AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 God jul🎅🏼 Noen her som er prøvere med en samboer som jobber turnus borte? Min er hjemme 9 dager i mnd en stund framover. Veldig vanskelig å være prøvere har vi funnet ut. Forrige mnd, hadde vi sex flere ganger mens han var hjemme. Den dagen jeg tydeligvis skulle være mest fruktbar var dagen etter sist vi hadde sex. Håper jo at gullegget er lagt og at mensen ikke kommer nå om 5 dager da. Sambo kommer hjem om to dager å blir hjemme i 9 dager, så det betyr at vi har 3 dager på oss før mensen kommer, og 1-2 dager etter mensen før han drar igjen. Er det NOE håp om å bli gravid noen av de dagene? Og har du noen tips å komme med til prøvere som bare sees en uke i mnd? Vi ønsker så sterkt å bli gravide nå siden vi har prøvd en god stund. Anonymkode: 4c877...f2c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Du gjør som så mange andre kvinner før deg, du er utro blir gravid og sier barnet er hans. Anonymkode: d13e6...6d1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Har du bare mensen i 4 dager? Har du korte sykluser også? Dere må bare holde på når han er hjemme og håpe på at det klaffer. Anonymkode: 2ba66...4d8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Vi var prøvere da vi bodde på hver vår kant av landet. Så hverandre kun helgedagene hver 2.uke og noen ganger sjeldnere. Vi hadde sex hver gang vi møttes (bortsett fra når jeg hadde mensen), er ikke så mange andre måter å gjøre det på Tok 8 mnd før jeg ble gravid noe som var innefor synes jeg da det ikke alltid klaffet med eggløsning. Anonymkode: 838d0...99b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Å bli gravid rett før og rett etter mensen er så og si umulig med en normal syklus. Men det kommer an på syklus lengden din og når du har eggløsning. Anonymkode: 1594f...98f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Sliter med dette vi også! Men har funnet ut etter 8 mnd prøving at det vil ta tid og gjerne lenger tid enn det normalt ville tatt om han var hjemme hver dag. Mannen jobber 3 uker borte, også hjemme 1 uke, før han drar bort 3 uker igjen. Anonymkode: c4b57...5c8
Tillia Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Før og rett etter el er man vel vanligvis ikke fruktbar. Men siden dere hadde sex dagen før "mest fruktbar" i denne syklusen har du en god sjanse der. Sædceller er vitale i noen dager, og det beste er vanligvis dersom man har sex dagen før eller to dager før el.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Må nok bare regne med at det vil ta tid. Å bli gravid så tett på mensen er lite sannsynlig. Ikke umulig, kan alltids komme en veldig tidlig eggløsning tilfeldigvis akkurat den gangen...men veldig trolig er det jo ikke. Sædcellene lever vel max en 4-5 dager. Men må jo bare ha sex rett før han drar og håpe på det beste, lite annet å få gjort Anonymkode: d302d...289
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Kanskje et litt merkelig forslag, men det går an å oppbevare sæd i fryseren, og så inseminere deg hjemme (du får kjøpt sett på nettet) når du har eggløsning. Det er nok lurt å lese litt om hvordan spermen skal fryses (jeg har ikke prøvd det selv, men lest om folk som har gjort det) og hvordan/når du bør inseminere, men det kan jo være du får fortgang i prøvingen hvis det er sånn at mannen ofte er borte når du har eggløsning? Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har prøvd, men det kan være greit å få en utredning etterhvert, for å sjekke at alt er i orden. Og så regner jeg med at du tar EL-tester og temper, for å være sikker på når du har EL. Lykke til med prøvingen 😊 Anonymkode: b59c5...f3f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Er selv bortreist 2 uker i mnd på jobb... ha dere som noen kaniner når han er hjemme😁. Med litt medisinsk hjelp her så funket det hvertfall hos oss🙈. Vi var veldig opptatt av å ikke ha pliktsex, men når man er 2 uker borte fra hver andre i mnd så er ikke sex å lyst noe problem😉. Anonymkode: adb7c...f41
Tillia Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje et litt merkelig forslag, men det går an å oppbevare sæd i fryseren, og så inseminere deg hjemme (du får kjøpt sett på nettet) når du har eggløsning. Det er nok lurt å lese litt om hvordan spermen skal fryses (jeg har ikke prøvd det selv, men lest om folk som har gjort det) og hvordan/når du bør inseminere, men det kan jo være du får fortgang i prøvingen hvis det er sånn at mannen ofte er borte når du har eggløsning? Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har prøvd, men det kan være greit å få en utredning etterhvert, for å sjekke at alt er i orden. Og så regner jeg med at du tar EL-tester og temper, for å være sikker på når du har EL. Lykke til med prøvingen 😊 Anonymkode: b59c5...f3f Jg trodde man måtte ha spesial-fryser for d? 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 9 timer siden, Tillia skrev: Jg trodde man måtte ha spesial-fryser for d? Det må man. En husholdningsfryser dreper sæden, så det er bare tull. Anonymkode: a19bb...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå