AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Jeg har selv flere barn og en i familien, hvis eldste/eneste sønn er nesten tre år har irritert meg siden julaften. Sønnen fikk et doktorsett og har lekt mye med dette de siste dagene. Dette har fått guttens foreldre til å ta helt av, for DETTE MÅ BETY AT HAN KOMMER TIL Å BLI LEGE. Vi snakker ikke humoristisk nivå. Ei heller er de stolte over at han mestrer lekesprøyten og snubler såvidt i ordet stetoskop (som jeg synes er en sjarmerende bragd). Nei, vi snakker at de bruker kveldene på sparekalkularorer for å finne ut hvor mye de skal spare for å få ham gjeldsfritt gjennom legestudiet, hvorvidt de bør pushe for spesialisering over allmennpraksis, hvilke norske universitet som er best prestisje og om de skal vurdere å sjekke jobbmarkedet i denne byen, hvor de tror han kan komme til å jobbe turnusen sin og hvem som kan hjelpe ham best om han sliter med matte på VGS. Jeg har forsøkt å dempe dem litt uten å drepe lysten til å spare og investere i sitt barn, og sagt at barn ofte har lyst til å bli såmangt. Mine barn har gått gjennom de fleste kjente praksisyrker som drøm, samt endel urealistiske som supermann, kranbil, ponny, drage, pusekatt, godteri-tester og kjøre isbil. Og de kan snu på en femøring, samt at leker er morsomme. Som svar har jeg fått så mye rare stikk pm at barna mine ikke er legemateriale og at jeg er sjalu pga dette at jeg har gitt opp og overser dem. Noen gode råd til hvordan å overleve helt til 1.januar i samme hus som foreldrene til den fremtidige Dr.Med Up-and-go? Og om de leser her inne, så BRA. Da får jeg takle det dramaet. Dere tar jo helt av. Kanskje han vil bli ballettdanser i neste uke, cowboy i februar og astronaut til sommeren og president til høsten. Støtt ham i alle drømmer og interesserer så lenge han er så liten. Anonymkode: c25cd...8c2 22
Gjest O.G. Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Jeg synes det er bra at folk fokuserer på at ungene må ha høyere utdanning og at de er villige til å hjelpe økonomisk for å få dem igjennom et lengre studieforløp.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Snart er det sikkert youtuber. Anonymkode: 2d1fb...398 3
GammelKaktus Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Det er jo bare komisk...😄 Har selv et par venninner som er slik, barna skal bli både advokat, lege og vinne en oscar fordi de som seksåring ønsker seg kjemisett osv. Det er jo ikke verre enn at man jatter med...😊 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Som over jatt med.. Senest når gutten er 18 får de seg en realitetssjekk. Anonymkode: ec1b5...f1e 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Hahaha minner om mine foreldre, de oppførte seg nærmest som jeg var et geni fordi jeg var relativt tidlig ute med lesing etc. Og skoleflink på et barneskolenivå ikke så unormalt fenomen antar jeg. Du får prøve å bare ignorere det siden de ikke lar seg snakke til. Anonymkode: bc8f5...67e 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 P.S jeg ble altså IKKE lege eller gjorde noen andre geniale bragder til tross for opphavets overbevisning Anonymkode: bc8f5...67e 7
Sirah Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 Du får bare jatte med TS.... Skjønner at det er slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 Forsøker å jatte. Gutten er herlig og jeg håper han får til alt han vil. Og det er bra de vil støtte ham, det er bare så overdrevet at de ignorerer vertskapet (vi er begge gjester) og alle samtaleemner etter barnas leggetid handler om å velge universitet for den lille... Begynner å gå fra slitsomt til irriterende. Tror jeg skal gå en lang kveldstur i kveld. Anonymkode: c25cd...8c2 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 Gratulerer med ødelagt barn, sier nå jeg. Handler ikke bare om legedille, men at de tydeligvis kommer til å ha skyhøye forventninger til hva gutten skal bli, ikke hvem han er Anonymkode: 54ece...878 16
QQbaby Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 Barn er stort sett talentløse, og det er dumt at noen foreldre ikke evner å se det. Grenser mot omsorgssvikt mener nå jeg, bygge opp kunstige drømmer for barna som har alle forutsetningene for å ende om som uutdannede gjeldsslaver for livet. 1
Mooria Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 Hva med å tilbringe litt ekstra tid med å leke med gutten de neste dagene? Lek butikk eller frisør, for eksempel, og sørg for at han synes det er mye morsommere enn å leke doktor, så skal du se pipa får en annen lyd. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 Håper han bare blir hjelpepleier. Anonymkode: 13107...e18 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper han bare blir hjelpepleier. Anonymkode: 13107...e18 Hvorfor? Hadde det vært fælt for deg om han faktisk blir lege? Anonymkode: d0a75...bd9
Gjest yeans Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 Ligger an til et Big Bang når gutten kommer i puberteten altså? For foreldrene mener jeg. De vil jo møte veggen som det suser etter når de begynner å skjønne at poden har egne planer. Finnes det virkelig så tette foreldre i 2017?
Gjest C.Tramell Skrevet 27. desember 2017 #16 Skrevet 27. desember 2017 Du tuller med oss nå, ja...? Hvis ikke, oi, stakkars unge! Han må da merke forventningene som bygger seg opp hos foreldrene? Sikkert ikke like gøy å leke doktor lenger nå De to der trenger å roe litt ned, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #17 Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, FrøkenMånestråle skrev: Det er jo bare komisk...😄 Har selv et par venninner som er slik, barna skal bli både advokat, lege og vinne en oscar fordi de som seksåring ønsker seg kjemisett osv. Det er jo ikke verre enn at man jatter med...😊 Vinne en Oscar... for kjemi? Anonymkode: 4a5aa...3d3 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #18 Skrevet 27. desember 2017 Ser ingen grunn til å bli irritert over foreldre som tenker på sitt barns fremtid. Har 2 døtre. Vurderer også å investere til en medisinstudie i utlandet dersom de ikke får det til her i Norge. Lærer dem å være ambisiøse, og har ofte samtaler med de om hvorfor det er så viktig for dem å fortsette å være skoleflinke. Bryr meg absolutt lite hva folk tenker om meg. Jeg har selv vokst opp med en mor som lærte meg å være ambisiøs, og ikke gi opp. Takker henne bare. Anonymkode: 8375e...2b5
Ulla Ullsokk Skrevet 27. desember 2017 #19 Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv flere barn og en i familien, hvis eldste/eneste sønn er nesten tre år har irritert meg siden julaften. Sønnen fikk et doktorsett og har lekt mye med dette de siste dagene. Dette har fått guttens foreldre til å ta helt av, for DETTE MÅ BETY AT HAN KOMMER TIL Å BLI LEGE. Vi snakker ikke humoristisk nivå. Ei heller er de stolte over at han mestrer lekesprøyten og snubler såvidt i ordet stetoskop (som jeg synes er en sjarmerende bragd). Nei, vi snakker at de bruker kveldene på sparekalkularorer for å finne ut hvor mye de skal spare for å få ham gjeldsfritt gjennom legestudiet, hvorvidt de bør pushe for spesialisering over allmennpraksis, hvilke norske universitet som er best prestisje og om de skal vurdere å sjekke jobbmarkedet i denne byen, hvor de tror han kan komme til å jobbe turnusen sin og hvem som kan hjelpe ham best om han sliter med matte på VGS. Jeg har forsøkt å dempe dem litt uten å drepe lysten til å spare og investere i sitt barn, og sagt at barn ofte har lyst til å bli såmangt. Mine barn har gått gjennom de fleste kjente praksisyrker som drøm, samt endel urealistiske som supermann, kranbil, ponny, drage, pusekatt, godteri-tester og kjøre isbil. Og de kan snu på en femøring, samt at leker er morsomme. Som svar har jeg fått så mye rare stikk pm at barna mine ikke er legemateriale og at jeg er sjalu pga dette at jeg har gitt opp og overser dem. Noen gode råd til hvordan å overleve helt til 1.januar i samme hus som foreldrene til den fremtidige Dr.Med Up-and-go? Og om de leser her inne, så BRA. Da får jeg takle det dramaet. Dere tar jo helt av. Kanskje han vil bli ballettdanser i neste uke, cowboy i februar og astronaut til sommeren og president til høsten. Støtt ham i alle drømmer og interesserer så lenge han er så liten. Anonymkode: c25cd...8c2 Hahahahahahaaaaaahahahahaahahahahaaaahahahaaa! Utrolig morsomt! Ingen tips, vil bare si at dette var underholdende! (Og litt skremmende på guttens vegne...) 5
Ulla Ullsokk Skrevet 27. desember 2017 #20 Skrevet 27. desember 2017 Tipper forresten at de fleste barn som liker lekeinstrumenter blir rockestjerner,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå