AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Har en bror som i 3 år har hatt et forhold til en utenlandsk kvinne. De bor i hvert sitt land og har møtt hverandre mange ganger. Hun har "slått opp" en del ganger før og det har knust broren min helt. Nå er det på'n igjen på et vis. Hun sa til meg at han slet med forholdet og distansen. At de ikke visste hvordan de kunne være sammen. Min bror har sagt til min mor at hun "forlanger" at han er den som flytter, men han har stabil jobb og kan ikke lett få arbeidstillatelse i det landet, ihvertfall ikke med yrket sitt. Hun derimot holder kun på med hobbyer og tjener ikke noe. Jeg har sendt henne en melding i dag for broren min er hjemme alene i leiligheten sin og gråter. Han nekter å snakke og jeg er redd for den mentale helsen hans! Skrev at jeg var bekymret ... Hun svarer med lange tekster om at han føler seg alene og at HAN sliter med forholdet, og deretter skriver at det er en privatsak. Det er greit at det er en privatsak, men når min snart 40(!) år gamle bror sitter og gråter for seg selv i romjula blir jeg såklart bekymret. Jeg svarte forsåvidt bare "jeg skjønner det. Du får ha en riktig god jul og godt nyttår :)". Er det noe mer jeg kan gjøre? Er kvinne selv men ... kvinnfolk er noe dritt altså! Anonymkode: 8772c...c1b
minister-mio Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Still opp for broren din så godt du kan. Jeg tror ikke veien å gå er gjennom dama, det er tross alt en privatsak. Men prøv å få med broren din ut eller bare hold ham med selskap om han nekter. 1
Gjøksuppe Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Om hun ikke arbeider, hvordan livnærer hun seg? Det er jo alltid en risiko med slike distanseforhold med en partner fra en annen verdensdel, både kvinner og menn kan bli utnytta.
ajarRun Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Han må begynne å løfte og finne seg en ung norsk tøs. Høres ut som han mangler testosteron. Å løfte vil fikse det.
Sillyline Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Tror du må snakke med broren din, ikke henne. Få ham til å se det fra et objektivt ståsted. Men ja, det er problematisk når man finner seg en partner som bor i et annet land. Både på grunn av kulturforskjeller, men også på grunn av distanse og særlig om man får barn sammen. Han må sette hardt mot hardt. Kan ikke bare si opp jobben og flytte til utlandet når han ikke vet om han får jobb der. Om hun i tillegg ikke har jobb, så har ikke hun noe som binder henne på samme måte som han har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå