Calla Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Til dere som skal ha servitører som ikke jobber ved lokalet: hvor mye er det vanlig å gi som lønn? Regner med at det blir noen vi kjenner fra før og noen vi ikke kjenner..... I tillegg til penger vil de nok også få med seg litt vin og diverse hjem...
Cathie Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Vi har ikke planer om å betale de, de får med seg en eller to flasker vin tenker jeg... De vi har er venner som har sakt ja til å hjelpe til... Så jeg føler at det blir ekkelt å betale de.
Arwen Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Vi har to som har tilbydt seg og to som ble veldig glade for å bli spurt :o De skal få med seg masse vin tenkte jeg, vi har nok kjøpt enorme mengder for mye.
Calla Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2005 okey..det høres bra ut...Kan jo fort bli litt for dyrt om hver av dem skulle hatt noen hundrelapper.... En av de mest erfarne kommer til å fungere som hovmester og ha kontoll over de andre servitørene..ho bør jeg nok gi litt ekstra da..
Mex Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 I vårt bryllup skal vi ha en god del bekjente som skal stille som sertvitører. Disse stiller opp som en gjentjeneste for noe jeg eller min mor har gjort for dem. Disse får med seg en flaske vin eller to som takk for hjelpen. Men vi har også leid inn et par servitører som vi skal betale. Og da er "vanlig" timelønn på 200kr.
majan Skrevet 3. februar 2005 #6 Skrevet 3. februar 2005 De som skal servere i vårt bryllup, er folk jeg jobber sammen med. Jeg har sagt at det ikke blir noe betaling men at de skal få være med på festen etterpå. Men det blir nok til at de får med seg 1-2 flasker vin sammen. Også har jeg tenkt og kjøpe et smykke til de vær, eller et gavekort. :-)
Gjest Soon Mrs S Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Vi har fått venniner av søstra mi til å servere i bryllupet. De sier at de ikke vil ha betaling men er glad i en fest. Det skal de få når oppgavene er gjort tenkte jeg, i tilllegg kommer jeg til å kjøpe gavekort på H&M tror jeg. det kommer nok de til å sette pris på
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Vi regner med å bruke ca 4-5000 kr på fire-fem servitører. Jeg serverer selv med disse menneskene på ambassader, så det er normal tariff.
Linn3c Skrevet 3. februar 2005 #9 Skrevet 3. februar 2005 Me betaler vel rundt 100 kr i timen eller noko slikt. Er ikkje heilt sikker.
Glossy Skrevet 3. februar 2005 #10 Skrevet 3. februar 2005 Vi betalte de 80 kr timen. Ble jo en del, men jeg synes det var verdt det da de var så flinke og ikke minst stillte opp for oss. Er jo ikke akkuratt den beste jobben en kan ha en lørdags kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå