Gå til innhold

Beste område i Grimstad? Skal flytte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min familie (mann,3 barn) vurderer å flytte til Grimstad. Kikker på boliger på Finn. 

Hvilke områder er å anbefale for en småbarnsfamilie? 

Ideellt sett ønsker vi sjøutsikt, nærhet til turområder, litt romslig rundt huset -men allikevel i et boligstrøk der barna kan finne jevnaldrende venner. Ønsker et trygt og godt nabolag. Gjerne i sykkelavstand til sentrum, men ikke et must.

sett stor pris på tips! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Området rundt Marivold er fantastisk mtp tur og sjøutsikt. Vi bodde et år i vikkilen, og elsket det. Vi hadde ikke barn da, så vet ikke om det var så mange barn i området der. 

Skrevet

Bie ❤️

Anonymkode: 2d937...91e

Skrevet

Takk for tips 😊 Vet dere om bra barneskoler, ev skoler man bør styre unna? Leser at det har vært en del mobbesaker i Grimstad, men det står ikke hvilken skole... samtidig så er det vel mobbing på de fleste skoler fra tid til annen, så ingen garanti... 

er det områder man bør styre unna? 

Skrevet
8 timer siden, pudding skrev:

Takk for tips 😊 Vet dere om bra barneskoler, ev skoler man bør styre unna? Leser at det har vært en del mobbesaker i Grimstad, men det står ikke hvilken skole... samtidig så er det vel mobbing på de fleste skoler fra tid til annen, så ingen garanti... 

er det områder man bør styre unna? 

Jappa skole er bra. De er også motaksskole for innvandrere i byen. Stort fokus på integrering og jobber fast med at ingen skal føle seg utestengte. Grimstad ungdomsskole er forlengelsen av denne. Våre tre barn har gått /og går fortsatt på skolen. Og alle har alltid stortrivdes!!  (Jeg vet hvilken skole du sikter til angående mobbing, men ønsker ikke å si noe om dette)

Ellers så er hele byen i nærheten av sjøen. Finnes mange eneboliger og leiligheter å velge mellom. Aldri langt til nærmeste lekekamerat egentlig. Men skal du ut i gata forann huset ditt for å finne en liten venn, så må du velge tette boligområder med nyetablerte hus hvor småbarnsfamilier garantert bor. 

Anonymkode: 96c62...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...