Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Noen som har positive og negative sider ved dette? Sønnen vår er litt over 2 år og 4 måneder og barnehagen har ymtet frempå at de kunne tenke seg å flytte han over til stor avdeling da det slutter et barn der. Vi er både for og imot dette. Noen med tanker som vi bør tenke på? Takk for svar
Gjest porselen Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Hvem leker han med? Leker han mest med barna i småbarnsavdelingen eller leker han like mye med de større barna? Hvordan er språket hans i forhold til de andre på samme avdeling? Du kan spørre barnehagen om de mener han er moden til å flytte over til den større avdelingen, om de flytter han over bare fordi det er en ledig plass eller om de gjør det fordi han er moden for det.
*sandra* Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Jeg jobber i barnehage og vi tar veldig hensyn til foreldres mening. I forhold til barnet blir det tatt hensyn til lekekamerater,utvikling,språk. Forhør deg godt - ikke noe de heller vel enn at foreldre innvolverer seg :-)
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 Barn som fyller 3 år i løpet av 2005 kan gå på stor avdeling. De teller nemlig som treåringer selvom de ikke fyller tre før i desember, sett med barnehagelovens øyne. Dersom noen på storebarna slutter hos oss, tar vi over den største (eller den vi mener passer best) fra småbarna, dersom han eller hun fyller tre inneværende år. Ofte ser vi at dette er svært positivt for det gjeldende barnet, barn som nærmer seg 2 og et halvt år har ofte større glede av de store barna enn de har av de små. Stol på at barnehagen velger å gjøre det som passer best for ditt barn, og at ingen ped.leder på storebarna vil ta imot et barn der som de mener burde være på småbarna
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #5 Skrevet 4. februar 2005 Barn som fyller 3 år i løpet av 2005 kan gå på stor avdeling. De teller nemlig som treåringer selvom de ikke fyller tre før i desember, sett med barnehagelovens øyne. Dersom noen på storebarna slutter hos oss, tar vi over den største (eller den vi mener passer best) fra småbarna, dersom han eller hun fyller tre inneværende år. Ofte ser vi at dette er svært positivt for det gjeldende barnet, barn som nærmer seg 2 og et halvt år har ofte større glede av de store barna enn de har av de små. Stol på at barnehagen velger å gjøre det som passer best for ditt barn, og at ingen ped.leder på storebarna vil ta imot et barn der som de mener burde være på småbarna Jeg stoler 100% på de ansatte i barnehagen, men de har spurt oss om det er greit, ikke "beordret" oss for å si det sånn..Så jeg vil gjerne vurdere for og imot. Jeg har avtalt en samtale med avdelingslederen der så vi får snakket litt om det. Men, jeg tror det blir til at vi flytter han over så han får litt mer utfordring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå