Gå til innhold

Venninne som holder på å bli ødelagt av en fyr, nok en gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Han har skuffet henne gang på gang og hun har tilgitt, men nå begynner begeret å renne over. Det samme skjedde en gang før på en ganske brutal måte, og det gikk sånn innpå henne at hun nesten falt ut av arbeidslivet og gikk dramatisk ned i vekt, og hun var rett og slett ødelagt både fysisk og psykisk. Hun bodde noen timer unna den gangen, så jeg fikk ikke vært der noe særlig for henne. Hun tilga han, men nå ser det ut som noe lignende skjer igjen. Hun har ennå ikke fått opp vekta, og jeg er så bekymret for hva som kommer til å skje med henne denne gangen. Forrige gang sa hun ingenting om hvordan hun hadde det og la skylda over på noe annet som både jeg og andre rundt henne trodde på, og til slutt trodde hun på det selv. Hun har ennå ikke klart å komme seg på topp igjen, og vekta raser fortsatt ned. 

Jeg har bedt henne om å kutte ut denne fyren, uansett hvor vanskelig jeg vet det er. Det føles nesten feil, fordi jeg vet ikke om jeg hadde klart det selv. Har også bedt henne om å gå til legen fordi hun kan gå i flere dager og bare spise et lite stykke pizza, for eksempel. Hun klarer rett og slett ikke å spise nok, og det er på grunn av han fyren. Jeg har så vondt for henne, og jeg vil være der for henne på en skikkelig måte denne gangen. Har tenkt å dra på besøk, invitere henne på besøk, dra på kjøreturer og finne på andre ting sammen, men er redd for at det fort kan bli for mye også. Hun vet hun alltids kan ringe og sende melding om det er noe også. Hva annet burde jeg gjøre? Hva gjør jeg om vekta hennes raser videre nedover? Hun vil ikke dra til legen, og jeg kan jo ikke tvinge henne med heller. Beklager rotete innlegg, men håper noen vil ta seg tid til å svare.

Anonymkode: cab4d...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få noen til å skremme bort denne fyren. 

Vil ikke venninna di innse hvor usunt dette er, er det ikke så mye du får gjort. Men som du sier, vær der for henne og la henne vite at du støtter henne

Skrevet

Det å miste noen ekstra kilo er aldri feil, man må virkelig begynne å se det positive i ting og være litt takknemlig for det man har.

Skrevet

Pass på å invitere henne ofte til skikkelige måltider; f.eks middag eller lunsj.

• Liker 1
Skrevet

Du må lære deg å gi mer fanden fordi det er ikke ditt problem det der, sånn egentlig.

Skrevet
5 timer siden, QQbaby skrev:

Det å miste noen ekstra kilo er aldri feil, man må virkelig begynne å se det positive i ting og være litt takknemlig for det man har.

Det er feil når en person som er slank fra før går ned 20 kg fordi vedkommende rett og slett nesten aldri spiser som følge av deprpresjon og mister muskelmasse og svimer av. Skjerp deg.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det han gjør?? 

Anonymkode: 907a6...b66

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Han har skuffet henne gang på gang og hun har tilgitt, men nå begynner begeret å renne over. Det samme skjedde en gang før på en ganske brutal måte, og det gikk sånn innpå henne at hun nesten falt ut av arbeidslivet og gikk dramatisk ned i vekt, og hun var rett og slett ødelagt både fysisk og psykisk. Hun bodde noen timer unna den gangen, så jeg fikk ikke vært der noe særlig for henne. Hun tilga han, men nå ser det ut som noe lignende skjer igjen. Hun har ennå ikke fått opp vekta, og jeg er så bekymret for hva som kommer til å skje med henne denne gangen. Forrige gang sa hun ingenting om hvordan hun hadde det og la skylda over på noe annet som både jeg og andre rundt henne trodde på, og til slutt trodde hun på det selv. Hun har ennå ikke klart å komme seg på topp igjen, og vekta raser fortsatt ned. 

Jeg har bedt henne om å kutte ut denne fyren, uansett hvor vanskelig jeg vet det er. Det føles nesten feil, fordi jeg vet ikke om jeg hadde klart det selv. Har også bedt henne om å gå til legen fordi hun kan gå i flere dager og bare spise et lite stykke pizza, for eksempel. Hun klarer rett og slett ikke å spise nok, og det er på grunn av han fyren. Jeg har så vondt for henne, og jeg vil være der for henne på en skikkelig måte denne gangen. Har tenkt å dra på besøk, invitere henne på besøk, dra på kjøreturer og finne på andre ting sammen, men er redd for at det fort kan bli for mye også. Hun vet hun alltids kan ringe og sende melding om det er noe også. Hva annet burde jeg gjøre? Hva gjør jeg om vekta hennes raser videre nedover? Hun vil ikke dra til legen, og jeg kan jo ikke tvinge henne med heller. Beklager rotete innlegg, men håper noen vil ta seg tid til å svare.

Du må nesten forklare denne sammenhengen hvis innlegget skal bli forståelig.

Anonymkode: a707d...e20

Skrevet

punkt 1 synes jeg det er dumt du må henvende deg til kvinneguiden for å finne råd.

punkt 2 så er det du som må vise ditt sanne ansikt for hva som er riktig. Hvis du er ekte så vil hun lytte til deg, er du ikke ekte så er det ikke verdt noe som helt å lytte til. Derfor er jeg bekymret når du må henvende deg til kvinneguiden for å finne svar. Hvordan går du igjennom svarene, og er det andre du reflekterer med i svarene du finner på kvinneguiden, uten betoning fra mennesker du ikke ser eller kjenner. Det skremmer meg. 

Men alle vet dårlig forhold kan gå på psyken, og det er selvsagt ikke noe anbefale at mennesker skal leve under sånne vilkår.

Jeg har erfart dårlige arbeidsmiljø, som ikke var noe moro å være en del av som gikk på psyken fordi mennesker er veldig  harde, og klarere ikke vedkjenne seg at andre lykkes. Til det ville sikkert mennesker sagt skift bedriftskultur eller kanskje sagt skift yrke.

Det er alltid noe. Men for å være sin egen lykkessmed så trenger man å glede seg i livet, og har man blitt overkjørt av mennesker på psyken er det selvsagt å anbefale å skifte miljø. 

Anonymkode: 6ae55...add

Skrevet

Det å ta hun med på uanstrengende aktiviteter som biltur, filmkvelder, sitte i parken på en benk å prate osv er bra. Det gjør at hun får sterkere tilknytning til omverdenen og ikke bare han, og gradvis får kjenne på at det faktisk er bedre for hun å gjøre ting uten han, og dermed gjøre det lettere å gradvis følelesmessig trekke seg unna og deretter fysisk trekke seg unna.

Anonymkode: a38b4...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...