AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hvordan fikk du jobb? Og hvilken tid jobber du? Hva studerer du? Anonymkode: a0318...3c6
Safiye Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Jeg studerer til å bli siviløkonom, og jobber som apotekmedarbeider. Fikk jobben via min tante, som hadde jobbet der tidligere. Varierende arbeidstider, helvakter fra 11-18/9-17, eventuelt kveldsvakt 17-20 eller helg. Nå har jeg ingen obligatoriske forelesninger, så fri til å jobbe når det passer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Studerer rettsvitenskap. Om somrene jobber jeg på ørretfabrikk (sløyer fisk etc), og ellers i året jobber jeg hos Kiwi. Fikk jobbene ved å søke. Har også jobbet som renholder og på tivoli #tar-hva-som-helst. Anonymkode: ef3c1...973 2
Carolinekomm Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 (endret) Jobbet tidligere noen timer i en matbutikk (4 timer i mnd osv utenom feriene), men der har jeg sluttet. Jobbet også tidligere i en butikk hvor jeg jobbet 15timer i uka ved siden av studiene. Første jobben (matbutikk) fikk jeg fordi jeg kjente noen som akkurat hadde sluttet i samme stillingen, og den andre jobben fikk jeg i en nystartet butikk som jeg søkte på epost. Nå har jeg fått en relevant frilansjobb til studiet mitt som skribent, og skal skrive ca én tekst i uka. Ikke så mye, men skal på praksis samtidig Studerer kommunikasjon Endret 27. desember 2017 av Carolinekomm
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Servitør, jobber mest helger og noen ukedager innimellom hvis det trengs (man klarer å jobbe til halv ett på natten en gang innimellom, selv om man har studier dagen etterpå). Anonymkode: aaf3e...0be
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Er sykepleierstudent, jobber som assistent på sykehus fikk jobben ved å søke på den... Anonymkode: 7aa77...cee
Fame Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Jeg studerer sykepleie og jobber 20 % og tar ekstra når jeg har tid. Fikk jobben fordi jeg var i praksis på avdelingen jeg nå jobber på.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 Jobber i to forskjellige butikker som ekstrahjelp. Hadde jobbene i utgangspunktet med å søke selv, men er lei nå av å jobbe så lite og usikkert så starter å studere nå i januar. Skal jobbe like mye som er ca 12-18 timer i uken. Anonymkode: c8b35...fb4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 Sykepleierstudent og jobber 14% stilling på sykehus, pluss ekstravakter Anonymkode: 1361a...887
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Jeg studerer mediefag, jobber som ringehjelp/ekstrahjelp i butikk. Fikk jobben ganske lett. Begynte å jobbe i samme kjede (men i hjembyen min) da jeg var 18, (sannsynligvis valgt fordi jeg kjente sjefen der litt) så når jeg flyttet tok det bare et par uker før søknadene mine i studiebyen nådde frem og jeg fikk jobb. Anonymkode: 0284c...3f9
vscare Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Sykepleierstudent, jobber på sykehjem (har jobbet der siden før jeg begynte å studere sykepleie). Fikk jobben ved å sende ut e-poster til forskjellige avdelinger på forskjellige sykehjem rundt om i byen jeg bor i og spurte om noen hadde behov for flere ansatte
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Jobber på seven eleven.Delte ut rundt 80 søknader med personlig oppmøte og et stort smil. Anonymkode: 10b0b...b49
ajarRun Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk du jobb? Og hvilken tid jobber du? Hva studerer du? Anonymkode: a0318...3c6 Jeg fikk tre tilbud. Et på telefon, et i person og et i en samtale. Jeg jobber fra 7 til 19-21 avhengig av hvor mye penger jeg bruker på talerkner og vin den måneden. Jeg studerer et økonomifag. Men jeg glemte å kjøpe bøker, og å møte på forelesning og å gjøre obligatoriske innleveringer, så det gikk ikke så bra.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 17 timer siden, Safiye skrev: Jeg studerer til å bli siviløkonom, og jobber som apotekmedarbeider. Fikk jobben via min tante, som hadde jobbet der tidligere. Varierende arbeidstider, helvakter fra 11-18/9-17, eventuelt kveldsvakt 17-20 eller helg. Nå har jeg ingen obligatoriske forelesninger, så fri til å jobbe når det passer. Beklager å si det, men dette er årsaken til at jeg aldri spør om hjelp på apotek, du har jo ingen peiling på det jeg trenger å få hjelp til med økonomiutdannelse i bakhånd. Anonymkode: 426b6...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 Jeg jobbet før jeg begynte på studiene. Har sendt ut 5 søknader i uka i 3 år før jeg fikk den, både åpne og vanlige. Jobber som lørdagshjelp på et kjøpesenter og ekstra ved behov. På lørdager jobber jeg 13-18, de gangene jeg jobber hverdager så jobber jeg 15-21. Bare stå på, søk søk søk på alt det drittet du fysisk -kan- jobbe med. Før eller senere må du få noe selv om alle andre som søker på jobben er mer kvalifiserte enn deg. Anonymkode: 67e42...2a1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 9 timer siden, vscare skrev: Sykepleierstudent, jobber på sykehjem (har jobbet der siden før jeg begynte å studere sykepleie). Fikk jobben ved å sende ut e-poster til forskjellige avdelinger på forskjellige sykehjem rundt om i byen jeg bor i og spurte om noen hadde behov for flere ansatte Var det E-post med søknad og CV eller spurte sånn direkte ut? Anonymkode: a0318...3c6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 Studerer som internasjonal grunnskolelærer for 1-6 trinn. Nå vet jeg ikke om det telles siden jeg jobber alene, men jeg jobber utenfor skoletidene som mentor/vikar for enkeltpersoner som sliter i engelsk. Det er heldigvis kun 4-6 timer i uken, så det klarer jeg meg fint. Som regel fast mandag, tirsdag og fredag, kl. 16-18. Anonymkode: 00f3e...91a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Beklager å si det, men dette er årsaken til at jeg aldri spør om hjelp på apotek, du har jo ingen peiling på det jeg trenger å få hjelp til med økonomiutdannelse i bakhånd. Anonymkode: 426b6...3bf Kanskje personen har fagbrev fra vgs? Man vet aldri, så ikke forhåndsdøm. Anonymkode: 00f3e...91a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 En gang fikk jeg jobb gjennom bekjente(dvs; fikk tips og ble anbefalt - men leverte CV og søknad selv), de andre gangene søkte jeg åpent eller leverte CV uoppfordret. Har hatt deltidsjobber helt fra vgs til jeg var ferdig med mastergrad. Anonymkode: 77e31...c2b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #20 Skrevet 28. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager å si det, men dette er årsaken til at jeg aldri spør om hjelp på apotek, du har jo ingen peiling på det jeg trenger å få hjelp til med økonomiutdannelse i bakhånd. Anonymkode: 426b6...3bf Det er jo kompetente farmasøyter på apoteket, så hvis du faktisk trenger hjelp som belager seg på solid kompetanse er det jo tilgjengelig. Om du lurer på hvilket plaster som tåler vann best spiller det jo egentlig ingen rolle hva slags utdannelse apotekmedarbeideren har. Det viktigste er at han eller hun er kjent med sortimentet. Dersom du trenger hjelp med noe som behøver legeråd er det nettopp legen du må forhøre deg med før du oppsøker apoteket. Anonymkode: 0fcff...cb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå