Tatja Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Vi er 2 voksne og unger på 8 og 11. Skal bestille årets sommerferie... og trenger råd. Vil til varmere strøk, type syden. 1 uke. Ser at prisene er opp mot 30.000 kr for en alminnelig tur. Syns det er dyrt. Lønner det seg å vente? Tips til gode familiehotell? Reisemål?
QQbaby Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 (endret) 4 minutter siden, Tatja skrev: Vi er 2 voksne og unger på 8 og 11. Skal bestille årets sommerferie... og trenger råd. Vil til varmere strøk, type syden. 1 uke. Ser at prisene er opp mot 30.000 kr for en alminnelig tur. Syns det er dyrt. Lønner det seg å vente? Tips til gode familiehotell? Reisemål? Hva med Las Vegas, mye spennende det. I Thailand kan man også finne lokalisjoner som har bra uteliv og party faktor La barna få en uforglemmelig og vill ferie, ikke en sånn kjedelig A4 charterferie med bamse og det tullet der. Endret 27. desember 2017 av QQbaby
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Korteste vei til Syden fra Norge kan være Venezia med direktefly fra Norwegian. Vi har allerede booket oss i en av strandhotellene i Lido de Jesolo. Du finner mange hundre hoteller langs stranda i alle prisklassen. Anonymkode: 6631d...728
Gjest HanenIFlokken Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Tyrkia skal vel være billig nå?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Bulgaria og Kroatia. Anonymkode: c3521...f83
Tatja Skrevet 28. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2017 13 timer siden, QQbaby skrev: Hva med Las Vegas, mye spennende det. I Thailand kan man også finne lokalisjoner som har bra uteliv og party faktor La barna få en uforglemmelig og vill ferie, ikke en sånn kjedelig A4 charterferie med bamse og det tullet der. Vegas pga spennende uteliv? Nei tror ikke det er tingen. Men bamseklubb mm er det for store til. Vil gjerne ha en fin miks av bading og kultur...
mimmis25 Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Kroatia er flott, både bading, sol, strand og kultur. Billige flybilletter finner du ofte, og vi bruker å bestille oss hus/leilighet. Billigste "sydenturene" vi har vært på.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Hva med å booke flybilletter med Norwrgian til Frankrike, Italia eller Hellas og så leie hus eller leilighet (gjerne med basseng) gjennom Airbnb? Det har vi hatt stort hell med. Og leiebil i tillegg, så kan vi sightsee litt Anonymkode: 56da9...533
Gjest Dorey Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Har ikke mange reiseselskaper rabatter nå etter jul? Tror det skal godt gjøres for dere å finne noe til under 30.000 kr hvis dere skal reise med charter i høysesongen, dessverre.
Gjest making.a.mess Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Har du sjekket ut nazar.no? De femstjerners hotellene der har jeg hørt mye bra om.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Jeg reserverte nå for sommeren via en av de store operatørene, for å ikke kvele hele økonomien min. Ser at hotellet i Kroatia som vi var på i fjor sommer er 10 tusen dyrere i år enn i fjor, men det kan jo være at de har kampanje i januar som er den store kjøpeperioden for sommerferie. Jeg opplevde i fjor at hvis prisen gikk ned etter at jeg hadde bestilt og det var over 65 dager til avreise så fikk jeg den nye billigere prisen, men dette var charter. Det tror jeg ikke funker på rutefly. Anonymkode: 71e99...983
Tatja Skrevet 28. desember 2017 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2017 Takk for mange gode tips! Vi lurer på å kjøre til Gardasjøen i Italia. Evt båt til Kiel... og kjøre derfra. Noen som har prøvd det?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 3 timer siden, Tatja skrev: Takk for mange gode tips! Vi lurer på å kjøre til Gardasjøen i Italia. Evt båt til Kiel... og kjøre derfra. Noen som har prøvd det? Det er langt, spesielt med barn i bilen. Vi kjørte til Comosjøen(som ikke er langt fra Garda), og det blir ikke noe bilferie på oss med det første, selv om vi begge liker å kjøre bil. Da hadde vi i tillegg overnattinger i flere land på tur nedover. Anonymkode: 7c2e4...76f
Zinatara Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Så lenge man ikke vil prøve seg på restplasser ville jeg ikke ventet. Men det kan lønne seg å se etter ruteflybilletter og booke hotell selv. Vi sparte 10000 på å gjøre det sånn en gang i forhold til hva charterselskapet skulle ha for akkurat samme hotell og da fikk vi i tillegg bedre flytider. Har også gode erfaringer med å leie leiligheter fremfor å bo på hoteller, men det kommer jo litt an på hva man er ute etter. Jeg er ikke spesielt stor fan av all inclusive, barnedisco og 20-åringer som synger ABBA falskt. Ser at nå som ungene er større trekkes vi mer og mer mot litt større steder der vi har mulighet til shopping og gode spisesteder i tillegg til litt sol og bading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå