Gå til innhold

Treningsmatte - tykkelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å begynne å trene hjemme. Skal kjøpe meg noe utstyr - treningsstrikk og en vektstang med vekter - og også en treningsmatte. Jeg er ganske utrent så kan nok klare meg med en del basisøvelser og enkelt utstyr ganske lenge. Jeg bor et stykke unna treningssenter, og har ikke bil, så er nødt til å finne en annen løsning. Men hvilken tykkelse burde jeg ha på en treningsmatte? Den bør vel ikke være så tykk at jeg "synker" i den, men samtidig ønsker jeg at den skal gjøre det hele mer komfortabelt. Tenker å bruke den til normale øvelser som knebøy, planken, push-ups... eller bør en ha flere tykkelser? 

Anonymkode: e8955...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en yogamatte, den er 4-5 mm tykk, og 180 lang. Jeg tror du kunne hatt en slik. Man går ikke vondt i knærne når man sitter på knærne. Jeg liker den. 

Anonymkode: 3ba68...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en yogamatte, den er 4-5 mm tykk, og 180 lang. Jeg tror du kunne hatt en slik. Man får ikke vondt i knærne når man sitter på knærne. Jeg liker den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en treningsmatte, ca 1cm tykk. Den er så tykk at jeg ikke kjenner gulvet gjennom matta, men samtidig er den så fast at jeg ikke synker ned i den. Jeg får ofte vondt i korsryggen dersom jeg har en for tynn matte.

Anonymkode: 7d632...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha så tykk matte som mulig ellers får jeg vondt i knærne. Når jeg gjør yogaøvelser som krever at knærne er i gulvet så har jeg i tillegg til matta også et tynt pledd under knærne

Så hva du trenger er helt avhengig av hvordan din kropp er

Anonymkode: dad8f...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...