Gå til innhold

Burde jeg bare gi opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat i dag er ikke dagen.. Har "datet" en siden november og vi har møttes to ganger.  Nå i jula har vi ikke skrevet så mye som før, fordi han er på juleferie. Vet han reiser i dag med kompis for å feire nyttår. Greia er at han svarer jo ALLTID.. Uansett om han skriver litt og sier at han skal til en kopis bla bla.. så svarer han. 

I dag sendte jeg en melding og ønsket han god tur også så spurte jeg om vi kunne snakkes en dag, og da mener jeg ikke en dag han er på denne ferien. Har ikke fått svar... Dette skrev jeg ca 12 i dag, han var ikke aktiv før etter 3 timer og da bare leste meldingen og ikke vært aktiv siden.  Det hadde tatt han 2 minutter og skrive "takk" feks.

Blir gal, også skal jeg liksom på nattevakt også.. så jeg må sitte opp hele natta å tenke. Har tenkt så mye på han har at jeg tror jeg holder på å bli gal. Har faktisk vurdert å kutte han ut fordi jeg tror jeg er mye mer interessert i han en det han er i meg, men så blir det slik som på julaften da han var super på meldinger og alt er ok igjen..

Egentlig vil jeg virkelig jobbe for at han skal bli min, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dessuten kan man vel ikke "ta" noen som ikke vil bli "tatt". Har lyst til å sende han noen bilder etter på fra jobb, også bare skrive kos deg på tur send meg bilde av kaka( vi har tullet litt om en kake). Også ikke skrive en dritt til han, annet enn godt nytt år på nyttårsaften. 

Anonymkode: 56f02...7c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, føler at du tenker litt for mye. Han reiser, og man blir fort mindre tilgjengelig. Enig at det ikke tar tid å svare på melding, men samtidig blir det lett slik at man leser kjapt beskjeder med intensjon om å svare ordentlig når man er mer tilgjengelig. 

Gi det mer tid før du gir opp. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Mona123 skrev:

Hm, føler at du tenker litt for mye. Han reiser, og man blir fort mindre tilgjengelig. Enig at det ikke tar tid å svare på melding, men samtidig blir det lett slik at man leser kjapt beskjeder med intensjon om å svare ordentlig når man er mer tilgjengelig. 

Gi det mer tid før du gir opp. 

Takk, ja jeg tenker alt for mye. Vanligvis er jeg en person som tenker "jaja han svarer når han svarer", men med han her uff.

Føler at jeg begynner å tenke det verste også, annen dame osv.  Selv om at kan være så enkelt som at han ikke treffer denne kameraten så ofte og de styrer. Han sendte meg link til stedet de skal bo på for en stund siden.

Problemet er at jeg vet ganske fort hva jeg vil, og jeg føler at jeg venter og venter og "keeping it cool" til jeg blir gal. Føler at med han her så er det et steg fremover, så 10 tilbake.

TS 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig vil jeg virkelig jobbe for at han skal bli min, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dessuten kan man vel ikke "ta" noen som ikke vil bli "tatt". Har lyst til å sende han noen bilder etter på fra jobb, også bare skrive kos deg på tur send meg bilde av kaka( vi har tullet litt om en kake). Også ikke skrive en dritt til han, annet enn godt nytt år på nyttårsaften. 

Kan ikke gi deg noe annet svar enn om denne typen var meg. Da hadde jeg aldri latt deg lure på om det var seriøst eller ikke om jeg elsket deg. Da hadde du vært alt for meg fra dag en, og du hadde ikke trengt bekymre deg over det. Slik er det faktisk ikke for deg, så da er vel saken ganske klar, han er ikke den du faktisk trenger.

Skrevet
2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Kan ikke gi deg noe annet svar enn om denne typen var meg. Da hadde jeg aldri latt deg lure på om det var seriøst eller ikke om jeg elsket deg. Da hadde du vært alt for meg fra dag en, og du hadde ikke trengt bekymre deg over det. Slik er det faktisk ikke for deg, så da er vel saken ganske klar, han er ikke den du faktisk trenger.

Takk, men er alle gutter slik? Vi kjenner hverandre jo ikke så godt, og vi vet jo ikke hva dette er enda. Jeg har tenkt litt på at siden han har vært borte veldig lenge nå, så kanskje det vil endre seg da han kommer tilbake og vi kan møtes hver dag? 

Jeg har egentlig lyst til å vente til han er tilbake for å se hvordan han er da før jeg avslutter, men jeg det er så slitsomt for meg å tenke så mye.  Det er jo nesten 2,5 uke til han er tilbake.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men er alle gutter slik? Vi kjenner hverandre jo ikke så godt, og vi vet jo ikke hva dette er enda. Jeg har tenkt litt på at siden han har vært borte veldig lenge nå, så kanskje det vil endre seg da han kommer tilbake og vi kan møtes hver dag? 

Jeg har egentlig lyst til å vente til han er tilbake for å se hvordan han er da før jeg avslutter, men jeg det er så slitsomt for meg å tenke så mye.  Det er jo nesten 2,5 uke til han er tilbake.

Nei! Alle gutter er ikke slik. Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg ville om jeg likte deg, og enda mer om jeg elsket deg aldri latt deg være i tvil et eneste sekund. Det er bare det svaret jeg kan gi deg, og jeg tar dette som en selvfølge. Når det ikke forholder seg slik, da er det noe som ikke stemmer, iallefall slik jeg ser det. Men du må ta din avgjørelse utifra dine observasjoner og følelser. Lykke til.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Nei! Alle gutter er ikke slik. Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg ville om jeg likte deg, og enda mer om jeg elsket deg aldri latt deg være i tvil et eneste sekund. Det er bare det svaret jeg kan gi deg, og jeg tar dette som en selvfølge. Når det ikke forholder seg slik, da er det noe som ikke stemmer, iallefall slik jeg ser det. Men du må ta din avgjørelse utifra dine observasjoner og følelser. Lykke til.

Takk, jeg får bare en magefølelse av at det har skjedd han noe eller at han er drit redd og heller vil ha det på avstand. Jeg får ikke følelsen av at han er en player eller en drittsekk. Han er kanskje den beste jeg noen sinne har møtt og en jeg kunne vurdert å gifte meg med på sikt( og jeg har aldri tenkt på å bli gift noen sinne).. Det er vel kanskje derfor det er så vanskelig å innse egentlig.

TS

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet noe sånt. 

Anonymkode: 528ea...3d0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg får bare en magefølelse av at det har skjedd han noe eller at han er drit redd og heller vil ha det på avstand. Jeg får ikke følelsen av at han er en player eller en drittsekk. Han er kanskje den beste jeg noen sinne har møtt og en jeg kunne vurdert å gifte meg med på sikt( og jeg har aldri tenkt på å bli gift noen sinne).. Det er vel kanskje derfor det er så vanskelig å innse egentlig.

TS

Men husk at du er forelsket ! Og da ser du ikke dette med et helt klart blikk. Med livserfaring så ser man det faktisk helt annerledes, og igjen, jeg tenker meg selv inn i den situasjonen når jeg svarer deg. Og jeg ville aldri ha latt deg være i tvil om jeg var den mannen. Men du kjenner jo fakta best, og må selv vurdere dette.

Skrevet
36 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Men husk at du er forelsket ! Og da ser du ikke dette med et helt klart blikk. Med livserfaring så ser man det faktisk helt annerledes, og igjen, jeg tenker meg selv inn i den situasjonen når jeg svarer deg. Og jeg ville aldri ha latt deg være i tvil om jeg var den mannen. Men du kjenner jo fakta best, og må selv vurdere dette.

Ja, er vel det jeg alltid har ønsket å finne, en som jeg vet hele veien.

Dessverre har jeg alltid hatt det slik når jeg har vært forelska. At jeg er så usikker.

Jeg får bare håpe han er på fylla( vet han ikke møter denne kameraten så ofte i virkeligheten) og ikke vil sende fyllemelding... 

Ts

Skrevet

Han har vel et liv å leve han også. La han være i fred på ferie. Er det meningen hører du fra han. 

Skrevet

Føler med deg, men du må være litt smart nå. Ikke send flere meldinger! Prøv å distraher deg mest mulig og ikke tenk katastrofe-tanker. I sånne situasjoner har man dessuten en tendens til å tenke at personen er så perfekt, drømmemann osv, da blir du i alle fall stressa av tanken på at han ikke svarer. Tenker det er innafor å sende en casual snap i morgen eller noe om du ikke har hørt noe, men ikke mas. Folk har ferie og er opptatt med sitt. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Duftavsommerregn said:

Din tilnærming er heller ikke så bra du ..du skyver veldig maktbalansen over til hennes fordel da. Å vise at du er utilgjenngelig til tider signaliserer at du har verdi og er verdt å kjempe for.  Du planter en usikkerhet i henne også om at du nok er en mann med flere alternativer foran seg enn akkurat hun eller andre.  Som da er verdt å kjempe for....

Forståelsen av den grunnleggende psykologien der blir viktigere og viktigere desto høyere opp i ligaen av kvinnfolk du sikter ;)

TS: skjønner du ? 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, miss summers skrev:

Han har vel et liv å leve han også. La han være i fred på ferie. Er det meningen hører du fra han. 

Altså han vet jo ikke at jeg sitter å tenker non stop på han. Han fikk den ene meldinga, og at jeg sitter å overtenker vet han jo ikke noe om.

6 timer siden, Eplemos skrev:

Føler med deg, men du må være litt smart nå. Ikke send flere meldinger! Prøv å distraher deg mest mulig og ikke tenk katastrofe-tanker. I sånne situasjoner har man dessuten en tendens til å tenke at personen er så perfekt, drømmemann osv, da blir du i alle fall stressa av tanken på at han ikke svarer. Tenker det er innafor å sende en casual snap i morgen eller noe om du ikke har hørt noe, men ikke mas. Folk har ferie og er opptatt med sitt. 

Jeg sendte kun et bilde, fikk et fint svar ( og han var super busy i dag)og han skulle sende bilder senere. Så da skal jeg bare vente på det han skal sende

6 timer siden, Xcase33 skrev:

Din tilnærming er heller ikke så bra du ..du skyver veldig maktbalansen over til hennes fordel da. Å vise at du er utilgjenngelig til tider signaliserer at du har verdi og er verdt å kjempe for.  Du planter en usikkerhet i henne også om at du nok er en mann med flere alternativer foran seg enn akkurat hun eller andre.  Som da er verdt å kjempe for....

Forståelsen av den grunnleggende psykologien der blir viktigere og viktigere desto høyere opp i ligaen av kvinnfolk du sikter ;)

TS: skjønner du ? 

Tror jeg skjønner. Ja det er greit å ikke være tilgjengelig hele tiden. Jeg er jo ikke den som sitter med tlf i hånda, men jeg svarer så fort jeg ser meld. Sånn er jeg med alle uansett om det er venninner eller familie.

Det eneste er at jeg hater sånne spill. Uansett hvilken vei man går tråkker man i baret. Ikke for mye, ikke for lite. 

Da skal jeg bare fortsette med å lese «ting man kan gjøre i stede for å sende melding» og bare svare hvis han sender melding. Skal prøve å holde ut til han kommer tilbake for da får vi se hvordan det virkelig går. 

Jeg skulle ikke finne noen nå jeg! Og sa til meg selv når jeg begynte å skrive med han at han skulle jeg bare ta det rolig med.. Det gikk jo rett vest.

TS

Gjest supernova_87
Skrevet

Det er rart hvordan man kan gå lenge som singel og ha det helt fint med det, men med ett man møter noen blir man veldig utålmodig og har ikke 2,5 uke på å vente til han er tilbake for å se om det funker når man er samme sted. Man føler på at man må finne ut her og nå! Det er denne uvissheten som er så vanskelig å leve med. Plutselig haster det å finne det ut. Ikke nødvendigvis fordi man har noen andre som venter, men mer fordi det å ikke vite ståa og å gå rundt og være på tuppa nærmest blir uutholdelig. 

Hva har du å tape på å holde ut dette litt, gi det tid og se det an når han er tilbake. Ha litt is i magen. Fokuser på andre ting, på samme måte som hvis du hadde droppet ham nå. Hvis følelsene dine fremdeles er der om tre uker vet du jo selv også at du likte HAM og at det ikke handlet om jakten. 

Skrevet

Hvis personen lar vær å svare på den måten tror jeg ikke han er interessert nok. Jeg må ta meg sammen for å ikke svare på sekundet når det er noen jeg er forelsket i. Men det kan jo hende det er følelser inn i bilde men at betenkningstid trengs, ellers er det et knep for å teste deg/håp om at du skal tenke mer på ham. 

Anonymkode: dfb27...935

Skrevet

sms kjæreste blir svært avansert eller i dette tilfellet er det snakk om messanger siden man kan se om vedkommende har lest beskjeden som er sendt. 

Dette blir avansert måte å være forelsket på, trodde aldri mennesker tenkte som dette ved og vente på svar, og forvente det skal skje veldig raskt. Personlig synes jeg dette blir svært slitsomt. Personlig tror jeg heller ikke dette blir et forhold av og du  har sagt dere har kun datet. Personlig tror jeg det blir en annen person du ender opp med. 

Anonymkode: 7eb86...c66

Skrevet

jeg husker jeg skrev til noen som jeg aldri hadde møtt, det angrer jeg fælt i dag, jeg ble spist opp av et fenomen, og ble et produkt for teknologien. Mennesker trenger mennesker, og mennesker trenger tiden med hverandre. Hva teknologien blander seg opp i relasjoner fører til noe negativt. 

Anonymkode: 7eb86...c66

Skrevet

Joa, men akkurat nå har vi bare meldinger for han er i et annet land. 

Hadde bestemt meg for å vente for det er jo ikke så innmari lenge, men jeg vet ikke..

TS

Skrevet

Hva du ikke vet egentlig? Vurderer du å avslutte det fordi han ikke snakker så mye med deg i jula?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...