AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Del Skrevet 26. desember 2017 Jeg lurer på om noen her har tips/råd/tanker om hva som foregår her Det gjelder et familiemedlem litt ut i slekta av ei venninne av meg. Vi kommer fra en liten plass alle sammen, og da hun var 16 år flyttet hun vekk. Allerede da begynte en del merkelige luksusvaner i det små. Hun skaffet seg først en hest, så en til. Den ene solgte hun (med tap), og kjøpte en ny (og dyr). Samtidig tok hun kjøretimer som er dyre. Hun jobbet litt på en butikk, men det var det. Veterinærutgifter, mat, stallplass kommer i tillegg. Allerede her stusset man. Til noen hadde hun sagt at hun hadde tatt forbrukslån, til noen hadde hun sagt at det var en bløff. Samtidig, når venninner ønsket handle med henne på Zara og Mango osv, var ikke dette godt nok for henne. Hun handlet bare merkeklær, ekte Burberry osv osv. Hun hadde flere plagg til ti tusen. Så tok hun for ett år siden å flyttet til Oslo. Som nittenåring. Jobbet fremdeles på (mat)butikk. Her eskalerte det. Først dro hun til New York med ei venninne. De lå på et luksushotell der det kostet mellom 5 og 8 tusen kroner natta. Der var de i en og en halv uke. Videre i Oslo fortsatte luksusvanene angående klær. Ifølge Snapchat spiste hun så og si bare ute også. Hun ber familien sin om penger hele tiden, og sendte dem ikke julegaver verken i år eller i fjor. Julen ble tilbrakt med en hun nettopp hadde møtt. Dette er selvsagt ikke min sak. Men familien aner ikke hva som skjer og jeg og flere i byen vår lurer på det samme. Jeg har faktisk ingen anelse. Jeg får det ikke til å gå opp. Jeg har 5-årig utdanning ved universitetet og har ikke råd til halvparten av det hun har råd til etter vanlige regninger er betalt. Anonymkode: 8698c...9b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 26. desember 2017 #2 Del Skrevet 26. desember 2017 Er det du som er bygdedyret? Dette er da bare spekulasjoner og slarv, det er ikke din sak eller problem. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Del Skrevet 26. desember 2017 Nok en grunn til at jeg aldri skal bo på bygda. Dette har du ingenting med! Anonymkode: 5dfd0...923 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Del Skrevet 26. desember 2017 Skjer disse utskeielsene i perioder? Hvis hun er nedfor etterpå kan det være sykdom. Anonymkode: da9a4...d3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Del Skrevet 27. desember 2017 Hvorfor bryr du deg? Kanskje hun jobber, og velger å prioritere pengene sine på den måten? Jeg kjøpte også hest som 16 åring, da hadde jeg gått med avisa hver dag siden jeg var 13 år. Folk sa jeg måtte være bortskjemt som fikk hest av foreldrene mine når jeg hadde jobbet i tre år for å få råd til den selv. Når jeg var 18 trodde folk at jeg var rik fordi jeg hadde tre hester , men de visste jo ikke at jeg levde på nudler hjemme og valgte å aldri feire bursdag fordi jeg selv ikke hadde råd til å prioritere bursdag og bursdaggaver til andre, og at lønna mi fra Narvesen greide å dekke alt jeg valgte å prioritere av hest, veterinærutgifter, reiser og hotell et par ganger i året osv. Ting er sjeldent sånn man oppfatter det, og det er ikke noe poeng i å spekulere i andres liv, inntekt eller livsstil. Anonymkode: d096a...c82 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Del Skrevet 27. desember 2017 Kanskje vi ser henne på luksusfellen Anonymkode: f4f58...c50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Del Skrevet 27. desember 2017 Slutt å bry deg om hva andre gjør med livet sitt!!! Anonymkode: 014f3...ac3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 27. desember 2017 #8 Del Skrevet 27. desember 2017 Kanskje hun er Elena Ferrante 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Del Skrevet 27. desember 2017 Prostituerer seg kanskje? Anonymkode: 47ccb...3cd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 27. desember 2017 #10 Del Skrevet 27. desember 2017 Du kan jo lure deg grønn på hvordan hun har råd . Hun trenger ikke fortelle det til noen hun ? Og hvis et menneske ser ut til å ha det bra , og det ikke er grunn til bekymring : la folk være som de er . Problemet her er at spekulasjoner oppstår , og plutselig er de " sannhet " . Trist og stygt å være en del av den gjengen der som liker å spre sladder ? Orker ikke sånt jeg altså. Folk gjør seg så små noen ganger. Ynkelige også. Bare sånn fordi de baksnakker andre og gjemmer ofte sine egne mindre heldige sider ved å gjøre andre " ille " . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. desember 2017 #11 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr du deg? Kanskje hun jobber, og velger å prioritere pengene sine på den måten? Jeg kjøpte også hest som 16 åring, da hadde jeg gått med avisa hver dag siden jeg var 13 år. Folk sa jeg måtte være bortskjemt som fikk hest av foreldrene mine når jeg hadde jobbet i tre år for å få råd til den selv. Når jeg var 18 trodde folk at jeg var rik fordi jeg hadde tre hester , men de visste jo ikke at jeg levde på nudler hjemme og valgte å aldri feire bursdag fordi jeg selv ikke hadde råd til å prioritere bursdag og bursdaggaver til andre, og at lønna mi fra Narvesen greide å dekke alt jeg valgte å prioritere av hest, veterinærutgifter, reiser og hotell et par ganger i året osv. Ting er sjeldent sånn man oppfatter det, og det er ikke noe poeng i å spekulere i andres liv, inntekt eller livsstil. Anonymkode: d096a...c82 Dette! Jeg har også alltid hatt hester som jeg selv har betalt ved hjelp av konfirmasjonspenger og lignende. Stallplass osv betalte jeg vet deltidsjobber ved siden av skolen pluss at jeg tok vakter i stallen. Mamma og pappa hjalp meg kun innimellom med uforutsette dyrlegeregninger. Som 18 åring hadde jeg to veldig fine ridehester som jeg betalte selv. Dette var hester jeg hadde fått for slikk og ingenting da den ene hadde en gammel skade vi ikke viste om den ville bli frisk av og den andre var stemplet som "gal". Jeg fikk stadig vekk slengt etter meg at jeg levde på pappas penger og at jeg hadde kjøpt meg til suksess med svindyre hester. Lite viste disse folka om at jeg spiste nudler og aldri unnet meg noe som helst. Alt det "svindyre" utstyret kjøpte jeg brukt på finn.no 🙄 Hestene var heller ikke svindyre bare for å ha sagt det. Bygdedyret er en sykt stygg greie og bygger BARE på misunnelse! Sykt glad for at jeg kom meg vekk fra bygda når jeg leser slike tråder. Har faktisk flere venninner her jeg bor nå som også er fra bygda og som har opplevd nøyaktig det samme som meg. Bare fordi de har klart å skaffe seg fine hester/ting så slenger alle dritt om dem. Sett igang å jobb selv så får dere råd og mulighet til å gjøre ting dere også! Endret 27. desember 2017 av Sirah 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horge Skrevet 27. desember 2017 #12 Del Skrevet 27. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kommer fra en liten plass alle sammen, og da hun var 16 år flyttet hun vekk. Kan du skjønne hvorfor skulle hun ønske å flytte fra et slikt inkluderende og omsorgsfullt miljø, hvor alle er oppriktig bekymret for hverandre? 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er selvsagt ikke min sak. Da er vi i hvert fall enige om den saken. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Del Skrevet 27. desember 2017 Denne typen livsstil er da absolutt ikke normal! Skjønner ikke hvorfor det er så feil å begynne å lure når noen man kjenner til plutselig lever slik, og man vet at de ikke har fått en jobb med en inntekt på flere millioner eller får alt av foreldrene? Anonymkode: 8b31c...c62 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 27. desember 2017 #14 Del Skrevet 27. desember 2017 Pass dine egne saker! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #15 Del Skrevet 27. desember 2017 Hvorfor reagerer folk på om man bare lurer på noe? Ts har ikke sakt noe negativt men er bare nysgjerrig om hvordan det er mulig å opprettholde et slikt livsstil med tanke på at hun jobber på butikk, det er ikke logisk sånnsett. Anonymkode: f4f58...c50 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 27. desember 2017 #16 Del Skrevet 27. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor reagerer folk på om man bare lurer på noe? Ts har ikke sakt noe negativt men er bare nysgjerrig om hvordan det er mulig å opprettholde et slikt livsstil med tanke på at hun jobber på butikk, det er ikke logisk sånnsett. Anonymkode: f4f58...c50 Men hvordan skal vi vite noe om dette da? Vi kjenner da ikke jenta. Det kan jo være hundre grunner til hvorfor hun har råd, men vi har uansett ikke noe med det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #17 Del Skrevet 27. desember 2017 Lukter misunnelse lang vei. Er du litt oppgitt over at du har masse studielån og hun lever slik du ønsker du levde? Eller ønsker du oppriktig å hjelpe henne, om det viser seg at hun har masse forbruksgjeld? Det er uansett ikke din sak, om så det er gjeld, arv, hardt tjente penger.. Anonymkode: 0ae5d...b3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #18 Del Skrevet 27. desember 2017 TS her. Kan avkrefte misunnelse. Jeg er 24 år, mastergrad, verdens beste jobb, forlovet, og liker skjemme meg bort hos frisør og hudpleier og på shopping osv. Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker, for jeg (og familien!) får det ikke til å gå opp. Hun svarer ikke på spørsmål ang økonomi. Foreldrene hennes er veldig redde for henne. Jeg kunne sagt mye negativt om hennes oppførsel, men avstår, da jeg kun ønsker høre hva folk tenker. Er jo greit å se at noen for eksempel tenker at dette går an ved å tjene ca 15k i mnd. Mens noen åpner for andre ting. Ikke bli så sure, da! Har jo ikke utlevert henne Anonymkode: 8698c...9b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #19 Del Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Kan avkrefte misunnelse. Jeg er 24 år, mastergrad, verdens beste jobb, forlovet, og liker skjemme meg bort hos frisør og hudpleier og på shopping osv. Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker, for jeg (og familien!) får det ikke til å gå opp. Hun svarer ikke på spørsmål ang økonomi. Foreldrene hennes er veldig redde for henne. Jeg kunne sagt mye negativt om hennes oppførsel, men avstår, da jeg kun ønsker høre hva folk tenker. Er jo greit å se at noen for eksempel tenker at dette går an ved å tjene ca 15k i mnd. Mens noen åpner for andre ting. Ikke bli så sure, da! Har jo ikke utlevert henne Anonymkode: 8698c...9b6 Kanskje hun har lånt store summer fra bank eller protistuerer seg/stripper/sugardaddy osv? Man kan leve et slikt livsstil da. Jeg skjønner du er nysgjerrig og, særlig med tanke på at foreldrene hennes er bekymret. Anonymkode: f4f58...c50 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #20 Del Skrevet 27. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Kan avkrefte misunnelse. Jeg er 24 år, mastergrad, verdens beste jobb, forlovet, og liker skjemme meg bort hos frisør og hudpleier og på shopping osv. Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker, for jeg (og familien!) får det ikke til å gå opp. Hun svarer ikke på spørsmål ang økonomi. Foreldrene hennes er veldig redde for henne. Jeg kunne sagt mye negativt om hennes oppførsel, men avstår, da jeg kun ønsker høre hva folk tenker. Er jo greit å se at noen for eksempel tenker at dette går an ved å tjene ca 15k i mnd. Mens noen åpner for andre ting. Ikke bli så sure, da! Har jo ikke utlevert henne Anonymkode: 8698c...9b6 Hva har du mastergrad i? Regner med det er greit å fortelle det, siden du har sagt så mye om denne bekjente uten å utlevere henne. Anonymkode: c11af...3e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå