AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Så lenge en fyr/mann sees på som pedofil, bare han har en god tone med barn, så vil menn holde seg unna jobber hvor de utsettes for mistanker for å være pedofile. Mer komplisert er det ikke. Anonymkode: 2d212...16b 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Gjelder dette vgs også? Over halvparten er jenter, og jeg går på realfagslinja (lektorstudiet). Tror ikke det er det som er grunnen. Anonymkode: 7a531...133
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Du skal oppføre deg jæææævlig pedofilt for å bli sett på som mulig pedofil i Norge. Det er mange flotte menn som er både lærere og barnehageonkler. På min ungdomsskole og VGS var det flere mannlige lærere enn kvinnelige, så diskrimineringskortet ditt fra australske ekstremister funker nok ikke her gutt Anonymkode: d530e...56a 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Nei, grunnen er at det gir lav status. Høyere status, flere menn, mer komplisert er det ikke. Anonymkode: cf778...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Så lenge en fyr/mann sees på som pedofil, bare han har en god tone med barn, så vil menn holde seg unna jobber hvor de utsettes for mistanker for å være pedofile. Mer komplisert er det ikke. Anonymkode: 2d212...16b Hvem er det som ser på menn slik? Mødre eller fedre? Hvordan forklarer du at det er flere mannlige førskolelærere enn før da? Anonymkode: 0ac27...0de
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 OK. Jeg trodde det var fordi lærerne på 80 og 90 tallet brukte veldig mye energi på å formidle til samfunnet hvor dårlig lønn de hadde. Frukten høster skolen nå, når datidens elever ikke ønsket å utdanne seg til et lavtlønnsyrke. Lærere må lære seg å snakke opp jobben sin, og gjøre det attraktivt å være lærer. Først da kommer mennene tilbake. Anonymkode: 06004...0d1
Perle Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 (endret) Nei, grunnen er dårlig lønn og lav status. Menn som velger å ta høyere utdanning i dag gidder sjelden å bli lærer. Endret 27. desember 2017 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Jeg er mann og har/hadde veldig lyst til å bli lærer og jobbet litt som vikar for å teste det litt. Synes det var topp med undervisning og barn men å jobbe i en sånn tantebedrift som jeg opplevde skoleverket orker jeg ikke. Null rom for maskulinitet og realfaglig tenkning gjorde det uaktuelt for meg. Anonymkode: f5cc9...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er mann og har/hadde veldig lyst til å bli lærer og jobbet litt som vikar for å teste det litt. Synes det var topp med undervisning og barn men å jobbe i en sånn tantebedrift som jeg opplevde skoleverket orker jeg ikke. Null rom for maskulinitet og realfaglig tenkning gjorde det uaktuelt for meg. Anonymkode: f5cc9...a6b Hva legger du i det? Anonymkode: 48337...84f
Gjest C.Tramell Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Og jeg som trodde de rømte helt frivillig på grunn av flere krav, færre goder, den ikke spesielt gode lønna og stadig mer bundet arbeidstid. Det er vel bare kvinner som holder ut sånt?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 8 minutter siden, C.Tramell skrev: Og jeg som trodde de rømte helt frivillig på grunn av flere krav, færre goder, den ikke spesielt gode lønna og stadig mer bundet arbeidstid. Det er vel bare kvinner som holder ut sånt? Det er nok i en viss grad sant, men jeg vil jo ikke akkurat si at lærere har så veldig bundet arbeidstid i det store og hele. Jada, i løpet av skoleåret, men hvilke andre yrkesgrupper kan skilte med sommerferie/avspasering fra slutten av juni til midten av august? Det er bortimot ingen andre. Og før du nevner at lærere avspaserer plusstimer om sommeren og generelt jobber mye på kvelder og i helger, så kan jeg fortelle deg at det også gjelder en del andre yrker, men der man heller ikke har mulighet å avspasere hverken sommer eller vinter. Lærere er bra bortskjemte i dag. Anonymkode: 76e18...367
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 På 27.12.2017 den 12.08, Perle skrev: Nei, grunnen er dårlig lønn og lav status. Menn som velger å ta høyere utdanning i dag gidder sjelden å bli lærer. Noe jeg forstår godt siden kvinner ikke ønsker seg lavstatus-menn. At en kvinne har et lavstatus-yrke er ikke like viktig for menn, så lenge hun er pen. Anonymkode: 09c95...2a0
Gjest C.Tramell Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Det er nok i en viss grad sant, men jeg vil jo ikke akkurat si at lærere har så veldig bundet arbeidstid i det store og hele. Jada, i løpet av skoleåret, men hvilke andre yrkesgrupper kan skilte med sommerferie/avspasering fra slutten av juni til midten av august? Det er bortimot ingen andre. Og før du nevner at lærere avspaserer plusstimer om sommeren og generelt jobber mye på kvelder og i helger, så kan jeg fortelle deg at det også gjelder en del andre yrker, men der man heller ikke har mulighet å avspasere hverken sommer eller vinter. Lærere er bra bortskjemte i dag. Anonymkode: 76e18...367 De har nok hatt det bra på grunn av gode avspaseringsmuligheter, ja. Men noe må de vel lokkes med for å orke å ha en sånn jobb...?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 På 27.12.2017 den 5.53, AnonymBruker skrev: Du skal oppføre deg jæææævlig pedofilt for å bli sett på som mulig pedofil i Norge. Det er mange flotte menn som er både lærere og barnehageonkler. På min ungdomsskole og VGS var det flere mannlige lærere enn kvinnelige, så diskrimineringskortet ditt fra australske ekstremister funker nok ikke her gutt Anonymkode: d530e...56a Dessverre er ikke det helt sant, det holder med en ondsinnet person som hinter om at x kanskje er pedofil. Et slikt rykte er veldig vanskelig å bli kvitt, og noen vil alltid fortsette å mistenke deg. Se bare på Bjugn saka. Anonymkode: 7da39...d21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 2 minutter siden, C.Tramell skrev: De har nok hatt det bra på grunn av gode avspaseringsmuligheter, ja. Men noe må de vel lokkes med for å orke å ha en sånn jobb...? Ja, det har vel tradisjonelt sett vært et av lokkemidlene. Men jeg syntes bortimot at de som fortsatt klager over at det ikke er bra nok er rimelig patetiske. Jeg kan gjerne bytte. Noen lærere som har lyst på en jobb med opptil 1200 timer overtid per år og aldri fri mer enn maks 4-5 dager i strekk, og der man i lange perioder jobber hele døgnet (opp til 6-7 måneder i slengen, avhengig av prosjektfaser)? Anonymkode: 76e18...367
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok i en viss grad sant, men jeg vil jo ikke akkurat si at lærere har så veldig bundet arbeidstid i det store og hele. Jada, i løpet av skoleåret, men hvilke andre yrkesgrupper kan skilte med sommerferie/avspasering fra slutten av juni til midten av august? Det er bortimot ingen andre. Og før du nevner at lærere avspaserer plusstimer om sommeren og generelt jobber mye på kvelder og i helger, så kan jeg fortelle deg at det også gjelder en del andre yrker, men der man heller ikke har mulighet å avspasere hverken sommer eller vinter. Lærere er bra bortskjemte i dag. Anonymkode: 76e18...367 Er lærer og bytter gjerne bort de 2-3 ukene med avspasering om sommeren mot overtidsbetaling, fleksibel avspasering eller nedsatt leseplikt/arbeidsoppgaver i arbeidsåret. Personlig synes jeg det blir for mye fri om sommeren. Anonymkode: 4c492...08d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 Dakar menn de har det så vanskelig. Anonymkode: 16b53...726
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er lærer og bytter gjerne bort de 2-3 ukene med avspasering om sommeren mot overtidsbetaling, fleksibel avspasering eller nedsatt leseplikt/arbeidsoppgaver i arbeidsåret. Personlig synes jeg det blir for mye fri om sommeren. Anonymkode: 4c492...08d Poenget er at i andre yrker får man gjerne ingenting, der får man hverken bytte fleksitid mot avspasering, betaling, fleksibel avspasering eller i året, eller noen andre goder. Lærere og mange andre som jobber i det offentlige har det veldig bra, sett opp mot de som jobber i hardt konkurranseutsatte bransjer, der arbeidstidene og forholdene bare går nedover. Anonymkode: 76e18...367
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #20 Skrevet 28. desember 2017 Jeg får egentlig litt vondt inne i meg når jeg innser at det finnes mennesker som deg. Jeg har åpenbart en tendens til å overvurdere nordmenn sin intelligens. Jaja, fint at du i det minste gir meg en realitetsorientering. Slike som deg vandrer ikke akkurat i min krets. Anonymkode: 5d717...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå