AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hei, jeg er ei jente på 21 år som aldri har klart å holde på venner. Den eneste jeg hart klart å holde på er ei jeg vil kalle for en bestevenn der vi kan snakke om alt selvom vi møtes sjeldet, men hun ser på meg også som er bestevenn. Vi har vært venner siden vi var 6 år, men de gangene jeg har fått andre venner fra skoler, jobb og i teatergrupper så bare mister jeg kontakt med de. Jeg klarer ikke å holde på kontakten. Jeg er mye redd for hva andre skal tenke om jeg sender meldinger osv. Jeg har vist sosial angst i følge legen min. Jeg kan også bli fort lei og liker og bli kjent med nye, men jeg klarer ikke holde på de så fort jeg slutter på skolen osv. Jeg kunne ønske jeg klarte og holde på noen venner. Jeg vet ikke hva som er gærent. Noen som opplever det samme?? Eller noen som har noe råd om hva jeg kan gjøre med det? Anonymkode: d7b9f...3f7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Er likedan som deg. Har kanskje 1 venn jeg snakker med på facebook daglig, men ellers ingen venner jeg gidder å holde på. Anonymkode: b6696...88f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg klarer ikke å holde på kontakten. Jeg er mye redd for hva andre skal tenke om jeg sender meldinger osv. Jeg har vist sosial angst i følge legen min. Eller noen som har noe råd om hva jeg kan gjøre med det? Anonymkode: d7b9f...3f7 Du sier vel selv hva problemet er? Du tør ikke holde kontakten så da dør vennskapet ut. Løsningen må jo være at du begynner å tørre å holde kontakten. Anonymkode: 5a2c1...f93 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du sier vel selv hva problemet er? Du tør ikke holde kontakten så da dør vennskapet ut. Løsningen må jo være at du begynner å tørre å holde kontakten. Anonymkode: 5a2c1...f93 Du må gi litt av deg selv, selv om det er vanskelig. Ta initiativ til kontakt, ellers virker du uinteressert. Anonymkode: d1c22...22f 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Jeg er akkurat sånn selv! Veldig kjedelig, men vi må nok jobbe med oss selv der. Anonymkode: ebe30...668
exictence Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Når du ikke inviterer selv, det kan være å skrive melding eller foreslå noe, så blir motparten lei. Da dør det ut. Det samme kan jo de se om vennskapet ditt. Det dør ut, fordi du ikke tar kontakt.Så må du foreslå noe konkret. Ikke være den som at det hele er opp til motparten. Alle liker å føle at andre foreslår noe og viser at de vil være med dem.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 55 minutter siden, exictence skrev: Når du ikke inviterer selv, det kan være å skrive melding eller foreslå noe, så blir motparten lei. Da dør det ut. Det samme kan jo de se om vennskapet ditt. Det dør ut, fordi du ikke tar kontakt.Så må du foreslå noe konkret. Ikke være den som at det hele er opp til motparten. Alle liker å føle at andre foreslår noe og viser at de vil være med dem. 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier vel selv hva problemet er? Du tør ikke holde kontakten så da dør vennskapet ut. Løsningen må jo være at du begynner å tørre å holde kontakten. Anonymkode: 5a2c1...f93 Jeg sendte meldinger før, men det var bare jeg som tok kontakt. Så jeg har på en måte sluttet med det. Jeg vil ikke mase eller Anonymkode: d7b9f...3f7
exictence Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte meldinger før, men det var bare jeg som tok kontakt. Så jeg har på en måte sluttet med det. Jeg vil ikke mase eller Anonymkode: d7b9f...3f7 Men gikk meldingene bare ut på at du la "ballen" til dem om de ville fine på noe osv. ? Eller inneholdt meldingene dine konkrete invitasjoner der du viste at du var glad om de ble med på den og den eksakte kinoen eller du inviterte dem hjem til deg osv. Ser du forskjellen? Du ville også foretrukket meldinger der noen inviterte deg med på noe, ikke bare "det hadde vært hyggelig å treffes en dag".
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 12 minutter siden, exictence skrev: Men gikk meldingene bare ut på at du la "ballen" til dem om de ville fine på noe osv. ? Eller inneholdt meldingene dine konkrete invitasjoner der du viste at du var glad om de ble med på den og den eksakte kinoen eller du inviterte dem hjem til deg osv. Ser du forskjellen? Du ville også foretrukket meldinger der noen inviterte deg med på noe, ikke bare "det hadde vært hyggelig å treffes en dag". Ja, jeg var konkret, men siden det var bare jeg som tok kontakt så har det stoppet helt opp med alle Anonymkode: d7b9f...3f7
exictence Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg var konkret, men siden det var bare jeg som tok kontakt så har det stoppet helt opp med alle Anonymkode: d7b9f...3f7 Kn du gi et eksempel på en konkret melding du gav, og der du opplevde at du ble avvist ved at vedkommende sa.....eller ikke svarte. Altså hva skrev du og hva svarte / ikke svarte vedkommende
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, exictence skrev: Kn du gi et eksempel på en konkret melding du gav, og der du opplevde at du ble avvist ved at vedkommende sa.....eller ikke svarte. Altså hva skrev du og hva svarte / ikke svarte vedkommende Ja. Konkret er det jag for eksempel spør om vi skal gå på en cafe i ferien og at alle dager passer for meg. Problemet er jo at det bare er jeg som tar kontakt og da går jeg lei. Og får jeg andre venner som også kontaker meg når vi går skole så klarer jeg ikke og holde på de etter vi har sluttet på skolen. Fordi det er bare jeg som tar kontakt og da blir man lei Anonymkode: d7b9f...3f7
exictence Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Konkret er det jag for eksempel spør om vi skal gå på en cafe i ferien og at alle dager passer for meg. Problemet er jo at det bare er jeg som tar kontakt og da går jeg lei. Men her hiver du jo ballen over til den du henvender deg til. Her er det ham/henne som du liksom forventer skal foreslå en bestemt dag i ferien. Det er hyggelig av de å si at du gjerne vil, men så da? Forventer du at vedkommende da er pliktig eller skal ta neste skritt til å invitere på noe som du har luftet? Når noen sier til meg at de synes det hadde vært så koselig å møtes, blir jeg litt glad, og tror da at denne personen vil ta kontakt igjen og foreslå moe. Eller forventer hun at siden hun har sagt at hun vil, så skal jeg ta initiativ til noe? Nei, vet du hva. Seg er så lei av de som sier de vil at vi skal møtes, men så hører jeg aldri mer. Hvis jeg sier til noen at eg vil at vi skal treffes, så føler seg meg forpliktet til å gjøre noe med det. Ikke forvente at vedkommende gjør noe. Du må ta initiativ til et besøk eller noe på en dag f.eks hos deg, foreslå et møtested kl eller lignende 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og får jeg andre venner som også kontaker meg når vi går skole så klarer jeg ikke og holde på de etter vi har sluttet på skolen. Fordi det er bare jeg som tar kontakt og da blir man lei Anonymkode: d7b9f...3f7 Tar du kontakt må du og følge opp, ikke forvente at det er de andre som må bidra med åå ta initiativ
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 53 minutter siden, exictence skrev: Men her hiver du jo ballen over til den du henvender deg til. Her er det ham/henne som du liksom forventer skal foreslå en bestemt dag i ferien. Det er hyggelig av de å si at du gjerne vil, men så da? Forventer du at vedkommende da er pliktig eller skal ta neste skritt til å invitere på noe som du har luftet? Når noen sier til meg at de synes det hadde vært så koselig å møtes, blir jeg litt glad, og tror da at denne personen vil ta kontakt igjen og foreslå moe. Eller forventer hun at siden hun har sagt at hun vil, så skal jeg ta initiativ til noe? Nei, vet du hva. Seg er så lei av de som sier de vil at vi skal møtes, men så hører jeg aldri mer. Hvis jeg sier til noen at eg vil at vi skal treffes, så føler seg meg forpliktet til å gjøre noe med det. Ikke forvente at vedkommende gjør noe. Du må ta initiativ til et besøk eller noe på en dag f.eks hos deg, foreslå et møtested kl eller lignende Tar du kontakt må du og følge opp, ikke forvente at det er de andre som må bidra med åå ta initiativ Tror du har misforstått. Møtene blir alltid noe av, men det er tiden etter. De kontakter aldri meg Anonymkode: d7b9f...3f7
exictence Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du har misforstått. Møtene blir alltid noe av, men det er tiden etter. De kontakter aldri meg Anonymkode: d7b9f...3f7 Men hvis møtene alltid blir noe av, er det jo veldig fint. Da stiller de opp når du foreslår og da kan du være trygg på at de gjerne vil være med deg og liker at du tar initiativ. Noen er bedre å ta initiativ enn andre. Stå på
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 Jeg har det samme problemet som deg. Istedet for å skrive "Alle dagene i ferien passer meg", så ville jeg heller foreslått en konkret dag. Anonymkode: de492...31f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå