Gå til innhold

App som tar opp telefonsamtale automatisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ute etter en app som tar opp telefonsamtalene mine automatisk og som ikke lager noen "klikk" lyd når mottakeren tar telefonen og samtalen begynner. Forslag og erfaringer? (Man kan helt fint ta opp samtaler man selv er deltaker i, så det er ikke ulovlig. Er dessuten i forbindelse med en sak som etterforskes hvor jeg som fornærmet part til stadighet blir trakassert over telefon.)

Anonymkode: c6bb9...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ACR (mener jeg den heter) er veldig bra, da kan du velge om du vil eller ikke vil ta opp når noen ringer deg eller du ringer ut. 

Jeg tar alltid opp når jeg snakker med NAV, legekontor, ol.

Anonymkode: cf677...815

• Liker 2
Skrevet

Funker denne i iphone?

Anonymkode: f888f...60f

Skrevet

Eller, hva slags mobil hadde ts? 

Anonymkode: f888f...60f

Skrevet

Jeg har en Samsung a3 😀 må du trykke på noe spesielt for å ta opp når du ringer da? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Samsung a3 😀 må du trykke på noe spesielt for å ta opp når du ringer da? 

Det kommer opp noe slikt " ønsker du å ta opp samtalen".

Så velger man, ja eller nei.

Skrevet

Og appen må være aktiv for at du skal få ta opp, er en egen knapp for det. Min er alltid aktiv. Man vet jo aldri når folk ringer.

Skrevet

Er dette lovlig?

Anonymkode: ba3f8...48a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er ute etter en app som tar opp telefonsamtalene mine automatisk og som ikke lager noen "klikk" lyd når mottakeren tar telefonen og samtalen begynner. Forslag og erfaringer? (Man kan helt fint ta opp samtaler man selv er deltaker i, så det er ikke ulovlig. Er dessuten i forbindelse med en sak som etterforskes hvor jeg som fornærmet part til stadighet blir trakassert over telefon.)

Er du part i en sak som etterforskes, så får du instrukser fra politiet om hvordan du skal forholde deg, du trenger ikke gå på nett for å få info om hvordan du sikrer bevis. Bevissikring saker i og under etter etterforskning er politiets jobb. Amatøropptak bryr ikke politiet seg om. 

Anonymkode: cd076...243

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette lovlig?

Det er lov å ta opp samtaler til eget bruk. Men det er ikke lov å dele, heller ikke med politiet. Ved deling kommer en i konflikt med personvernlovgivningen. Se forøvrig mitt svar over. 

Skrevet

Call recorder pro. Koster 50 kr, men absolutt verdt det. Jeg er super fornøyd.

Anonymkode: ad222...bc2

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du part i en sak som etterforskes, så får du instrukser fra politiet om hvordan du skal forholde deg, du trenger ikke gå på nett for å få info om hvordan du sikrer bevis. Bevissikring saker i og under etter etterforskning er politiets jobb. Amatøropptak bryr ikke politiet seg om. 

"amatør" opptak som du kaller det er bevis på lik linje som alt annet bevis.

Anonymkode: 84480...686

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette lovlig?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å ta opp samtaler til eget bruk. Men det er ikke lov å dele, heller ikke med politiet. Ved deling kommer en i konflikt med personvernlovgivningen. Se forøvrig mitt svar over. 

Fullt lovlig så lenge en selv deltar i samtalen. Da kan det også brukes som bevis i en eventuell rettssak. 

Anbefaler sterkt å bruke en slik app til kontakt med Nav, forsikringsselskap etc.

Anonymkode: ebf04...167

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil ikke ha noe som spør om jeg vil ta opp samtalen. Tenk om vedkommende hører det?! 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha noe som spør om jeg vil ta opp samtalen. Tenk om vedkommende hører det?! 

Appen spør i form av TEKST.  Og kan derfor ikke høres. Med mindre du velger å lese det høyt da.

• Liker 1
Skrevet

Bare en liten obs til dere som har app som tar opp samtale. Appen tar også vare på dine samtaler.

Anonymkode: e2286...423

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en liten obs til dere som har app som tar opp samtale. Appen tar også vare på dine samtaler.

Hvor lagres disse samtalene?

Anonymkode: 7884a...bd7

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lagres disse samtalene?

Du har en app som tar opp samtaler. Appen lagrer dine samtaler. Står dette i avtalen? Nei, selvsagt ikke. Gjøres det? Så klart

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har en app som tar opp samtaler. Appen lagrer dine samtaler. Står dette i avtalen? Nei, selvsagt ikke. Gjøres det? Så klart

Ok. Så man kan risikere at uvedkommende kan få tilgang til lydopptakene av samtalene?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Appen spør i form av TEKST.  Og kan derfor ikke høres. Med mindre du velger å lese det høyt da.

🤣😂 kommer ikke til å lese det høyt. Var det denne som kostet femti kroner? Er det et engangsbeløp??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...