@riel Skrevet 12. februar 2005 #61 Skrevet 12. februar 2005 Akkurat det me då sende den inn syns jeg og virker litt stress, men siden jeg bor i Stavanger, og de har lokaler på Sandnes kan jeg bare kjøre innom. Men når du sender den inn kan du og få de til å skrive ut fra Pearlyen, så du ser statistikk over sykluser o.l. Men jeg tror faktisk at de må gjøre noe med den Pearlyen, slik at folk kan bytte selv. Sette på en ny bakdel med batterilokk på. For jeg er enig at det er tungvint. Fordelene med Pearly i forhold til LC er at den er mye mindre, og derfor lettere å ha med i veska hvis du skal et sted. Og så slipper den å lades opp 1 gang i md.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #62 Skrevet 12. februar 2005 Min LC går på strøm hele tiden. Jeg har den eldre typen hvor batteriene er eksterne, så batterier bruker jeg bare når jeg ikke sover hjemme. Personlig hadde jeg ikke kjøpt Pearly hvis jeg ikke kunne bytte batterier selv. Buena Ventura tar seg vel betalt for å skifte batterier, så det blir en ekstra utgift, i tillegg til ca. en uke hvor man ikke får målt. Skulle jeg kjøpt en sykluskomputer nå hadde jeg nok ikke kjøpt noen av Buena Venturas prdukter, de er alt for dyre. Bortsett fra prisen og batteriproblemet med Pearly synes jeg produktene er ganske gode (veldig nyttige og praktiske).
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #63 Skrevet 12. februar 2005 Om de gjør noe så batteriet kan byttes selv, ja da blir den mer aktuell, den parlyen, men.. å lade den er langt mer fristende, selv om jeg da må betale mer, for da blir det jo en LC. Å lade er ikke noe prolbem, jeg har strøm på soverommet, den kunne grei t stå tilkoblet sånn. Men pearly er mindre, og lettere å ta med, ja og dekker behovet. Bortsett fra altså å stresse med å måtte sende den inn annethvert år for batteribytte... Hvilke alternativer til buena ventura sine produkter har vi her i landet, av sånne sykluscomputere da? Jeg ser jo den linken til den tyske siden, men jeg er ikke så veldig fristet til å kjøpe den i utlandet sånn i forhold til, vel jeg liker sikkerheten i den norske forbrukerkjøpsloven, og at det tross alt er lettere å forholde seg til en norsk leverandør av et slik produkt, for meg i alle fall. Persona er jeg ikke intr. i.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #64 Skrevet 12. februar 2005 Jeg hadde heller kjøpt fra utenlandsk forhandler (innenfor EØS finnes det internasjonal forbrukerkjøpslov) og spart 1500 kr enn å kjøpe noe fra Buena Ventura igjen. Deres produker er til de grader overpriset! Men det er nå bare meg.
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #65 Skrevet 13. februar 2005 Vel, jeg tenker porto og mva (ja, sikkert ikke toll (?), men 25% mva pluss fortollingsgebyr blir det i alle fall) og så er jeg vel litt "feig" da, i forhold til det med å handle noe slikt i utlandet. Jeg handler greit shampo i utlandet, og det går greit med scrappesaker også, men noe såpass dyrt og "personlig" synes jeg det er en fordel å ha her landet. Hva om det jeg kjøper i utlandet må sendes inn, til service eller å bytte batteri eller hva nå enn, posten norge liker å flå oss når vi sender utenlands... Bare litt tilhenger av å kjøpe hjemme jeg. Men, om det er såååå overpriset og såååå lite verd pengene, ja så kan jeg jo alltids fortsette å knaske p-piller...
Vibs Skrevet 13. februar 2005 #66 Skrevet 13. februar 2005 ...så kan jeg jo alltids fortsette å knaske p-piller... Dette har du skrevet veldig mange ganger, ser det ut til. Gitt av det er samme person som har skrevet innleggene dette står i, selvfølgelig. Jeg har ingen erfaring med LadyComp. Men jeg har erfaring i det å ikke ha lyst. P-piller og p-sprøyte - begge deler var killere for min sexlyst. Jeg har sluttet med hormonell prevensjon, og det har tatt lang tid før jeg nå etterhvert har funnet tilbake til lysten på sex. Kombinert med stress i forbindelse med flytting og jobb, så tok det vel 1 år etter jeg sluttet med p-sprøyten før jeg følte meg normal igjen. Så vi bruker kondom. Det var forferdelig uspontant og fiklete i begynnelsen, men nå går det helt av seg selv. Tenker ikke over det en gang. Og i tillegg: det beste av alt er å faktisk ha lyst!
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #67 Skrevet 13. februar 2005 Min svigerinne lurte broren min med dette.Hun ville gjerne ha barn men skulle bruke dette som et prevensjonsmiddel fram til de ble enige om å prøve å få barn(han ville ikke på det tidspunktet).Hun ble gravid,så man kan vel si at den fungerer som den skal.
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #68 Skrevet 14. februar 2005 Det er jo grunnleggende vesentlig for meg med tillit i et forhold. Jeg vurderer (ja, merk vurderer, det er derfor jeg nok stadig sier "jeg kan jo alltids forstette å knaske p-piller", jeg bare vurderer dette) å bytte prevensjon, i så fall noe jeg har tenkt å bruke lenge. Snakka litt om dette med min samboer i går, han mente at denne mangelen på lyst hos meg kunne vi "leve med", men når jeg påpekte at det ikke bare er snakk om å "leve med" det til vi begynner å lage barn, noe vi håper kanskje kan skje i løpet av et år, maks to, men tross alt bortsett fra babytiden så er det "resten av mitt fruktbare liv", og det er ganske mange år. Altså: OM jeg bytter til en pfc, så er et noe jeg skal bruke til prevensjon og babyplanlegging i de neste 25 åra. Om jeg bruker den til å "lure ham", så vil han jo ikke stole på den etterpå, de neste 20 åra, liksom... Nei, det er grunnleggende viktig med tillit, jeg ville aldri lurt min samboer uansett. OM jeg bytter er det viktig at vi begge føler oss TRYGG med denne metoden. Og at han aksepterer tidvis kondombruk, som jo ødlegger noe av opplevelsen for ham. Vi får se. Vi tenker på det.
@riel Skrevet 14. februar 2005 #69 Skrevet 14. februar 2005 Når du bruker prevensjon med PFC, så er det lettere for dere begge å holde styr på dagene. Det er jo like lett for han å gå inn å se på hvilken farge du er, og se hvilke du har vært før, og prognosen framover. Er jo faktisk lettere å late som en tar p-piller, hvis en nå først skal lure partneren (noe som jeg regner med hverken du eller jeg ville gjort). PFC gir bedre kontroll for begge parter rett og slett Og når den tid kommer at dere ønsker barn, er kroppen mer mottaklig for å bli gravid, siden den er i balanse, og ikke i ubalanse pga hormontilskudd.
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #70 Skrevet 14. februar 2005 eller www.fertilityfriend.com koster under 400, lagrer sykluser i flere år, og tar hensyn til omtrent så mye info du gidder å "mate" den med (sekret, el tester, tempratur osv) Kombiner det med å spørre på www.snartgravid.com (vi er endel der som kun charter i påvente av bedre tider ), så er du på god vei
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #71 Skrevet 14. februar 2005 www.fertilityfriend.com duger, men man bør være erfaren charter før man bruker den som prevensjon.
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #72 Skrevet 15. februar 2005 Jeg har jo sagt at jeg ikke anser sånn der "chartring" som en god løsning for meg, jeg vil vite om jeg er trygg mens jeg enda ligger under dyna, ikke etter jeg har slått på pc'n. Og jeg ER ikke erfaren i å tolke slike chart, derfor anser jeg ikke det som trygg prevensjon. Det blir nok en pfc dersom det blir noe annet enn pillene. Men jeg er i tvil på dette med pearly eller ladycomp... Pearly er søt og liten, og billigere, men må sendes i posten for batteribytte annethvert år, og dersom det skal gjøres 10 ganger eller så, så er den kanskje ikke så mye billigere likevel? Det koster vel litt å få det bytta? LC er dyrere, større, har ikke det søte "smykkeskrinet" å reise i. Men kan lades opp, slipper å sende den inn da... Må tenke litt på dette...
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #73 Skrevet 21. februar 2005 Nå har jeg tenkt ei stund, og i går beslutta min samboer at dette er noe vi bør forsøke. (Det er jo ikke å kjekt for ham heller at jeg egentlig aldri har lyst på ham, enda jeg forsikrer ham om at jeg elsker ham, og at han er attraktiv...) Du/dere som har, hvorofr valgte dere pearly over LadyComp eller motsatt, og hvor kjøpte dere den? Bestilte på nett, eller?
@riel Skrevet 21. februar 2005 #74 Skrevet 21. februar 2005 Jeg valgte Pearly fordi den passet mine behov, hadde den snilleste prisen, og hadde et fint design og en veldig portabel størrelse. Til nå har den fungert kjempegodt, jeg får mer og mer grønne dager, vi blir begge mer bevisst på min fruktbarhet, jeg har lært kroppen min og kjenne, og fått et økt libido
@riel Skrevet 21. februar 2005 #75 Skrevet 21. februar 2005 Ja, og så kjøpte jeg den av Buenaventura (bestilte på tlf), men den kan også kjøpes på nett på www.buenaventura.no
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #76 Skrevet 21. februar 2005 Vi heller litt mot LC vi. Ja, pearly er billigere, men jeg hang meg litt opp i dette at den må bytte batteri annethvert år. Sambo likte bedre den "evigvarende". Kanskje fordi jeg poengterte at "brukes den i 20 år og bytter hvert 2. må det bytte 10 ganger. Prisforskjellen er bare drøye 1000 kroner, og om det koster mer enn 100 kroner å bytte, inkludert porto å sende den dit, og det de antakelig skal ha for å bytte battieret, kostand for nytt, så lønner det seg ikke i det lange løp..." Jeg hr vel påvirket ham ganske mye... dette er ikke noe han har funnet ut helt selv, enda det var HAN som tok opp tema på senga i går... Tar det lang tid å få den tilsendt? Hvordan gjør jeg det med p-pilleslutt? Begynner vel ikke å måle så lenge jeg går på pillene, og bør vel spise ut brettet? (Jeg har 13 hormonpiller og 7 "jukespiller" igjen på brettet mitt. De iste 7 spiser jeg ikke alltid da. Det er jo den uken jeg får mensen også. Skal jeg trykke inn den "siste pillemensen" som en mens, eller vente med å måle til det er over, og ikke tykke inn "M" før den neste mensen kommer? Mye å lure på...
@riel Skrevet 21. februar 2005 #77 Skrevet 21. februar 2005 Det tok under en uke før min kom. Skjønner at du heller mot LC. Hadde jeg ikke bodd i nærheten, så jeg bare kan stikke ut, hadde jeg og syntes det var kjipt. Du kan begynne når som helst, og trenger ikke gå ut brettet. Men det er en fordel å begynne nær mensen, så hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt den dagen du skal ta sukkerpiller, for når du får mensen, er det lettere for PFC å vite hvor du er i syklusen (før du har slått inn m første gang kan den ikke være sikker), og utifra det finne de grønne dagene. Husk at første (og gjærne 2 syklus kan være ustabile. Ofte er 1 syklus etter p-piller en monofase (uten eggløsning) så det kan bli endel røde dager fordi det ikke er noe mønster i målingene. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #78 Skrevet 21. februar 2005 Ja, jeg vet at de første syklusene kan være forvirret, forventer at kroppen min skal være forvirra LENGE jeg, og sambo er innstil på en del røde dager i begynnelsen. Bedre med en rød dag for mye enn en uventet unge.... Vi tar mot et barn med åpne armer om det skulle skje da, det er viktig for meg å vite. Vi vil begge ha barn, vi bare venter på at økonomien skal bli litt mer stabil. Men skjer det så skjer det, og det takler vi helt fint. Om dt tar ei uke å få den rekker jeg fint å få den innen jeg begynner på de "falske" pillene. De 7 dagene jeg spiser (eller ikke spiser, men "skulle spist") dem vet i alle fall JEG at jeg er trygg, uansett hva LC sier da. Så får vi hamstre kondomer, siden kroppen min sikkert kommer til å være så forvirra at LC ikke finner oe mønster i den... Men, får jeg lysta tilbake, er det verd både røde dager, ekstra smerter og økt blødning, og i alle fall i begynnelsen en "uvisshet om når mensen kommer". Jeg er jo bortskjemt på piller, mensen kommer tirsdg ettermiddag, muuuuuligens før jeg går fra jobb, og i heeeeelt uvanlige tilfeller etter at jeg har lagt meg. Uten pillene er jeg ikke så viss på når den kommer. Men... en tampong i lomma bør jeg kunne huske. Så går det vel bra Takk for alle svarene
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #79 Skrevet 23. februar 2005 Da er den bestilt. Så får vi se hvordan det virker. Sambo er meget positivt innstilt i alle fall. Tror han ønsker seg en samboer med mer sexlyst, mindre "grine-for-ingenting-tenderser" og litt mer positivt syn på livet innimellom...
@riel Skrevet 23. februar 2005 #80 Skrevet 23. februar 2005 Så bra da Håper du får like god erfaring med den som jeg har
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå