Gå til innhold

Ønsker familie og venner god jul, men noen svarer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker venner og familie god jul, men det er ikke alle som svarer. Er det vanlig? Hva er grunnen til at mange ikke svarer? Har du fått en julehilsen du ikke har svart på? 

Mange som også bare sender tommel opp tilbake, noe jeg syns er så upersonlig. Hvorfor gjør folk det? 

Har en person som alltid svarer med tommel opp. Personen virker til å være helt uinteressert og bryr seg lite.. 

Anonymkode: ac944...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av sløvpeisene du nevner. Svarer sjelden/aldri/med en tommel når det er en masseprodusert facebookhilsen eller den evinnelige juleklemmen man spammes med på messenger. Av en eller annen grunn opplever jeg det som mas. Det er jo ikke det, jeg antar de fleste virkelig ønsker folk en trivelig jul, men jeg føler jula har blitt et pliktløp. Jeg har også merket meg at julekortene som kommer er av familier, ja altså når folk begynner å få barn da dukker de opp. Aldri ellers. Jeg har ingen barn og kjenner det både litt sårt og håpløst. Hva skal jeg sende, liksom?

Men fortsett å send julekort og hilsener hvis du virkelig ønsker de rundt deg en fin jul. Vi setter litt pris på å bli husket likevel.

Anonymkode: 6299e...86e

• Liker 7
Skrevet

Slutt å send hilsen eller mld generelt til de som ikke svarer. Hvis de vil ha kontakt med seg så hører du fra dem. Vil de ikke ha kontakt med deg så må du bare la dem være i fred. Trist å ikke få svar da, skjønner den. Håper du får noen flere hilsener 😊

Jeg ønsker deg en god jul og et godt nytt år😊

• Liker 1
Skrevet

Tja.. 
Jeg sender julekort. Jeg har aldri fått svar, og jeg sender ca 20 i året og gjort det i 4-5 år. Jeg forventer strengt tatt ikke svar. Jeg ser på det som en annledning for min del å holde litt kontakt med mennesker som jeg har lyst til å holde kontakt med, men som av forskjellige grunner ikke har så god kontakt med som jeg skulle ønske. Siden jeg har sendt de julekort og en god jul tekst melding er lista lav for min del å ta kontakt resten av året om det skulle være noe. F.eks så er det familiemedlemmer / venner som jeg gir beskjed til hvis jeg er i området. Jeg gjør det den litt amerikanske måten og legger ved et brev der jeg oppsummerer høydepunktene siste året. Når jeg da møter de igjen i en bursdag eller julebesøk så har de noe å snakke med meg om. Familiemedlemmer som ellers ikke er så sosiale av seg i slike sammenhenger kommer bort og takker for fint kort og vipps så ble det ingen klein stillhet. Jeg passer på å sende unike smser til hver enkelt der jeg gratulerer med ungen, huskjøp, ferdig med studier osv. 

Anonymkode: 5833d...97e

• Liker 2
Skrevet

Slutt å send hilsen til de som ikke svarer.

Jeg er en av de som innimellom får hilsen enda jeg ikke sender og ikke svarer. Hver gang det dukker opp noe sånt blir jeg bare irritert. For hvorfor får jeg alltid hilsen til jul og aldri noe initiativ ellers i året?

Nei. Spar deg bryet.

Anonymkode: e743b...0d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svart alle. Har noen gang gitt de tommelen, men det er fordi jeg allerede har ønsket dem god jul. 

Eller en gang ga jeg tommelen fordi noen snakket om Lemmy, beklager  jeg bryr meg ikke om han :vetikke:

Skrevet

Jeg gratulerer ingen med dagen. Jeg ønsker ikke noen god jul, eller godt nyttår. Heller ikke god påske. Det er kun fordi jeg ikke gidder

Anonymkode: 218a5...32e

Skrevet

Jeg har ikke svart de som sender slike glitrende og blinkende bilder med god jul på, for det er av typen jeg tenker at blir sendt til alle.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, jeg ringte mamma og pappa på julaften, de har iikke ringt tilbake,

sendte en melding til mamma og pappa, og 2 brødre og kone til den ene, og det eneste jeg fikk var en drit sur telefon samtale av broren min pga meldingen, det var lite hyggelig-og svigermor som satt tilfeldigvis i stua reagerte på samtalen å.

Anonymkode: b90d0...83a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner godt hva du mener, jeg ringte mamma og pappa på julaften, de har iikke ringt tilbake,

sendte en melding til mamma og pappa, og 2 brødre og kone til den ene, og det eneste jeg fikk var en drit sur telefon samtale av broren min pga meldingen, det var lite hyggelig-og svigermor som satt tilfeldigvis i stua reagerte på samtalen å.

"svar

Skrevet

Det har jeg helt sluttet med. Jeg gidder ikke bruke tid på å skrive kort, koste på frimerker og aldri få ett tilbake. Alle andre jobber, har barn osv må jeg skjønne. Ja, hva så? Jeg har det jeg også, men har tid til noen julekort.

Nå kan de bare sitte der uten noe kort fra meg iallefall.

Skrevet
2 minutter siden, EvaLena said:

Det har jeg helt sluttet med. Jeg gidder ikke bruke tid på å skrive kort, koste på frimerker og aldri få ett tilbake. Alle andre jobber, har barn osv må jeg skjønne. Ja, hva så? Jeg har det jeg også, men har tid til noen julekort.

Det snakkes vel generelt?

Ikke om bare facebook, eller bare sende julekort. 

Skrevet
5 minutter siden, EvaLena said:

eller bare sms.

Skrevet

Noen av oss får ganske mange sånne upersonlige meldinger som åpenbart er sendt til hele telefonlista i løpet av julaften, samtidig som vi er ganske opptatte med å forberede og feire jul. Jeg har ikke tid på julaften til å sende ut hyggelige, gjennomtenkte svar på disse generiske fellesmeldingene, jeg prøver å huske å svare på de i løpet av romjula, men det er ikke alltid jeg får med meg alle. Jeg gikk uansett ut ifra at de som sender sånne meldinger ikke tar det så tungt med svar, all den tid de bare er en masseutsendelse og ikke en personlig melding.

Anonymkode: a6915...72e

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av oss får ganske mange sånne upersonlige meldinger som åpenbart er sendt til hele telefonlista i løpet av julaften, samtidig som vi er ganske opptatte med å forberede og feire jul. Jeg har ikke tid på julaften til å sende ut hyggelige, gjennomtenkte svar på disse generiske fellesmeldingene, jeg prøver å huske å svare på de i løpet av romjula, men det er ikke alltid jeg får med meg alle. Jeg gikk uansett ut ifra at de som sender sånne meldinger ikke tar det så tungt med svar, all den tid de bare er en masseutsendelse og ikke en personlig melding.

Ikke en gang til nær familie?

Som søsken og foreldre?

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av sløvpeisene du nevner. Svarer sjelden/aldri/med en tommel når det er en masseprodusert facebookhilsen eller den evinnelige juleklemmen man spammes med på messenger. Av en eller annen grunn opplever jeg det som mas. Det er jo ikke det, jeg antar de fleste virkelig ønsker folk en trivelig jul, men jeg føler jula har blitt et pliktløp. Jeg har også merket meg at julekortene som kommer er av familier, ja altså når folk begynner å få barn da dukker de opp. Aldri ellers. Jeg har ingen barn og kjenner det både litt sårt og håpløst. Hva skal jeg sende, liksom?

Men fortsett å send julekort og hilsener hvis du virkelig ønsker de rundt deg en fin jul. Vi setter litt pris på å bli husket likevel.

Anonymkode: 6299e...86e

Jeg synes at du burde ta et bilde av deg selv og katta/ bikkja/ slangen/øgla/ undulaten med nisselue, pepperkakedrakt og hele pakka neste år slik at du også kan sende jule kort. Har du ikke husdyr så låner du naboens!

Anonymkode: d9f8a...369

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke en gang til nær familie?

Som søsken og foreldre?

Det er som sagt ikke med vilje at jeg ikke svarer, det er bare lett å glemme å svare på alle sånne upersonlige meldinger når jeg ikke har tid til å gjøre det samme dag. Søsken og foreldre feirer jeg jul med, så da ønsker vi hverandre god jul personlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser nær familie i jula og de får da julehilsen direkte og sender derfor ikke ut noe melding på facebook for å få "likes" fra alle de "lissom" venner folka som jeg har der. Syns det er den mest overfladiske upersonlige siden og hvorfor skal jeg bruke tid på bilder eller hilsener der. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar meg rid til å svare, dersom jeg ikke er opptatt med noe annet. Prioriterer julekos med familien, foran å svare på meldinger Facebook eller sms. De aller nærmeste ringes jeg med og mine to beste venner siden oppveksten, tar jeg meg alltid tid til å svare, når jeg får en ledig stund. De andre får vente om jeg synes jeg har tid, for jeg tar det ikke som en plikt jeg må gå gjennom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk et par fellesmeldinger fra slektninger midt i middagslagingen på julaften. Vi var verter for første gang og har vært i koma siden 😂 Disse har jeg glemt å svare på, ikke noe personlig, bare dårlig timing og mye annet å tenke på. 

Anonymkode: 308bf...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...