Gå til innhold

Er det virkelig slik at det ikke finnes arbeidende som hater trygda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker nesten slik når man ser på KG. Er jo bare NAVere som driver på med hat

Anonymkode: ee293...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo bare NAVere som driver på med hat

Nå ja, jeg ser rett som det er tråder fra "det andre laget", som spyr ut eder og galle mot syke mennesker.

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten slik når man ser på KG. Er jo bare NAVere som driver på med hat

Anonymkode: ee293...4f6

Dere må slutte å hetse oss!

Anonymkode: f3d00...569

Skrevet

Hvorfor skal vi jobbe når vi får nesten like mye penger for å være hjemme og kose oss :)

Anonymkode: edf43...da8

Gjest making.a.mess
Skrevet

Så du ønsker at alle de syke skal bli fattige uteliggere som ligger i trappeoppganger, under bruer og på tbanestasjoner? For de forsvinner jo ikke i løse luften vet du. Og er man så fattig at man hverken har mat eller hus så blir veien til kriminalitet og bruk av rusmidler kort. Jeg syntes det er ubehagelig nok med romfolket som tigger og stjeler. Dessuten så ser jeg ikke sannsynligheten for skattelette i dette scenariet heller. Når staten har funnet en melkeku så gir de den ikke tilbake sånn uten videre. Pengene ville bare gått til andre ting som du heller sikkert ikke ville vært enig i. Du må tenke litt over konsekvensene av det du skriver istedenfor å være så navlebeskuende. Det er en grunn til at vi har et velferdssystemet og denne vil du merke den dagen du blir syk. Livet er langt vet du, og det kan skje deg også. Du tenkte kanskje at alle de syke sluttet på nav og startet sine egne suksessfulle bedrifter, jobbet hardt, ble rike og tenker at det var synd ingen ga dem et spark bak tidligere? For dette ville i så fall vært i Andeby..... 

Skrevet

Arbeidere er forbanna fordi livene deres som arbeidere er jævlige med sure sjefer og dårlig betaling. Men istedet for å bli sint på sjefene eller regjeringen som legger til for at sjefer kan utnytte arbeiderne sine, blir de sinte på de trygda av alle ting ! Politikerne er veldig flinke til å manipulere befolkningen til å legge skylda på de trygdede og andre, slik at de selv slipper unna kritiske blikk og misnøye. 

Anonymkode: 4ed72...ec3

• Liker 4
Skrevet

Prøv 21.500 brutto med familie. Kjempe flott. 

Anonymkode: 5cfd3...c54

Skrevet

Klart arbeidere hater folk som ukke gjør noe. Det ligger i menneskenes natur.

Veldig mye av lønnen de jobber for, får de ikke srlv. Den blir tatt fra de i form av skatter for å fø på de som ikke jobber.

Arbeiderene kunne hatt det bedre selv om de fikk beholde disse pengene. Eller så kunne de hatt 2 timer kortere arbeidsdager de kunne brukt sammen med familien.

Tenk dere at 4 venner leier ei hytte sammen for ei helg. Når helga er over. Må hytta vaskes ut slik at den er klar for nestemann.

3 av vennene rydder opp etter alle 4, og vasker badet, gulvene osv. Mens venn nr.4 bare sitter på sofaen og ser på at de 3 andre vennene jobber. Hva tror du de 3 vennene som jobber syns om venn nr4 som bare sitter på sofaen og ser på?

Anonymkode: 8648f...cf9

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal vi jobbe når vi får nesten like mye penger for å være hjemme og kose oss :)

Slike som deg bør jo være kjempeglad for at så mange av oss jobber og betaler skatt sånn at du får nyte av fellesgodene. Hvis alle skulle gjort som deg, hadde det nok blitt lite kos etterhvert......

Anonymkode: f686a...6f9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike som deg bør jo være kjempeglad for at så mange av oss jobber og betaler skatt sånn at du får nyte av fellesgodene. Hvis alle skulle gjort som deg, hadde det nok blitt lite kos etterhvert......

Anonymkode: f686a...6f9

Det er sannsynligvis et troll du svarer. Kan tenkes at vedkommende egentlig ønsker å fyre ytterligere på bålet. 

Klart det finnes mennesker som utnytter systemet, og det er IKKE bra. Men samtidig viktig å ikke dømme de som virkelig er syke. Dette kan skje alle. Har dessverre hatt flere i min familie som har vært så syke at de har måttet leve på trygd, de var også dødssyke og er forlengst borte. Men de jobbet så lenge de hadde mulighet! Helt til sykdommen ble såpass belastende at det ikke var praktisk gjennomførbart. Den ene rakk ikke engang å motta trygd før vedkommende var død. Så å dømme alle på trygd blir så feil!

Anonymkode: 4ba17...901

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye av lønnen de jobber for, får de ikke srlv. Den blir tatt fra de i form av skatter for å fø på de som ikke jobber.

Arbeiderene kunne hatt det bedre selv om de fikk beholde disse pengene. Eller så kunne de hatt 2 timer kortere arbeidsdager de kunne brukt sammen med familien.

Tenk dere at 4 venner leier ei hytte sammen for ei helg. Når helga er over. Må hytta vaskes ut slik at den er klar for nestemann.

3 av vennene rydder opp etter alle 4, og vasker badet, gulvene osv. Mens venn nr.4 bare sitter på sofaen og ser på at de 3 andre vennene jobber. Hva tror du de 3 vennene som jobber syns om venn nr4 som bare sitter på sofaen og ser på?

Tja, hadde du syntes det var bedre om ingen betalte skatt, men at Norge ble et farlig land å bo i, samt at selvmordsraten var enorm? Uten et sikkerhetsnett blir de syke og fattige dessverre nødt til å ty til kriminalitet for å overleve. Trolig, som en annen bruker sa, hadde det også blitt veldig mange narkomane.

I ditt eksempel har vi to scenarioer:

Den ene hvor person nummer 4. ser seg nødt til å raide hele hytta for å overleve.

Den andre hvor dere finner personen hengt på badet, fordi den ikke orker mer.

Anonymkode: d77c0...3e1

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, for politikere og resten av samfunnet kan ikke gjøre noe med betingelsene til arbeidere. Hadde ingen vært trygdet hadde arbeidere magisk fått bedre vilkår og miljø på jobben sin. 

Eller, det kan jo være at den økte andelen mennesker som søker på en jobb betyr at sjefer klan redusere lønnen og fortsatt få arbeidende fordi de har 400 å velge mellom. Om du ikke er villig til å jobbe 10 timer dagen for luselønn er det 200 som har barn de må mette som gjerne tar jobben istedet

Når det gjelder hytteksempelet ditt, ville det ført til at 1 av 4 fikk låne hytten, mens resten måtte sitte utenfor å fryse og sulte. 

Anonymkode: 4ed72...ec3

• Liker 2
Skrevet

Jeg er pensjonist, og er klar over at mange hater meg. Det er forståelig, men på den andre siden har jeg virkelig ytt min skjerv gjennom årene: alltid blant de større skattyterne, i tillegg til kjempestore innkjøp av avgiftsbelagt  tobakk og alkohol. Så jeg har ikke utpreget dårlig samvittighet.

Anonymkode: 170e3...43e

Gjest C.Tramell
Skrevet

De finnes sikkert, men jeg tror ikke det er så mye hat der ute som mange trygda virker å tro. Selv må jeg innrømme at jeg ikke tenker særlig mye på dem. Jeg ser ikke vitsen med å bruke energi på å hate noen som ikke har gjort meg noe som helst. De har sitt å stri med og jeg har mitt. Det hender jeg bekymrer meg for hvordan det skal gå med velferdsordningene våre i framtiden, men det betyr ikke at jeg bebreider de som ikke bidrar til fellesskapet fordi de er syke.

Skrevet
På 28.12.2017 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Arbeiderene kunne hatt det bedre selv om de fikk beholde disse pengene.

Så hvorfor har de ikke det bedre i de landene hvor man har lave skatter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.12.2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er pensjonist, og er klar over at mange hater meg. Det er forståelig, men på den andre siden har jeg virkelig ytt min skjerv gjennom årene: alltid blant de større skattyterne, i tillegg til kjempestore innkjøp av avgiftsbelagt  tobakk og alkohol. Så jeg har ikke utpreget dårlig samvittighet.

Anonymkode: 170e3...43e

Men hva har det å si om noen hater deg om du er trygdet? Ingen verdens ting. La folk få hate så mye de vil og alt de orker. Jeg gir meg en god dag i om de hater så mye at de spyr. 

Folk får bare surre på med misnøyen sin. Jeg tror disse har det surt og fælt i hverdagen og må ha noen å hate sånn at de føler seg bedre. Stakkars folk. Men jeg bryr meg mindre enn null om det:-)

Sånn. Hat i vei, folkens. Jeg tåler det så meget vel. Faktisk så bra at jeg smiler her jeg sitter:-)

Anonymkode: 6bf86...f52

AnonymBruker
Skrevet
På 12/31/2017 den 12.27, PeeWee skrev:

Så hvorfor har de ikke det bedre i de landene hvor man har lave skatter?

Ofte fordi de ikke disponerer pengene rett. Men det er jo igjen et privat valg. 

Anonymkode: dda0c...a5b

Skrevet
På 28.12.2017 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Har du 30 000 + utbetalt? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte fordi de ikke disponerer pengene rett. Men det er jo igjen et privat valg. 

Anonymkode: dda0c...a5b

Det er ikke at de disponerer pengene feil, men at de i utgangspunktet ikke har noen penger å disponere. 

Skrevet

Ryddet for innlegg av utestengt bruker, og svar på disse.

Phaedra,adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...