Gå til innhold

Katt som skifter personlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snart fire år gammel hannkatt som til vanlig er ganske tilbaketrukket og rolig. Han er snill og kontaktsøkende på den måten at han hilser og stryker seg mot beina våre, og er veldig kosete på kvelden når han har gått til sengs. Men på dagtid er han ikke noe glad i oppmerksomhet, og er ganske kjapp med å gå et annet sted om han føler det blir for mye. Er nok med en klapp eller to. Han bryr seg heller ikke nevneverdig om å leke.

De siste 1-2 ukene derimot, har han vært veldig på. Han har vært mye mer ute etter trøbbel for å si det sånn. Når han er i slaget er han helt spinnvill, og har begynt å angripe samme hjørnet på et gulvteppe mange ganger om dagen. Det er alltid samme hjørnet på samme teppet, og der ligger han og sparker og biter som om det står om livet. I tillegg har han blitt helt ekstrem når han først leker. I stad holdt vi på med en liten tråd, og han var helt ustoppelig og skulle ta den. Han var rett og slett gal, og hveste mens han holdt på. 

Synes bare det er rart hvordan atferden hans har endret seg den siste tiden, og jeg lurer på om det er normalt? Vi gjør ikke noe annerledes, og han får vanligvis fred når han vil. Han har ikke oppført seg som dette siden han var kattunge, og jeg ser egentlig ingen grunn til at han plutselig skal klikke nå. Som den hønemora jeg er, blir jeg litt bekymra av denne plutselige atferdsendringen og lurer på om noen her har noen kloke ord? 

Anonymkode: 0a2ac...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette samsvarer veldig med hvordan jeg har følt meg i det siste. 

Anonymkode: 8ff57...003

• Liker 1
Skrevet

Det er bra at du reagerer! Dette trenger ikke å være noe, men jeg hadde tatt katten til dyrlegen for en sjekk, evt en blodprøve. Smerter og endringer i kattens kropp KAN føre til atferdsendring. 

Anonymkode: f1ebc...3e6

• Liker 1
Skrevet

Mine katter blir slike om vinteren, når de ikke får ut energien sin ute, fordi de synes det er for kaldt utendørs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...