, eller er det noe eget med de? Hvis noen har en god oppskrift, så blir jeg glad for å få en. Jeg er helt grønn på baking, så hvis det står hva som skal smeltes og røres hver for seg og hvor lenge det skal heves osv blir jeg veldig glad
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Jeg har bare brukt vanlige boller med kremfyll og melisdryss. Her regnes berlinerboller også som fastelavensboller, men de blir jo litt annerledes da. De bare kjøper jeg hos bakeren!
@lfa Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 Når er det fastelaven`` Førstkommende søndag.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 Førstkommende søndag. Og alltid syv uker før 1. påskedag om jeg ikke feil
Cilla Skrevet 3. februar 2005 #6 Skrevet 3. februar 2005 Jeg lager fastelavensboller med vaniljefyll eller sjokoladebiter inni.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Jeg bruker vanlige hjemmebakte hveteboller til fastelavn. Jeg deler dem i to og legger et ca. 2 mm lag med marsipan inni. Så fyller jeg med pisket krem tilsatt vanilje (ekte selvsagt) og litt sukker. Melisdryss på toppen! nam nam nam...
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Jeg bruker vanlige hjemmebakte hveteboller til fastelavn. Jeg deler dem i to og legger et ca. 2 mm lag med marsipan inni. Så fyller jeg med pisket krem tilsatt vanilje (ekte selvsagt) og litt sukker. Melisdryss på toppen! nam nam nam... Etter det der kan det jammen trenges noen uker faste ja hmm, lurer på om jeg ikke skal lage noe slikt allikevel
ashera Skrevet 3. februar 2005 #9 Skrevet 3. februar 2005 Jeg bruker min vanlige bolledeig (se tråden "luftige hveteboller", men rasper marsipan som jeg visper inn i kremen. Eller så bruker jeg vanlig krem og rørte jordber på bollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå