Gå til innhold

Noen andre som ikke fikk julegave av kjæresten/mannen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som ikke fikk julegave fra kjæresten/mannen sin?

Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet da det viste seg at kjæresten min ikke hadde kjøpt julegave til meg, mens jeg derimot, ga han en gave til rundt 3000 kr, som var veldig gjennomtenkt. Han unnskyldte seg med at han hadde vært for sent ute med å kjøpe gave, men at jeg heller skulle få den senere. Tviler egentlig på at jeg blir få noen julegave. Jeg føler at det blir veldig kleint når venner og familie spør hva jeg fikk i julegave fra han...

Vi har bare vært sammen i underkant av ett år.

Anonymkode: 9dea4...8a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du 3.000,- på en mann du har vært sammen med i under 1 år, uten å 1) vite at han kom til å gi deg julegave? 2) avtale et felles beløp?

• Liker 28
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet da det viste seg at kjæresten min ikke hadde kjøpt julegave til meg, mens jeg derimot, ga han en gave til rundt 3000 kr, som var veldig gjennomtenkt. Han unnskyldte seg med at han hadde vært for sent ute med å kjøpe gave, men at jeg heller skulle få den senere. Tviler egentlig på at jeg blir få noen julegave. Jeg føler at det blir veldig kleint når venner og familie spør hva jeg fikk i julegave fra han...

Har ikke du allerede postet en tråd om dette?

• Liker 1
Skrevet

Ingenting, men jeg ga ingenting til ham heller. Litt trist, kanskje :P en liten gave ville vært koselig

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Jeg hadde blitt veldig lei meg om min kjæreste ikke hadde kjøpt noe etter å ha vært sammen i ett år :-(

Anonymkode: 1457c...8a3

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Ginavn skrev:

Ingenting, men jeg ga ingenting til ham heller. Litt trist, kanskje :P en liten gave ville vært koselig

Hørtes litt trist ut ja. 

Anonymkode: 1457c...8a3

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal være ærlig med typen din og fortelle han akkurat hvordan du føler det og hva slags tanker det er du går og tenker på. Fortelle han hvor mye det betyr for deg og hvor lite betydningsfull det fikk deg til å føle deg som. Hvor bortprioritert du føler deg. La han få høre det. Alt sammen. Noen må ha det inn med teskje.

Anonymkode: 45956...9d1

• Liker 8
Skrevet

Vi avtaler hvert år hvor mye vi skal kjøpe til hverandre.  I år ble vi enige om en liten gave til 200-300 kr siden vi har investert så mye til hjemmet (vedovn, komfyr og masse oppussing). Så da blir det ikke noen sure miner eller misforståelser 👍😊

• Liker 3
Skrevet

Her ble gaven kjøpt 23.12 kl 17.57 i følge byttelappen, butikkene stengte 18.00. Måtte flire litt, men han rakk det innen fristen i år også. Men føler meg deg Ts, det var dårlig gjort av mannen. Sånt må man bare prioritere tid til. 

• Liker 6
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet, men gi han en sjanse, vent og se om du får noen gave først. Er bare 2. juledag og ingen butikker er åpne enda, kan være at han kommer opp med noe senere

• Liker 3
Skrevet

Fikk ingenting jeg heller, men det er fordi det strider mot hans religion. 

Jeg gav likevel, fordi jeg synes det er hyggelig å gi. Følte meg ikke skuffet. 

Skrevet
1 time siden, Jolene skrev:

Hvorfor bruker du 3.000,- på en mann du har vært sammen med i under 1 år, uten å 1) vite at han kom til å gi deg julegave? 2) avtale et felles beløp?

Jo, det var sikkert lite gjennomtenkt av meg, men jeg er veldig glad i han og jeg er generelt sett en veldig gavmild person som liker å gi. Selv så fikk jeg er sydentur i bursdagsgave fra han i høst som kostet en god del, så jeg tok det for gitt at vi skulle gi hverandre julegaver uten å avtale noe på forhånd. Ser jo nå at det kanskje var litt naivt tenkt.

Forventet absolutt ikke noen stor og dyr gave, men det at han ikke ga meg noe som helst, får meg til å bli litt betenkt. Han ga familien sin gaver, så det er ikke det at han er helt håpløs når det kommer til slikt.

TS

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, HalldirV2 skrev:

Har ikke du allerede postet en tråd om dette?

Nei, jeg har ikke det. Vi er tydeligvis flere i samme båt.

Skrevet

Mannen min og jeg avtalte at vi ikke skulle gi til hverandre i år. Tips er å avtale slikt på forhånd så slipper en å bli skuffet. 

Anonymkode: f53ef...e49

• Liker 2
Skrevet

Kansje du ikke fikk siden han spanderte en dyr sydentur på deg i høst? Har han sagt noe ?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Ginavn skrev:

Var det avtalt? Jeg synes at det er litt trist at man ikke gir hverandre en oppmerksomhet til den man er sammen med.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kansje du ikke fikk siden han spanderte en dyr sydentur på deg i høst? Har han sagt noe ?

Nei, han har ikke sagt noe om det, men det hadde vært helt greit om sydenturen både var bursdagsgave og julegave. Da hadde jeg ikke reagert i det hele tatt, men da jeg fikk turen så presiserte han at det var bursdagsgave.

Da jeg ga han julegaven fra meg, så sa han bare at han ikke hadde fått kjøpt meg julegave, men at jeg skulle få senere. Synes at det er synd at han ikke orket/tok seg tid til å prioritere meg.

TS

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg avtalte at vi ikke skulle gi til hverandre i år. Tips er å avtale slikt på forhånd så slipper en å bli skuffet. 

Ja, det høres veldig lurt ut. :)

TS

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det avtalt? Jeg synes at det er litt trist at man ikke gir hverandre en oppmerksomhet til den man er sammen med.

Ja, det var avtalt. Han har egentlig aldri vært en person som ønsker gaver - hvis jeg spør hva han ønsker seg, sier han "ingenting", dette gjelder også bursdag. I tillegg er han fra en ikke spesielt velbemidla familie i et kristent ortodoks land, der jula - særlig som vi tenker oss den - ikke vektlegges like mye

Skrevet

Her fikk jeg gave til ca. 700 kr av han, mens jeg må vente til lønna kommer til nyttår. Da skal han få av meg. Slik er det å ha dårlig råd :) 

Anonymkode: b5b78...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...