Gå til innhold

Liker ikke familien til mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min er egentlig veldig forskjellige, men har det likevel veldig godt sammen. Det kalles vel det å utfylle hverandre☺️ 

Men. Vi har nå vært sammen i 4 år og jo tettere jeg kommer hans foreldre, jo mindre liker jeg de for å si det rett ut. . Vi har utrolig forskjellig verdisyn og jeg sliter veldig med å slappe av og være meg selv med de.

Eksempelvis har de endel rasistiske kommentarer som jeg naturlig nok er veldig uenig i. De er også utrolig nysgjerrige og sladrete, ser på naboene med kikkert, noe jeg synes er ubehagelig! De prøver å få med meg på sladder, men der tror jeg de endelig har skjønt at jeg kikert interessert. Jeg er middels opptatt av miljø og hadde pakket inn julegavene i brunt kraftpapir, det fikk jeg flere hånlige kommentarer på..  Så kort oppsummert føler jeg meg bare så ulik de! Føler alltid at de synes jeg er prippen og rar. 

Vi er en del sammen med de, fordi mannen er enebarn og alltid har vært mye sammen med de. Har blitt mindre og mindre disse 4 årene, men det er fortsatt mye mer enn med min familie. 

Flere med lignende situasjon? Kjenner jeg er lei av å bruke så mye tid på de vonde følelsene!

Anonymkode: 2b475...cba

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt kikkert og kan ikke forstå folk som liker å sitte bak gardina dag ut og dag inn for å se på hva naboen driver med. Har de ikke noe eget liv? Må være litt flaut å ikke ha en hobby? 

Jeg har måttet sette opp en sånn sort solskjerm i hagen for å avgrense for innsyn fra naboen. Mest nysgjerrige og sladrete naboer jeg noengang har møtt og hatt skal jeg fortelle deg. Jeg hadde kjøpt noen blomsterløker som jeg hadde lagt til tørk på bordet i hagen min før de skulle plantes. Så møtte jeg naboen på vei til postkassa her en dag og fikk så ørene flagret fordi blomsterløkene mine kunne ikke ligge der og de skulle hvertfall ikke tørkes må vite! Jeg fikk en laaaang avhandling om behandling og stell av blomsterløker, som om jeg ikke kan noe om dette?? (Er utdannet gartner og det vet de.) Jeg kikket bare dumt på han, hentet posten min og gikk. 

Dette gjentar seg igjen og igjen med alt mulig som naboen ser og hører og jeg lurer alvorlig på om jeg nå må flytte. Jeg elsker huset mitt og synes det er utrolig synd at disse kjedelige naboene skal ødelegge for min drøm om å bo på denne nydelige plassen. Det har gått så lant at jeg har reist på ferie i flere uker til utlandet bare for å unngå naboen når jeg vet de skal være mye hjemme. 

Anonymkode: af9b4...727

• Liker 1
Skrevet

Og TS: bedre å være prippen og rar enn det motsatte!

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Ser du klart fra deres ståsted ? At de syns du er prippen er jo ikke det verste . De kan like deg like godt fordi .

Ikke se så mye på deg selv fra det du tror er deres oppfatning . Vær den du er , og ta de som de er . De har sikkert sine gode sider ? Det er faktisk sånn jeg kan gjøre i mer eller mindre desperate øyeblikk og sammenkomster med folk jeg bare får mot : jeg leter ette det bra . Og noe positivt finner en . Da er det om å gjøre og tviholde på det , og så svelge ti kameler underveis :-)

Jeg har erfaring med det som du ser . Og så kan det hjelpe å "se situasjonen utenfra ". Det kan appelere til ens humoristiske sans . 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt kikkert og kan ikke forstå folk som liker å sitte bak gardina dag ut og dag inn for å se på hva naboen driver med. Har de ikke noe eget liv? Må være litt flaut å ikke ha en hobby? 

Jeg har måttet sette opp en sånn sort solskjerm i hagen for å avgrense for innsyn fra naboen. Mest nysgjerrige og sladrete naboer jeg noengang har møtt og hatt skal jeg fortelle deg. Jeg hadde kjøpt noen blomsterløker som jeg hadde lagt til tørk på bordet i hagen min før de skulle plantes. Så møtte jeg naboen på vei til postkassa her en dag og fikk så ørene flagret fordi blomsterløkene mine kunne ikke ligge der og de skulle hvertfall ikke tørkes må vite! Jeg fikk en laaaang avhandling om behandling og stell av blomsterløker, som om jeg ikke kan noe om dette?? (Er utdannet gartner og det vet de.) Jeg kikket bare dumt på han, hentet posten min og gikk. 

Dette gjentar seg igjen og igjen med alt mulig som naboen ser og hører og jeg lurer alvorlig på om jeg nå må flytte. Jeg elsker huset mitt og synes det er utrolig synd at disse kjedelige naboene skal ødelegge for min drøm om å bo på denne nydelige plassen. Det har gått så lant at jeg har reist på ferie i flere uker til utlandet bare for å unngå naboen når jeg vet de skal være mye hjemme. 

God kveld, Inger!

Anonymkode: f54a7...589

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God kveld, Inger!

Anonymkode: f54a7...589

Hei kjære ❤️

Skrevet

Tror du kan være heldig med svigers jeg. Ofte hater de deg for at du stikker av med og puler sønnen til mor.

Her er det bare snakk om noen forskjellige meninger og overbevisninger. Det er bare noe man må akseptere.  Enten det er svigers eller ikke. Det ingen fasit på det uansett. Så de har like rett som deg. Set du mener fungerer for deg, og det se mener og gjør fungerer for de. De ville nok ikke levd ditt liv og visa versa.

Så bare slipp de så langt inn som du føler deg komfortabel med, og gi så mye av deg selv du er komfortabel med. Det vil aldri lønne seg å ha et dårlig forhold med svigers uansett. 

Anonymkode: a01b3...ac6

• Liker 1
Skrevet

Har noen slike i familien, men heldigvis ikke alle. De er veldig raskt ute med skeive kommentarer om andre om de gjør noe rart eller noe de ikke likte. Jeg er veganer, så jeg forsøker unngå spise med dem for det kommer alltid noe hånlige kommentarer derfra. At de alle er veldig overvektige og har diverse helseplager har visst ingenting å si, mitt kosthold er dårlig selv om jeg er noe muskluløs, slank, sunn og frisk. 

Det er jo slik at når noen baksnakker de fleste til deg, så vet du at de baksnakker deg til andre også. Ikke hyggelig og det ødelegger gjerne en positiv atmosfære når flere er samlet. 

For vår del forsøker vi unngå de som er slik, og tilbringer mer tid med de som er inkluderende og hjertevarme. Ikke alltid enkelt, men fungerer til en viss grad

En annen ting er jo at man må innse at noen av disse menneskene er litt enkle og man må nesten ta dem for det de er. Noen av de forstår ikke selv hvor smålige de er, det er litt som barn, rett og slett

Anonymkode: 2c63d...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...