Gjest bhg-mamma Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Sønnen min våknet opp med øyekatarr i går, og vi gikk til lege og begynte behandling i går formiddag. Legen sa at han kunne gå i bhg neste dag, altså i dag. Allikevel ringte jeg bhg'en i morges, bare for å sjekke. Bhg'en ville ikke ha barn med øyekatarr, og mente han måtte være hjemme så lenge han fikk behandling....fem dager! Hjelp! Er det legen eller bhg'en som ha rett?
Snuppa Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Dette hørtes veldig strengt ut!!! I vår bhg må behandlingen ha startet før de kan komme i bhg, men de kan gjerne komme samme dag som behandlingen har startet........... Hvis han skal være borte i fem dager så går jo de dagene en kan være hjemme fra jobb med syke barn veldig fort....... Jeg ville tatt en telefon til kommunelegen og bedt om hvilke retningslinjer han/hun har for slike tilfeller og så tatt kontakt med bhg igjen. Kanskje den du snakket med i bhg har misforstått reglene???
birgitte242 Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Det er ikke nødvendig å holde barnet hjemme i 5 dager! Barnet kan gå i bhg. så snart behandling er igangsatt. Jeg foreslår at du får bhg til å konferere med stedets helsesøster for å få bekreftet dette dersom de står på sitt.
Gjest Porselen Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 I begge barnehagene hvor mine barn gikk så kunne barnet komme i barnehagen med øyekatarr så lenge behandlingen var påbegynt.
Denise Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 Hei du!! I barnehagen der ungene våre går, sier de ca et døgn etter påbegynt behandling. Det vil si at dersom behandlingen starter en ettermiddag/ kveld, så kan barnet leveres morgenen etter. Dråpene/ salven må virke noen timer før smittefaren er over, visstnok. Lykke til!!
Annie Skrevet 3. februar 2005 #6 Skrevet 3. februar 2005 I barnehagene (hun gikk i 2 stk) gikk i, kunne de komme dagen etter påbegynt behandling.
LilleMy Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Dagen etter påbeg. behandlig er vanlig i "vår" barnehage. Fireåringen fikk sogar komme samme dag som hun begynte da de skulle ta bilder - men ble hentet en time etterpå. Fem dager høres HELT urimelig ut. Snakk med styrer og hør om du har oppfattet riktig, og har du det så kontakt kommunelegen eller helsesøster for en second opinion.
Gjest bhg-mamma Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Jo, jeg ringte "barnehagekontoret" til kommunen og styreren av bhg'en, og spurte hva vanlig praksis var med øyekatarr. De skulle sjekke det opp og ringe tilbake.(Jaha, øyekatarr er så uvanlig?) De ringte tilbake og sa som legen, dagen etter behanling er begynt kan han gå. De hadde i tillegg pratet med bhg'en, og han kunne bare komme. Fint det, men jeg hadde allerede tatt fri :-? Bhg'en ringte tilbake, og de prøvde seg med at det var nok en misforståelse. *ro-ro* (Jeg husker meget godt at jeg sa at han begynte behandling i går og legen sa at det var ok med bhg. De mente jo at de ikke sa frisk og ferdig med medisin, men at han måtte bli hjemme til han var "bedre" osv osv). De hadde visst ikke vært så glad for telefonen ifra sjefen. (Litt skadefro :evil: ). Allikevel, jeg gidder ikke slik oppførsel. Derfor leverte jeg skjema om bytte av bhg idag.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #9 Skrevet 3. februar 2005 Jo, jeg ringte "barnehagekontoret" til kommunen og styreren av bhg'en, og spurte hva vanlig praksis var med øyekatarr. De skulle sjekke det opp og ringe tilbake.(Jaha, øyekatarr er så uvanlig?) De ringte tilbake og sa som legen, dagen etter behanling er begynt kan han gå. De hadde i tillegg pratet med bhg'en, og han kunne bare komme. Fint det, men jeg hadde allerede tatt fri :-? Bhg'en ringte tilbake, og de prøvde seg med at det var nok en misforståelse. *ro-ro* (Jeg husker meget godt at jeg sa at han begynte behandling i går og legen sa at det var ok med bhg. De mente jo at de ikke sa frisk og ferdig med medisin, men at han måtte bli hjemme til han var "bedre" osv osv). De hadde visst ikke vært så glad for telefonen ifra sjefen. (Litt skadefro :evil: ). Allikevel, jeg gidder ikke slik oppførsel. Derfor leverte jeg skjema om bytte av bhg idag. Var det så lite som skulle til før du tar barnet ut av barnehagen? Det syns jeg virkelig var å overdrive, ja, ja - heldig du da som bare kan bytte barnehage. Trist for barnet ditt da om det trives i barnehagen.
Gjest StoreSky Skrevet 3. februar 2005 #11 Skrevet 3. februar 2005 Ja det var strengt... De som jobber i barnehage er jo ikke lege akkurat - altså de har da ingen evne til å vurdere "når medisinen begynner og virke". Ved andre tilfeller av sykdom skal barnet tross alt være hjemme til det er frisk, det er ikke så lett å vite av seg selv at man ikke smitter etter påbegynt behandling ved øyekatarr...
*sandra* Skrevet 3. februar 2005 #12 Skrevet 3. februar 2005 i barnehagen jeg jobber kan barnet komme en dag etter behandling påbegynt, noen barnehager vil ikke gi medesiner.. kan dette være en del av missforståelsen? Syns det er synd du ikke gir barnehagen din en sjans til - men det ligger gjerne mer bak. Det viktigste er vel hovedsakelig at barnet ditt trives og blir tatt godt vare på ? Uansett - lykke til med det valget du ender på
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2005 #13 Skrevet 3. februar 2005 Hos oss kan barna komme 24 timer etter startet behandling, men vi medisinerer ikke dersom det ikke er helt nødvendig.
Ulrikke Skrevet 3. februar 2005 #14 Skrevet 3. februar 2005 I "min" barnehage (er ped.leder) kan barna komme i barnehagen dagen etter at behandlingen har startet. Synes det var drastisk å bytte barnehage pga dette, selvom barnehagen kanskje ikke gjorde det rette her. Men for alt jeg vet har du flere grunner, og dette var dråpen...
Gjest bhg-mamma Skrevet 3. februar 2005 #15 Skrevet 3. februar 2005 Unnskyld. Det var selvfølgelig veldig flåsete sagt at det var derfor jeg leverte inn endringsskjema. Dette var den berømmelige siste dråpen, ikke hele bøtta Jeg hadde vurdert en stund å sende inn skjemaet, men gutten trives og det må jo tas i vurdering. Allikevel, jeg er ikke fornøyd med bhg'en, og det teller også. Den bhg'en jeg vil bytte til er noe, og de fleste ungene i nabolaget går i den. Den hadde ledige dager nå, men ikke akkurat de jeg vil ha, så jeg står på venteliste. De regnet med at jeg kunne få plass i løpet av vineteren/våren....vi krysser lilletærene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå