Gjest Espera Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Å herregud!!! LAG den, SPIS den!!! bare så ufattelig nydelig god - tusen takk for super oppskrift Arkana!
Gjest Espera Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Klipper og limer litt fra et av Arkanas innlegg jeg, håper det er greit Mississippi Mud Cake 250 g smør 150 g mørk sjokolade 440 g sukker 2,5 dl varmt vann 80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao), eller bare sterk kaffe 1 ss kaffepulver 260 g hvetemel ½ ts bakepulver 25 g kakao 2 egg Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (litt avhengig av ovn, min erfaring er at den er ferdig etter rundt 1 time, skal jo være bløt inni, så sjekk først og stek evt litt lengre om den er for bløt). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist.
Gjest lillelou*ikke innlogget* Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 ja, den er fantastisk god....og holder seg lenge! vi mumset på en sånn hele forige helg.. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 Å herregud!!! LAG den, SPIS den!!! bare så ufattelig nydelig god - tusen takk for super oppskrift Arkana! he he. Med nærmere 850g sjokolade, smør og sukker kan det umulig gå galt.
ashera Skrevet 3. februar 2005 #6 Skrevet 3. februar 2005 Yes, dette er en farlig, farlig bombe. Har nesten samme oppskriften, men der er det en blanding av konjakk og sterk kaffe istedet for Tia Maria. Mud cake er forresten et utrolig treffende navn...
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 Utrolig god:) Hadde 10 gjester her, den kaka forsvant veeeeldig fort :-)
Brunhilde Skrevet 6. februar 2005 #8 Skrevet 6. februar 2005 he he. Med nærmere 850g sjokolade, smør og sukker kan det umulig gå galt. 850 gram? Det stod da 150 i oppslriften, er det feil, eller?
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #9 Skrevet 6. februar 2005 850 gram? Det stod da 150 i oppslriften, er det feil, eller? Summen av de tre ingrediensene er ca 850. Som sagt, da må det bli godt
Brunhilde Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 Summen av de tre ingrediensene er ca 850. Som sagt, da må det bli godt Javel - ser at det er noe jeg ikke forstår her, men...
-Fisken- Skrevet 6. februar 2005 #11 Skrevet 6. februar 2005 Javel - ser at det er noe jeg ikke forstår her, men... Tror det anonym her mener er at når det er så mye av ingrediensene som har mye kalorier og mye smak, så må det bli godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå