AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hei. Jobber i kassa og en kunde påsto at det var tilbud på kalkunen, men han hdde tatt feil kalkun. Og det var IKKE tilbud på den største, kun den minste, men hun ene som har vært ansatt i mange år ba meg slå inn 29kr per kilo. Kan jeg få sparken for dette? når kunden sa det vqr 29kr kiloen så tenkte jeg hæ, for kassa skal jo slå inn riktig pris. Anonymkode: 788fe...f4a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jobber i kassa og en kunde påsto at det var tilbud på kalkunen, men han hdde tatt feil kalkun. Og det var IKKE tilbud på den største, kun den minste, men hun ene som har vært ansatt i mange år ba meg slå inn 29kr per kilo. Kan jeg få sparken for dette? når kunden sa det vqr 29kr kiloen så tenkte jeg hæ, for kassa skal jo slå inn riktig pris. Anonymkode: 788fe...f4a hei. Nei du kan ikke få sparken for dette. Anonymkode: e6046...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Nei. Sannsynligvis finner sjefen din aldri ut av det en gang, så du får sikkert ikke kjeft heller. Anonymkode: e642f...dc4 2
ajarRun Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Den strengeste straffen man får for noe slikt er en muntlig irettesettelse. Gjentar det seg vil du få en skriftlig advarsel.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Ville fortalt det til sjefen og beklaget jeg. Alltid lurt å være litt proaktiv og vise at du er bevisst på feil. Kommer an på sjefen, men stort sett er deg lurt å legge seg flat før sjefen oppdager det selv. Anonymkode: 2025a...8e8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Da jeg jobbet i matbutikk gjorde jeg slike feil flere ganger (riktignok ikke med varer til 200 kr, dyreste jeg solgte var noe til 100 for 30kr). Sjefen fant det aldri ut. Anonymkode: 318be...386
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 18 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jobber i kassa og en kunde påsto at det var tilbud på kalkunen, men han hdde tatt feil kalkun. Og det var IKKE tilbud på den største, kun den minste, men hun ene som har vært ansatt i mange år ba meg slå inn 29kr per kilo. Kan jeg få sparken for dette? når kunden sa det vqr 29kr kiloen så tenkte jeg hæ, for kassa skal jo slå inn riktig pris. Anonymkode: 788fe...f4a La det gå, ikke gjør noe som helst. Anonymkode: 1358b...c6d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 18 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jobber i kassa og en kunde påsto at det var tilbud på kalkunen, men han hdde tatt feil kalkun. Og det var IKKE tilbud på den største, kun den minste, men hun ene som har vært ansatt i mange år ba meg slå inn 29kr per kilo. Kan jeg få sparken for dette? når kunden sa det vqr 29kr kiloen så tenkte jeg hæ, for kassa skal jo slå inn riktig pris. Anonymkode: 788fe...f4a Det er vel helst om kunden var en du og kollegaen din kjente, at det kan bli problemer. Type kompisrabatt. Anonymkode: 6c056...03f
boblevann Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Det er en helt vanlig feil. Så lenge det er mennesker i kassa, regner sjefen helt sikkert med sånne småtabber. Når du attpåtil har snakket med en mer erfaren kollega, har du nok ingenting å bekymre deg for.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 16 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Den strengeste straffen man får for noe slikt er en muntlig irettesettelse. Gjentar det seg vil du få en skriftlig advarsel. Advarsel om hva? Anonymkode: 788fe...f4a
Frøken888 Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Det skjer ofte i de butikkene jeg har jobbet i. Har jeg 10 års erfaring fra butikkyrket. Tar en kunde feil så er det ofte vi tar en avgjørelse på å selge den varen for å blidgjøre kunden. Sjefene jeg har hatt vil heller ha en fornøyd kunde enn en sur enn. Selv om kunden tok feil Din kollega tok avgjørelsen for deg, ingen grunn til å overtenke det noe mer enn du gjør. At noen skulle få en skriftelig advarsel pga dette ser jeg på som en ikke sak. Jeg har hvertfall ikke opplevd det som leder eller vanlig ansatt. Ikke har jeg hørt om det heller. Ta det med ro og legg saken dø 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå