Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #21 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg sluttet med p-piller for samme grunn. Det finnes et gratis program hvor du kan plotte i tempene: http://www.fertilityfriend.com. Det er laget for de som prøver å bli gravide, men fungerer godt motsatt vei også. Ellers er jo Ovusoft (http://www.ovusoft.com) både for de som prøver å bli gravide og de som ikke vil bli det, men det koster $40 (gratis prøveperiode 15 dager). Jeg bruker begge og begge har sine fordeler (og ulemper). Lykke til med valg av prevensjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #22 Del Skrevet 8. februar 2005 Du bruker begge dem, men tar du tempen med et termometer eller en pgc da? Skal ikke egentlig en pfc være "nok"? ellers virker det som et veldig dyrt termometer...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #23 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg bruker både Ladycomp, FF og Ovusoft, ja. :oops: Jeg er veldig interessert i og fascinert av min egen syklus. En PFC skal være nok, ja, men som sagt, jeg liker ikke at den stoler kun på temperaturen før EL er et faktum. Ellers er det som et dyrt termometer, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 8. februar 2005 #24 Del Skrevet 8. februar 2005 Du bruker begge dem, men tar du tempen med et termometer eller en pgc da? Skal ikke egentlig en pfc være "nok"? ellers virker det som et veldig dyrt termometer...? Det ER et veldig dyrt termometer. Med de linkene du har fått her, og et vanlig digitalt termometer, klarer du deg like bra uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #25 Del Skrevet 8. februar 2005 Det ER et veldig dyrt termometer. Med de linkene du har fått her, og et vanlig digitalt termometer, klarer du deg like bra uten. Helt sikkert, men jeg hadde tenkt å klare meg med bare en pearly eller en ladycomp jeg da? Bare putte den i munnen, vente til det piper, lese av om det er trygt eller ei, og være ferdig med det.. Naiv løsning? Jeg hadde tenkt å slippe å sette meg inn i sekret og å taste inn temperaturer og tolke kurver, bare måle, og vite når jeg da enda lå i senga om jeg kunne satse på helgekos før jeg sto opp, eller om jeg måtte finne litt ekstra-greier da. Ikke måle, stå opp, taste inn, tolke/lese av (og når pc'n først er kommet på, så har jeg fått på klær, vært på do, og sjekker mail og aviser) og deretter krabbe opp i senga igjen for å ha en fin, slapp, lat, deilig søndagsmorgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #26 Del Skrevet 8. februar 2005 http://www.jutta-baensch.de/catalog/produc...?products_id=33 her er et rimeligere apparat som gjør det samme som Pearly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #27 Del Skrevet 8. februar 2005 Kan beklagligvis ikke tysk jeg da... men det er verd å vurdere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #28 Del Skrevet 8. februar 2005 Vurderer å kjøpe en sånn selv..Vil ikke gå på noe hormonbasere prevensjonsmiddel... Disse må være midt i blinken for meg..Synd de er så dyre.... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #29 Del Skrevet 8. februar 2005 Vel, det er dyrt ja (for oss som ikke har lyst på et termometer og et dataprogram, men bare en sånn der pfc, og ferdig med det) men sånnsett, du bruker en del på p-piller i årenes løp også. Tar noen år å "tjene den inn" økonomisk, men jeg tenker mer på å slippe hormonene... Men, jeg er feig, knasker piller enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #30 Del Skrevet 8. februar 2005 Hm... er det bare jeg som ser den siden på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #31 Del Skrevet 8. februar 2005 Ved å lete litt (sida er større enn skjermen min) fant jeg et engelsk flagg så jeg fikk den over på engelsk tekst. Litt småskeptsik til å handle i utlandet det der jeg da, foretrekke liksom en norsk leverndør. (som sagt, jeg er feig, Jeg knasker jo piller..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #32 Del Skrevet 8. februar 2005 Nå er jeg litt nysgjerrig på hva du lener mot, PFC eller piller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 8. februar 2005 #33 Del Skrevet 8. februar 2005 Vel, det er dyrt ja (for oss som ikke har lyst på et termometer og et dataprogram, men bare en sånn der pfc, og ferdig med det) men sånnsett, du bruker en del på p-piller i årenes løp også. Tar noen år å "tjene den inn" økonomisk, men jeg tenker mer på å slippe hormonene... Men, jeg er feig, knasker piller enda... Så veldig dyrt er det ikke siden det er en engangsinvestering, og det gir deg prevansjon de neste 20 årene. Bare tenk hva du egentlig bruker på p-piller. 4 pakker årlig til 200 kr = 800 kr i året. 800 kr i året tilsvarer 4000 kr etter 5 år og 8000 etter 10 år. En pearly koster ca 3400 kr så du har fort tjent inn igjen det Kan ihvertfall anbefale Pearly. Brukt den i 4 md, og den fungerer kjempebra. Og de er veldig greie til å svare på spørsmål en eventuelt måtte ha. jeg fikk veldig god oppfølging når jeg kjøpte den, så jeg føler meg helt sikker på å ikke bli gravid. Hadde knasket p-piller i 3 år i strekk før jeg begynte, og da var det nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. februar 2005 #34 Del Skrevet 8. februar 2005 Bare husk - en slik prevensjonsmetode som basserer seg på temperaturmålinger krever at du har regelmessige sykluser! Og det er mulig å få "feilaktige resultater" dersom kroppen utsettes for stress, reise, o.l. Eller dersom du drikker et glass vin kvelden i forveien. Da stiger nemlig temperaturen, og dersom du har tre slike "forstyrrelser" på rad, så kan computeren tro at du har hatt eggløsning, og dermed gi grønt lys - selv om eggløsningen er "like rundt hjørnet"... Men dersom du er oppmerksom på dette, og det ikke er full krise dersom du skulle bli gravid, så synes jeg temperaturmetoden er en fin prevensjonsmetode, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #35 Del Skrevet 8. februar 2005 Bare husk - en slik prevensjonsmetode som basserer seg på temperaturmålinger krever at du har regelmessige sykluser! Og det er mulig å få "feilaktige resultater" dersom kroppen utsettes for stress, reise, o.l. Eller dersom du drikker et glass vin kvelden i forveien. Da stiger nemlig temperaturen, og dersom du har tre slike "forstyrrelser" på rad, så kan computeren tro at du har hatt eggløsning, og dermed gi grønt lys - selv om eggløsningen er "like rundt hjørnet"... Men dersom du er oppmerksom på dette, og det ikke er full krise dersom du skulle bli gravid, så synes jeg temperaturmetoden er en fin prevensjonsmetode, ja... Riktig, derfor lønner det seg å ta sekret i betraktning også. Da blir du ikke så lett "lurt" av temperaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 8. februar 2005 #36 Del Skrevet 8. februar 2005 Bare husk - en slik prevensjonsmetode som basserer seg på temperaturmålinger krever at du har regelmessige sykluser! Og det er mulig å få "feilaktige resultater" dersom kroppen utsettes for stress, reise, o.l. Eller dersom du drikker et glass vin kvelden i forveien. Da stiger nemlig temperaturen, og dersom du har tre slike "forstyrrelser" på rad, så kan computeren tro at du har hatt eggløsning, og dermed gi grønt lys - selv om eggløsningen er "like rundt hjørnet"... Men dersom du er oppmerksom på dette, og det ikke er full krise dersom du skulle bli gravid, så synes jeg temperaturmetoden er en fin prevensjonsmetode, ja... Det er store mengder med alkohol som skal være inne i bildet før temperaturen blir påvirket. computeren sammenligner jo også hele veien med data fra tidlifgere sykluser, og hvis den merker en uregelmessighet gir den heller en gul dag enn en grønn dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. februar 2005 #37 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er store mengder med alkohol som skal være inne i bildet før temperaturen blir påvirket. Det er små mengder alkohol som skal til før temperaturen kan bli påvirket. Et glass vin er nok til at den kan bli forhøyet. Men jo - computeren vil jo da heller gi en gul dag, men det er viktig å være oppmerksom på det alikevell... (jeg drev med slik temperaturmåling fra oktober 2001 og frem til februar 2004, så jeg har selv erfart dette mange ganger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 8. februar 2005 #38 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er små mengder alkohol som skal til før temperaturen kan bli påvirket. Et glass vin er nok til at den kan bli forhøyet. Men jo - computeren vil jo da heller gi en gul dag, men det er viktig å være oppmerksom på det alikevell... (jeg drev med slik temperaturmåling fra oktober 2001 og frem til februar 2004, så jeg har selv erfart dette mange ganger) Min temperatur blir ihvertfall ikke påvirket av at jeg drikker et gass og to med vin kvelden i forvegen. Men hvor mye det påvirker kan nok være avhengig fra person til person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #39 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg drikker ikke alkohol, så... for meg er ikke DET et problem. Dersom jeg stresser, reiser og drikker (noe jeg altså ikke gjør) tre dager på rad, og føler at den gir "klarsignal" når jeg ikke tror det er rett... ja så kan jeg jo tenke i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. februar 2005 #40 Del Skrevet 8. februar 2005 Dersom jeg stresser, reiser og drikker (noe jeg altså ikke gjør) tre dager på rad, og føler at den gir "klarsignal" når jeg ikke tror det er rett... ja så kan jeg jo tenke i tillegg... Dersom det skjer bare et par dager før "riktig" eggløsning også? Jeg snakker ikke om en uke for tidlig her, altså... En fin side å lese om slik temping på, er på www.pernille.info Ellers så har jeg også en side liggende under www-knappen min, hvor det står om temping. (da mest i prøver-øyemed, men teorien er jo den samme) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå