Gå til innhold

treningsprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vil spørre om dere har noen ideer som kan være bra å velge.

Jeg  har et mål å gå ned 20 kg, da vil jeg være jeg helt ideal i forhold til høyde og vekt. 

Jeg har et mål å trene sammen med andre, og jeg skulle gjerne fått en som kunne gitt meg tips på treningsprogram som jeg slavisk skal følge, og kosthold, slik at det går hånd i hanske. 

Formålet er at jeg kan være attraktiv ovenfor slanke kvinner. 

Takk for tipsene. 

Anonymkode: 26fb4...647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal man kutte ut brød? er bønner bra å spise? 

Skrevet

Når du ber om noe så omfattende, så anbefaler jeg det sterkt å oppsøke noen som har god peiling på både trening og kosthold, og dermed få et opplegg som er tilpasset deg individuelt. Det koster litt, men er absolutt verdt det hvis man ikke klarer å lage en plan selv. 

Anonymkode: 087da...efe

Skrevet

Det er ørten måter å gjøre det på. Stronglifts 5x5 er et enkelt og oversiktlig program, Leangains er et enkelt spisemønster, men er kanskje ikke så sannsynlig at du finner en gruppe å gjøre det sammen med. Treningssentre har ofte ferdige programmer for både trening og kosthold, og folk som har peiling på hva de driver med, så sjekk hva de har i nærheten av deg.

Skrevet

finnes det andre som har samme mål?

hilsen ts

Skrevet

Det finnes ikke noe kort svar på det du spør om. Det er for øvrig lett å gå ned 20 kg, men det er en fordel med mye og god søvn, riktig kosthold, riktige næringsstoffer, bruke litt tid på å sette seg inn i hva som skal til. Begynn å lese litt om kosthold, om makro og kaloribehov, og skaff deg en personlig trener sånn til å begynne med. 

Anonymkode: 1444d...e0c

Skrevet
På 26.12.2017 den 20.05, AnonymBruker skrev:

skal man kutte ut brød? er bønner bra å spise? 

Absolutt! Jeg spiser flere porsjoner bønner hver dag og vekten min er superstabil. Bønner har et mye lavere kaloriinnhold enn kjøtt, men de inneholder store mengder kostfiber og planteprotein. Jeg ville ikke kuttet brød, men spis grovt brød som er på 100% på grovhetsskalaen. 

https://www.huffingtonpost.com/entry/beans-pulses-weight-loss-low-cholesterol_us_56fd27ffe4b0a06d5804e2a1

Anonymkode: 342d3...9b8

Skrevet

det er snakk om 20 kg jeg skal ned, iallfall ønsker, dessuten har jeg ikke program for hvordan det skal gjøres. Men forstår såpass at jeg trenger å snakke med en som kan sine saker og som har det som sin jobb. ernæringsfysiologi? er vel de som skal kunne sine saker, som hjelper meg veldig raskt i gang. 

hilsen TS

Skrevet

Få deg hjelp av en personlig trener som har lang erfaring. Ikke en fersk PT. Da får du hjelp til både mat og trening.

Lag deg et levelig basekosthold med "vanlig" ren mat, det som mange glemmer er hva som spises utenom de faste måltidene. Du må også kutte ut all brus/sukkerdrikker og godteri.

Skrevet
1 minutt siden, Nyttig skrev:

Få deg hjelp av en personlig trener som har lang erfaring. Ikke en fersk PT. Da får du hjelp til både mat og trening.

Lag deg et levelig basekosthold med "vanlig" ren mat, det som mange glemmer er hva som spises utenom de faste måltidene. Du må også kutte ut all brus/sukkerdrikker og godteri.

ja, jeg forstår, godteri og sukker må jeg holde unna, men jeg vil være sikker på at det er riktig det jeg gjør derfor trenger jeg faglig hjelp for å oppnå hjelpen. Det er liksom nytt for meg at jeg må ned i vekt, det har aldri vært i mine tankebaner, men nå har jeg tid til å prioritere det. Det har vært hektisk på andre fronter som har kommet i veien for å ha fokus på kosthold og trening. Men jeg skulle veldig gjort det sammen med noen, slik at fokus sammen kunne være sterkere. Alene vil jeg neppe klare det. 

TS

Skrevet

Bruk penger på helsen din i stedet for drittmat og alkohol eller andre dumme ting. Kostholdet er viktigste i livet, trening holder 3 ganger i uken.

Skrevet
1 minutt siden, Nyttig skrev:

Bruk penger på helsen din i stedet for drittmat og alkohol eller andre dumme ting. Kostholdet er viktigste i livet, trening holder 3 ganger i uken.

Jeg tolker drittmat som du kan kjøpe i matbutikken. Her gjelder det vel kun å lage fra bunnen av. 

Men uansett handler det om utrolig mye kunnskap for å kunne tilberede 7 dager i uka tre måltider som er innertier. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...