AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hei! Hva vil skje hvis jeg bare konsumerer flytende mat og drikke i en dag eller to? Blir det som en slags faste? Vil kroppen havne i ketose e.l? Noen som har kunnskap om emnet? Målet mitt er å fjerne avfallsstoffer fra kroppen, samt miste vannvekt. Anonymkode: 982c8...c70
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Flytende mat og drikke er ikke det samme som faste. Du vil ikke havne i ketose av å drikke suppe og smoothies... For å gjøre faste skikkelig må du drikke vann. Og bare det. Og etter kun en dag eller to vil du sannsynligvis ikke havne i ketose da heller. Kroppen din har fulle glykogenlagre å ta av. Anonymkode: 7593e...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Ja ,vis det ikke er kalorier. Jeg har faste en del . Drikk svart kaffe, Pepsi Max. Buljong. Tok av mange kilo fort ,Fastet 2-3,dager i uken ,og spiste lite de andre dagene . Tok av 10 kg på 4-5 uker, Anonymkode: 3df92...81d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Man burde kun gjøre det hvis du har tatt operasjon, ellers er det ikke anbefalt. Mange detox dietter innholder å bare drikke smoothie eller juice, men du kommer til å miste bare sannsynligvis vannvekt. Dessuten går man ofte tilbake fort opp i normalvekt når du spiser fast mat igjen, vil jeg tro. Anonymkode: f304b...19e
Påkrevd Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja ,vis det ikke er kalorier. Jeg har faste en del . Drikk svart kaffe, Pepsi Max. Buljong. Tok av mange kilo fort ,Fastet 2-3,dager i uken ,og spiste lite de andre dagene . Tok av 10 kg på 4-5 uker, Anonymkode: 3df92...81d Men det er jo ikke bra i lengden. Hva skjedde når du begynte å spise normalt igjen?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 2 timer siden, Påkrevd skrev: Men det er jo ikke bra i lengden. Hva skjedde når du begynte å spise normalt igjen? Er ikke i lengden når du gjør det i noen uker ?jeg tror kroppen og mage /tarm har godt av å kvile seg litt. Min " normale " kost etterpå er lavkarbo . La på meg 10-12 kg under cellegift behandling . Da jeg spiste det som de anbefaler å spise. Poteter , brød og frukt .😉Tåler ikke det, Anonymkode: 3df92...81d 2
bobleplast_ Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Det var kaloriene i karbohydratene som fikk deg til å gå opp i vekt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Så lenge du ikke er undervektig er det null problem å faste et par dager noen ganger i året. Flere studier tyder også på at det er bra for kroppen å ha spisevinduer i løpet av dagen, der man faster sånn 18 timer og spiser alle kaloriene sine i et vindu av 6 timer (intermittent fasting) Om du skal rense kroppen og bli kvitt vannvekt, ville jeg egentlig gått for et mer langvarig prosjekt og ikke et par dager fasting der du vil føle deg dårlig igjen fordi du spiser dårlig etter fasten. Spiser du mye grønt og drikker mye vann, samt holder deg borte fra mye søtsaker, dårlig fett og sukret drikker, så vil du merke forskjell allerede der, og kroppen din vil kvitte seg med avfallsstoff selv om du ikke faster. Du kan prøve intermittent fasting, men les deg opp på det først http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/ Anonymkode: fcbf2...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har fastet et par ganger i året i flere år. I en uke om gangen hvor jeg bare drikker vann. Jeg gjør det av flere grunner, men vektnedgang er ikke en av dem. Ja, du vil gå ned i vekt, men dette er kiloer som du legger på deg igjen med en gang om du fortsetter å spise som før fasten. Det faste kan gjøre, om du "bruker" den rett er å gi et bedre og mer takknemlig forhold til maten vi spiser. Etter jeg har fastet smaker sunn mat så utrolig mye bedre. Grønnsaker jeg tidligere har sett på som kjedelige har plutselig mye smak, og frukt smaker helt himmelsk. Junk og godteri smaker kvalmt og overveldende, så det er lett å holde seg borte fra dette (en god stund i hvert fall). Anonymkode: 7593e...c9c 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har fastet et par ganger i året i flere år. I en uke om gangen hvor jeg bare drikker vann. Jeg gjør det av flere grunner, men vektnedgang er ikke en av dem. Ja, du vil gå ned i vekt, men dette er kiloer som du legger på deg igjen med en gang om du fortsetter å spise som før fasten. Det faste kan gjøre, om du "bruker" den rett er å gi et bedre og mer takknemlig forhold til maten vi spiser. Etter jeg har fastet smaker sunn mat så utrolig mye bedre. Grønnsaker jeg tidligere har sett på som kjedelige har plutselig mye smak, og frukt smaker helt himmelsk. Junk og godteri smaker kvalmt og overveldende, så det er lett å holde seg borte fra dette (en god stund i hvert fall). Anonymkode: 7593e...c9c Jeg har samme erfaring med junk og søtt. Nå er jeg mer en periodisk faste type, så faster ikke en uke. Men når jeg først spiser føler jeg meg skikkelig bra av grønt og sunt- sukker og godteri blir jeg sløv og slapp av. Fikk noe sjokolade til jul, men har gitt det bort fordi det ødelegger for den bra følelsen jeg får når jeg lasser tallerkenen til et høyt tårn av grønt og sunt Anonymkode: fcbf2...a8c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 Jeg faster 16 timer og har et spisevindu på 8 timer hver dag, også i jula. Kan ikke gå tilbake til mine gamle spisevaner. Føler meg som Terry Crews sier, mye bedre og gleder meg til mine 2 måltider. Cravings for søtsaker og junk food har gått ned. Prøver å spise lavkarbo, men ikke så ekstremt. Dersom jeg skeier ut, så går jeg tilbake til fasting. Det er ikke mer problematisk enn det. Det er lov å drikke vann, litt kaffe, grønn te (ikke fruktte). Jeg tilpasser mitt spisevindu til min arbeidshverdag. Anonymkode: fe2d4...7b3
Wiggins Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 Hvor i #&$&$*#&## kommer forestillinga om at man trenger å "rense kroppen for avfallsstoffer" fra? Kroppen renser seg for avfallsstoffer helt av seg selv, hele tida. Så lenge man ikke konstant drikker alkohol eller kjører på med drittmat er kroppen så "ren"den kan blir mer eller mindre hele tida. Hvis det er en opphopning av avfallsstoffer i kroppen har man enten leversvikt, nyresvikt eller begge deler. Det er noen giftstoffer, f eks dioksiner, som lagres i kroppen og ikke blir skilt ut. Det fins ingen diett som kan få ut dette. Kvinner vil skille ut noe av dette hvis de ammer, ellers er det ingen annen måte å få ut dioksiner hvis man først har fått dem i seg. Lurendreierne som lager og markedsfører "rensekurer" må spesifisere hvilke avfallsstoffer de mener kroppen kan skille ut som ellers ikke skilles ut, og deretter rapporter fra undersøkelser med doble blindtester som viser effekt med rimelig god statistisk signifikans, da skal jeg tro på det. Inntil det skjer vil jeg stå på mitt: Det eneste "rensekurer" oppnår er at du blir midlertidig litt tynnere, siden det stort sett er veldig lite energi i disse, samt at lommeboka blir mye tynnere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 9 minutter siden, Wiggins skrev: Hvor i #&$&$*#&## kommer forestillinga om at man trenger å "rense kroppen for avfallsstoffer" fra? Kroppen renser seg for avfallsstoffer helt av seg selv, hele tida. Så lenge man ikke konstant drikker alkohol eller kjører på med drittmat er kroppen så "ren"den kan blir mer eller mindre hele tida. Hvis det er en opphopning av avfallsstoffer i kroppen har man enten leversvikt, nyresvikt eller begge deler. Det er noen giftstoffer, f eks dioksiner, som lagres i kroppen og ikke blir skilt ut. Det fins ingen diett som kan få ut dette. Kvinner vil skille ut noe av dette hvis de ammer, ellers er det ingen annen måte å få ut dioksiner hvis man først har fått dem i seg. Lurendreierne som lager og markedsfører "rensekurer" må spesifisere hvilke avfallsstoffer de mener kroppen kan skille ut som ellers ikke skilles ut, og deretter rapporter fra undersøkelser med doble blindtester som viser effekt med rimelig god statistisk signifikans, da skal jeg tro på det. Inntil det skjer vil jeg stå på mitt: Det eneste "rensekurer" oppnår er at du blir midlertidig litt tynnere, siden det stort sett er veldig lite energi i disse, samt at lommeboka blir mye tynnere. Jeg skjønner ikke hvorfor du påstår at alle som vil faste benytter seg av svindyrt lureri? De fleste jeg har lest om som gjør det bruker bare ting de har hjemme. Anonymkode: e9bc9...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 16 minutter siden, Wiggins skrev: Hvor i #&$&$*#&## kommer forestillinga om at man trenger å "rense kroppen for avfallsstoffer" fra? Kroppen renser seg for avfallsstoffer helt av seg selv, hele tida. Så lenge man ikke konstant drikker alkohol eller kjører på med drittmat er kroppen så "ren"den kan blir mer eller mindre hele tida. Hvis det er en opphopning av avfallsstoffer i kroppen har man enten leversvikt, nyresvikt eller begge deler. Det er noen giftstoffer, f eks dioksiner, som lagres i kroppen og ikke blir skilt ut. Det fins ingen diett som kan få ut dette. Kvinner vil skille ut noe av dette hvis de ammer, ellers er det ingen annen måte å få ut dioksiner hvis man først har fått dem i seg. Lurendreierne som lager og markedsfører "rensekurer" må spesifisere hvilke avfallsstoffer de mener kroppen kan skille ut som ellers ikke skilles ut, og deretter rapporter fra undersøkelser med doble blindtester som viser effekt med rimelig god statistisk signifikans, da skal jeg tro på det. Inntil det skjer vil jeg stå på mitt: Det eneste "rensekurer" oppnår er at du blir midlertidig litt tynnere, siden det stort sett er veldig lite energi i disse, samt at lommeboka blir mye tynnere. Faste kan ha flere helsemessige fordeler som ikke handler om vektnedgang eller "rense kroppen for avfallstoffer". I enkelte land som Tyskland og Russland bruker skolemedisinen fastekurer som ledd i behandling av en rekke sykdommer som diabetes og leddgikt. Men enig i at dette ikke er noe man skal bedrive om motivasjonen er vektnedgang. Anonymkode: 0fce5...002 1
Wiggins Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor du påstår at alle som vil faste benytter seg av svindyrt lureri? De fleste jeg har lest om som gjør det bruker bare ting de har hjemme. Anonymkode: e9bc9...9f7 Jeg sier ikke at faste er lureri, jeg sier at "rensekurer" er lureri fordi det ikke er noe som renses ut da som ikke renses ut ellers. Jeg ser imidlertid ikke helt hva faste skal være godt for. Vi er fra naturens side tilpasset å tåle perioder med lite tilgang på mat, men at det skal være bedre enn regelmessig tilgang på mat? Hvis en eller flere korrekt utførte studier viser fordeler så skal jeg tro på det. At folk som er positivt innstilt til det mener at de opplever fordeler holder ikke, da er det for stor sjanse til at det er snakk om placeboeffekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå