AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Hei! Jeg kjenner en mamma som har «gått fra mannen», og nå er «alenemamma». Men nå har jeg fått vite at denne mannen sover over der (hele julen tydeligvis) og vi mistenker at de rett og slett flyttet fra hverandre på papiret slik at hun får stønad og kan kreve mer bidrag. Vi er vel egentlig helt sikre på dette... Hvor kan man si ifra om dette? Finner ingenting på NAV sine sider 😅 Anonymkode: 0cf07...f8e
Nicco Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg kjenner en mamma som har «gått fra mannen», og nå er «alenemamma». Men nå har jeg fått vite at denne mannen sover over der (hele julen tydeligvis) og vi mistenker at de rett og slett flyttet fra hverandre på papiret slik at hun får stønad og kan kreve mer bidrag. Vi er vel egentlig helt sikre på dette... Hvor kan man si ifra om dette? Finner ingenting på NAV sine sider 😅 Anonymkode: 0cf07...f8e Kreve mere bidrag?? Er jo barnefar som betaler bidrag så skjønner ikke helt hva du mener her. 13
Mammabamma Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Kanskje vente med å melde til du er ferdig med å tro og mistenke og heller gjøre det når du har fakta og vet? Ring NAV og spør. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Hvorfor skal du blande deg inn? Dette er jo NAV som må finne ut av det, er ikke overrasket deres system er så dårlig Anonymkode: a0aa7...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, Nicco skrev: Kreve mere bidrag?? Er jo barnefar som betaler bidrag så skjønner ikke helt hva du mener her. Det var et eksempel - jeg vet at dette kun handler om bf. Poenget er at motivet deres er økonomisk motivert, og de er kjærester og sover sammen, men hun er liksom blitt alenemamma. Så de lurer systemet og dette er jo faktisk ulovlig. Dette har hun gjort to ganger tidligere, så jeg er overbevist i min antagelse... Anonymkode: 0cf07...f8e 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du blande deg inn? Dette er jo NAV som må finne ut av det, er ikke overrasket deres system er så dårlig Anonymkode: a0aa7...4ef Nav som må finne ut av? Hvordan skal nav finne ut av dette mener du? Anonymkode: 0cf07...f8e 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Vent til over nyttår, og så ringer du NAV og melder i fra - anonymt. Anonymkode: b6425...cff 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nav som må finne ut av? Hvordan skal nav finne ut av dette mener du? Anonymkode: 0cf07...f8e Når man søker stønad til NAV så er det en del dokumenter som de krever og må gjennom. Dette blir gjort av en saksbehandler som også undersøker deres bakgrunn. Anonymkode: a0aa7...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når man søker stønad til NAV så er det en del dokumenter som de krever og må gjennom. Dette blir gjort av en saksbehandler som også undersøker deres bakgrunn. Anonymkode: a0aa7...4ef Hun HAR fått innvilget dette. Hun lever som aleneforsørger med alle stønader. Men de to er fortsatt i et forhold og sover sammen. Anonymkode: 0cf07...f8e 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 Høres mest ut som slarv, løse rykter og misunnelighet, synes jeg... Anonymkode: 6428b...3f8 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres mest ut som slarv, løse rykter og misunnelighet, synes jeg... Anonymkode: 6428b...3f8 Fordi at? Anonymkode: 0cf07...f8e 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 Nav kontroll melder du til. De er glade for å etterforske mistanker, du må ikke være sikker for å melde. Anonymkode: c969b...c71 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nav kontroll melder du til. De er glade for å etterforske mistanker, du må ikke være sikker for å melde. Anonymkode: c969b...c71 Takk for svar! Jeg er 99% sikker, og jeg vet med sikkerhet at overnatting ikke er lov - dette står det jo skrevet når man sender inn søknaden. Forstår ikke hvorfor folk mener dette lukter misunnelse?? De første på KG hater vel snyltere? 🙄 jeg har ingenting å vinne på å tipse nav om henne, men jeg det er helt feil det de driver med. Og hun har som nevnt gjort dette TO ganger tidligere. Hvorfor skal jeg ikke si ifra til nav liksom? Anonymkode: 0cf07...f8e 12
exictence Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 (endret) Kanskje de bare vil finne den letteste og beste og hyggeligste måten å feire jul på at de er sammen alle sammen i julen? Eller kanskje de har funnet tilbake til hverandre? Kanskje har noe skjedd i mannens hjem som gjør det umulig å sove der for tiden? Endret 27. desember 2017 av exictence 8
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 Om de har 2 leiligheter, er det ingen fordeler med å være aleneforsørger, de taper bare mer penger på det, så det er ikke vits i å melde fra, siden de kan sove så mye de vil hos hverandre uten at NAV gjør noe. Har de derimot bare en leilighet, er det svindel. 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #16 Skrevet 27. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mest ut som slarv, løse rykter og misunnelighet, synes jeg... Anonymkode: 6428b...3f8 Er det ikke bedre at Nav får én melding for mye enn én for lite? Og om de som melder inn, gjør det av misunnelse, sjalusi og hat, så har de uansett ikke rett til å få vite om deres mistanker var berettiget eller ei. NAV har ingen meldeplikt overfor melderne. Men de er pålagt å gjøre jobben sin, og det er vel den vi skattebetalere krever og ønsker at de skal gjøre. Anonymkode: b6425...cff 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #17 Skrevet 27. desember 2017 Hvis man melder så undersøker NAV. Hvis det er svindel så har vi et par mindre som svindler, hvis de ikke svindler så har det i hvert fall blitt undersøkt. Det er ikke sånn at NAV straffer de som lever etter reglene. Anonymkode: 14348...878 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #18 Skrevet 27. desember 2017 De eier et hus - der bor han. Hun har flyttet i underetasjen til tanten sin... De gikk fra hverandre for kort tid siden, og er sammen hele tiden. Han har sovet der hele julen. Jeg skjønner at det er hyggelig for barna. Men da er du per definisjon ikke aleneforsørger og alenemamma... Anonymkode: 0cf07...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #19 Skrevet 27. desember 2017 Min x bodde hos oss i julen flere ganger. Bodde langt frahcerandre,og vi feiret jul sammen. Kom lillejulaften,og dro 2 januar Anonymkode: fc987...fd1 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #20 Skrevet 27. desember 2017 Eier et hus uten lån** (han arvet det for mange år siden). Hun har som nevnt gjort dette før, og jeg er ikke veldig misunnelig på henne, jeg vet de sliter med pengene og kan ikke forvalte dem godt. Men jeg føler det likevel er helt feil å motta sånne stønader på ugyldig grunnlag... Anonymkode: 0cf07...f8e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå