AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 På grunn av videreutdanning og ferie for min sjef, skal jeg være fungerende avdelingsleder i januar og februar. Dette er en privat bedrift med høyt utdannede "kontorfolk". Avdelingen har 12 ansatte som jeg da har personalansvar for i perioden. Jeg er faglig dyktig og har fagansvar i dag. Men er litt usikker på personalansvarbiten. Særlig siden jeg er ny på det, og det er folk jeg er "likestilt" med nå, og blir det igjen etter to måneder. Skal selvsagt ikke revolusjonere noen ting på den tiden, men vil jo gjerne gjøre det ordentlig. Noen som har noen tips til situasjonen? Alt mottas med takk Anonymkode: 83d9d...d3e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 I en gruppe med høyt utdannede folk går det meste greit i to mnd. Det er ikke typisk at sånne mennesker «danser på bordet» fordi leder er borte eller de prøver å teste deg. Du skal ikke ha medarbeidersamtaler (?), snakke om videreutvikling, fordele oppgaver på en ny måte osv. Antar det vil bli sånn at ting fortsetter som nå frem til rette leder er tilbake. For deg blir det nok mest koordinering og videreformidling av informasjon opp og ned. Du må snakke med din leder om det er spesielle ting eller personer som må følges opp i perioden. Lykke til! Går nok veldig bra. 😊 Anonymkode: 98f13...8f5 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: På grunn av videreutdanning og ferie for min sjef, skal jeg være fungerende avdelingsleder i januar og februar. Dette er en privat bedrift med høyt utdannede "kontorfolk". Avdelingen har 12 ansatte som jeg da har personalansvar for i perioden. Jeg er faglig dyktig og har fagansvar i dag. Men er litt usikker på personalansvarbiten. Særlig siden jeg er ny på det, og det er folk jeg er "likestilt" med nå, og blir det igjen etter to måneder. Skal selvsagt ikke revolusjonere noen ting på den tiden, men vil jo gjerne gjøre det ordentlig. Noen som har noen tips til situasjonen? Alt mottas med takk Anonymkode: 83d9d...d3e Synes det er svært lovende at du ser at du ikke skal endre/revolusjonere spesielt 👍🏻 Noen ledere tror de må det. Anonymkode: 151c5...f42 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: I en gruppe med høyt utdannede folk går det meste greit i to mnd. Det er ikke typisk at sånne mennesker «danser på bordet» fordi leder er borte eller de prøver å teste deg. Du skal ikke ha medarbeidersamtaler (?), snakke om videreutvikling, fordele oppgaver på en ny måte osv. Antar det vil bli sånn at ting fortsetter som nå frem til rette leder er tilbake. For deg blir det nok mest koordinering og videreformidling av informasjon opp og ned. Du må snakke med din leder om det er spesielle ting eller personer som må følges opp i perioden. Lykke til! Går nok veldig bra. 😊 Anonymkode: 98f13...8f5 Tusen takk for innspill! Du har nok rett i at dette er folk som stort sett oppfører seg og gjør jobben sin selv om sjefen ikke er der. Men ting kan jo dukke opp likevel. Og så må jeg innrømme at jeg etterhvert ser for meg lederansvar enten her eller et annet sted, og er derfor ekstra opptatt av å ikke tulle til "prøvejobbingen". Anonymkode: 83d9d...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå