AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 jeg vurderer å ta et kort, yrkesrettet fagstudie. og vil gjerne høre om det er noen som har erfaringer/synspunkter ang desse: treider fagskole:saksbehandler(nettstudie) eller juridisk kontormedarbeider. norsk yrkesakademi:advokatsekretær (nettstudie) har ikke mulighet til tre år fulltidsstudie, men vil heller ikke kaste bort tid og penger på studie som ikke fører til noe. noen som har kjennskap til desse? Anonymkode: a0945...f2d
Gjøksuppe Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Er ganske så bortkasta vil jeg tro. Har du ikke mulighet til å studere deltid? 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 jo, dette blir evt på deltid. men er det dårlige skoler mener du? finnes det andre deltidsstudier som dette jeg kan ta på høyskoler? føler jeg har lett overalt nå. bor i bergen(for tiden)-er ikke supermotivert for nettstudie, men om det er eneste løsning går jeg for det. Anonymkode: a0945...f2d
Gjøksuppe Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Kan ta de fleste universitetsstudier «deltid», selv om det ikke står oppført som et valg. Ellers er det mye hvor oppmøte ikke er obligatorisk og det er jo praktisk. Hva har du lyst til å jobbe med og hva jobber du med i dag?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 i dag driver jeg eget firma(vi er fire personer) med renhold og catering. en del stress og uforutsigbarhet. og lite penger... håper på å kunne bli ansatt i et yrke med mindre stress/mennesker å forholde seg til, da jeg er ganske introvert. tror ikke kundene merker det, men jeg blir helt utslitt av det sosiale. saksbehandler feks. er også språkinteressert, men føler at det blir lite jordnært. har sett litt på enkeltkurs på bi, men føler generelt at matematikk og økonomi blir for tungt. liker å skrive, og leser heller teori ang økonomi enn å lære meg feks exel. huff ikke lett å bli klok på seg selv🤨 Anonymkode: a0945...f2d
Gjøksuppe Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: i dag driver jeg eget firma(vi er fire personer) med renhold og catering. en del stress og uforutsigbarhet. og lite penger... håper på å kunne bli ansatt i et yrke med mindre stress/mennesker å forholde seg til, da jeg er ganske introvert. tror ikke kundene merker det, men jeg blir helt utslitt av det sosiale. saksbehandler feks. er også språkinteressert, men føler at det blir lite jordnært. har sett litt på enkeltkurs på bi, men føler generelt at matematikk og økonomi blir for tungt. liker å skrive, og leser heller teori ang økonomi enn å lære meg feks exel. huff ikke lett å bli klok på seg selv🤨 Anonymkode: a0945...f2d Kjenner bransjen godt, du har kanskje mulighet til være litt fleksibel og da. Om du kunne klart deg i en undervisningssituasjon er studiet i nordisk som andrespråk et dugelig valg ved UIB. Med det vil du nok ligge bra an til å få jobb med bare bachelor. Andre mer diffuse bachelor grader kan nok også lede til ulike stillinger i nav eller kommune. Bare å se over listen av bachelorgrader hos UIB.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 tenkte mest på polsk, som kan være relevant i arbeidslivet. men vanskelig å finne studie(kun uio). leser at en del sosiologer jobber innen administrasjon/saksbehandling,men synest studiet er litt lite konkret. ønsker å gå en yrkesrettet vei Anonymkode: a0945...f2d
Carolinekomm Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 Vurderer selv å ta et års nettstudie hos Noroff innen Grafisk design eller Digital Markedsføring - men det er kun for å bygge på Bacheloren min (ferdig til sommeren). Å kun ha fagskole vet jeg ikke helt hvor nyttig er i forhold til jobbsøking utennom i mer kreative yrker
Gjøksuppe Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: tenkte mest på polsk, som kan være relevant i arbeidslivet. men vanskelig å finne studie(kun uio). leser at en del sosiologer jobber innen administrasjon/saksbehandling,men synest studiet er litt lite konkret. ønsker å gå en yrkesrettet vei Anonymkode: a0945...f2d Pedagogikk og spesialpedagogikk, administrasjonsvirenskap og nordisk som andrespråk er nok det mest yrkesrettede ved UiB innenfor ditt interessefelt. Om du vil ta en profesjonsutdanning vil det være obligatorisk oppmøte, så da må du vurdere om du heller kan jobbe deltid på kveld og studere fulltid på dagtid.
Sandie Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 Høgskolen i Volda har Offentlig rett, Kommunal økonomi og Forvaltningsarbeid som nettstudier med 15 studiepoeng per kurs.Kanskje det kan være noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 Jeg tok Juridisk kontormedarbeider på Treider fagskoler. Studiet var greit, likte godt den juridiske delen og det var greit å lære litt om regnskap. Men jobb fikk jeg ikke. Ble innkalt til noen intervjuer på advokatkontorer, med det var det. Etter å ha søkt i 3 år, ga jeg opp drømmen om å bli sekretær. Jeg vet ikke om denne skolen er sett ned på blant advokatkontorene, men det kan nesten virke slik. Jeg hadde en bakgrunn som resepsjonist og mye erfaringen innen kundebehandling, men det hjalp ikke. På den annen side, så vet jeg om flere som har tatt Medisinsk sekretær på Treider og fått relevant jobb. Skal du ta et kurs på Treider, så ta et du har gode jobbsjanser innen. Ikke hør på de som jobber der, forhør deg godt. Anonymkode: 08d1e...de7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 Styr unna fagskole. Du er garantert en regning på flere hundretusen kroner i skolepenger + livsopphold. Du er ikke garantert en jobb. Dette er også kjent som gambling. Studerer du ved en offentlig skole så fjerner du flere hundre tusen i skolepenger fra ligningen for ikke å nevne at høyskole/universitet har et mye bedre rykte enn fagskole... Anonymkode: 8552b...d88
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Fagskole er som regel ikke særlig effektivt, kjenner mange som sliter å få jobb fordi universitetsgrad er foretrekket. Får du uansett jobb kan jeg ikke forestille lønnet er særlig høy uansett. En annen ting meg private skoler er at mange arbeidsgivere ser negativt på det, fordi man har ''betalt inn'' for å studere det. Dessuten er ikke alle studier innenfor fagskole NOKUT-godkjent heller, slik som medisinsk sekretær. Hadde styrt meg unna disse. Anonymkode: 925f1...625
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå