Gå til innhold

Er det vanlig hos dere at fars nye kone blir kalt svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt paff da min svigersønn også kalte far sin nye kone for svigermor. Hvor vanlig er det?

Altså han er gift med min datter og jeg er hans svigermor. 

Anonymkode: 02028...453

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo hans stesvigermor. Jeg vokste selv opp med skilte foreldre, noen ganger presenterte jeg steforeldrene som mine foreldre. Det er jo ikke alle som har noe med hvordan familie historien er. Det var også mer lettvint. 

Mine koner har gjort som din svigersønn. Og barna mine kaller både min mor og min stemor for bestemor. 

Det gjør jo ikke deg mindre svigermor, samtidig i hans perspektiv har han jo to svigermødre. Vær en god svigermor og ikke legg byrde til han eller paret på grunn av dette. 

• Liker 4
Skrevet

Hun er jo hans svigermor. Hva annet skulle hun blitt kalt?

Skrevet

Men hun blir jo hans svigermor? Skjønner ikke problemstillingen her.

• Liker 5
Skrevet

Mannens foreldre er skilt. De nye samboerne kalles ved navn, ikke svigermor/far. Men det er slik vi gjør det i vår familie. Andre gjør det på andre måter.

• Liker 3
Skrevet

TS, du er bitter😊

Anonymkode: 8b07c...561

• Liker 5
Skrevet

Min manns far giftet seg på ny når han var barn og jeg kjenner ham derfor som endel av dette paret. 

Men det er svigermor som er min svigermor. Om jeg skal fortelle noen utenforstående at vi får besøk av svigerfar og hans kone, da sier jeg nettopp dét. Dersom de kjenner oss sier jeg gjerne Ole og Marta kommer til helgen eller svigerfar og Marta kommer en tur. 

Hun kalles heller ikke farmor. Hun er Olle farmor. Men en fin bonus-bestemor og kalles besta. 

Anonymkode: b5ce6...a63

• Liker 4
Skrevet

Det gjør da vel ingenting? 

Anonymkode: 98dfa...46f

Skrevet

I dagligtale sier jeg selv til andre at jeg skal til svigerforeldrene mine, selv om svigerforeldrene mine er gifte på nytt. Mannen min kaller stebroren for bror i dagligtale. Man MÅ IKKE hele tiden spesifisere slektskapet har gang man snakker om dem. På ferie, gidd ikke stedatteren min hele tiden si at jeg ikke er moren, hvis noen tror det... 

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg kjenner noen med to svigermødre. Og enda verre: bare bli vant til det, for vips så deler  dere bestemortittelen også. 

Anonymkode: 5fc50...6da

• Liker 4
Skrevet

Han kaller altså stemoren sin svigermor? 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Han kaller altså stemoren sin svigermor? 

Sin kones stemor, slik jeg skjønner det. 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Lerke987 skrev:

Men hun blir jo hans svigermor? Skjønner ikke problemstillingen her.

Nei hun blir vel ikke hans svigermor. Far blir svigerfar og mor ( jeg) blir svigermor. Far sin nye kone er jo ikke svigermor, man har vel egentlig bare en av dem.

Det er ikke en stor sak egentlig, men jeg synes det hadde vært mer naturlig å kalle fars kone med navn og ikke svigermor, for hun er egentlig ikke det.

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sin kones stemor, slik jeg skjønner det. 

Stemmer

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, yeans skrev:

Hun er jo hans svigermor. Hva annet skulle hun blitt kalt?

Med navnet sitt. 

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre er skilt og gift med hver sin nye. Min kjæreste kaller alle fire for svigerforeldre.

Anonymkode: 6da27...56b

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør da vel ingenting? 

Nei egentlig ikke, jeg stusset bare over det. For meg ville det være mer naturlig å kalle henne ved navnet hennes. Jeg trodde tittelen svigermor og svigerfar var noe man kalte mor og far til kona si.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med navnet sitt. 

Ja :P Obvious. :)

Men er det virkelig så ille? Han må jo få bestemme det selv? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble litt paff da min svigersønn også kalte far sin nye kone for svigermor. Hvor vanlig er det?

Altså han er gift med min datter og jeg er hans svigermor. 

Hos oss er det ikke normalt. Fars eller mors nye kjæreste/ektefelle er heller ikke kalt bestemor/bestefar. Det er ikke jeg eller samboer som har satt den standarden altså, det var slik da jeg kom inn i familien deres for tre år siden. 

Anonymkode: 38998...d86

• Liker 2
Skrevet

Både min manns og mine foreldre er skilt, og gift på ny lenge før jeg og mannen traff hverandre. Jeg har 2 svigermødre og 2 svigerfedre. Det samme har mannen. Kaller dem ved navn/mamma/pappa i dagligtale, men omtaler dem som svigerforeldre ellers.

Barna våre sier farmor og bestefar, og farfar og mimmi til mannens foreldre. Mormor og bestefar, og besse og besta til mine foreldre.

Anonymkode: e4baf...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...