Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #1 Del Skrevet 3. februar 2005 Vi har sølt noe ekkelt på en av ikea-putene våre.. Men dessverre har mannen klipt av lappen der det sto hvordan de skulle vaskes. Noen som vet hvordan? Det er snakk om de halvstore sofaputene som kommer i alle regnbuens farger og koster 49,- kr. Vår er lysegrønn, om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #2 Del Skrevet 3. februar 2005 Har ikke sånn pute selv, men jeg vil tippe at du kan vaske den på vanlig 40 og så tørke den i tørketrommelen på sammen måte som dyner; med en tennisball for å få innmaten på plass. Det finnes også en del tekstilrenseprodukter nå. Kanskje kan en slik være like grei? Alternativet er vel å ta seg en tur på ikea og kikke på lappen (om det ikke er for langt unna), eller benytte anledningen fornye og kjøpe et trekk til den. Avtagbare trekk er kjekkere når det skal vaskes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 3. februar 2005 #3 Del Skrevet 3. februar 2005 Har ikke sånn pute selv' date=' men jeg vil tippe at du kan vaske den på vanlig 40 ..[/quote'] Flekkfjerning på 40 grader...neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 3. februar 2005 #4 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg tror jeg vet åssen pute du mener.Og da kan den ikke vaskes.Da må den RENSES. Jeg tror heller ikke flekkene går av på 40 graders vask. Men er merkelappen borte, og du leverer det inn på ett Renseri, mener jeg å huske at da leverer du på eget ansvar. I enkelte tilfeller er det også billigere å kjøpe nytt enn å Rense det. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Respect Skrevet 4. februar 2005 #5 Del Skrevet 4. februar 2005 Er det en pute av merket "Granat"? 50x50 store? http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...ats=10119*10340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 5. februar 2005 #6 Del Skrevet 5. februar 2005 Vi har tatt lappene av våre også, det var sånn rivningskant på dem. Har derfor ikke peiling på vasken. Men skulle tro det var jeg som hadde lagt inn dette innlegget, for i dag griste minsten på vår ene lysegrønne Granatpute også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 7. februar 2005 #7 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei, jeg som skrev første innlegget Var antagelig en Granat-pute ja, ikke altfor lett å se utifra bildet.. Jeg gned iallefall inn flekkene med omo color, lot den ligge over natten, og vasket den så på 40°. Ble helt fin igjen Tørket på under et døgn.. Penere i formen ble den også, etter at den hadde blitt ganske sammenklemt i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #8 Del Skrevet 7. februar 2005 Flekkfjerning på 40 grader...neppe. Hva gjør du om du søler på ullgenseren din? Koker den? Hiver den? okey, okey, det var kanskje stygt sagt og helt utenom tråden. Det kommer veldig an på hva slags flekk du får om det går av, men de fleste klærne mine vasker jeg på 40 grader, og det er få flekker jeg ikke får av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #9 Del Skrevet 7. februar 2005 Hva gjør du om du søler på ullgenseren din? Koker den? Hiver den? okey, okey, det var kanskje stygt sagt og helt utenom tråden. Det kommer veldig an på hva slags flekk du får om det går av, men de fleste klærne mine vasker jeg på 40 grader, og det er få flekker jeg ikke får av. Ferske "lette" flekker går nok av på 40 grader. Her var det derimot snakk om enAt du sauser all vasken din på 40 grader spiller da ingen rolle for meg, men skal du ha det rent må det kjøres på 60. Det er forskjell på å se rent ut og å være rent. Håndklær og undertøy som vaskes på 40 grader er rett og slett ekkelt. Og jeg synes ikke innledningen din var stygg, men dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå