Gå til innhold

Konstant utmattet, trøtt og sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er du, ts? Og hvordan er livssituasjonen din mtp parforhold/ relasjoner, jobb /utdanning? 

Synes det er drøyt å trekke inn ME på så lite grunnlag. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Lammelåret skrev:

Hvor gammel er du, ts? Og hvordan er livssituasjonen din mtp parforhold/ relasjoner, jobb /utdanning? 

Synes det er drøyt å trekke inn ME på så lite grunnlag. 

Jeg er 23, student, ikke i noe forhold og har ikke så mange venner heller. Jeg sliter en del med angst også så regner jo med at disse tingene spiller inn. angsten har blitt verre de siste par årene, men jeg var dårlig før den tid også

Anonymkode: ae237...78f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23, student, ikke i noe forhold og har ikke så mange venner heller. Jeg sliter en del med angst også så regner jo med at disse tingene spiller inn. angsten har blitt verre de siste par årene, men jeg var dårlig før den tid også

Hvis du har mye bekymringer er det noe som kan tappe energien. Jeg tror det kan være lurt å få hjelp til å se på stressfaktorer/angsttriggere i livet ditt, men også - og først og fremst - på ressursene dine, på hva som gir deg energi og glede,hva som motiverer deg (ikke bare faglig). Og kanskje jobbe med nettverk/vennskap? Bli bevisst hvilke mennesker som gir og stjeler energi? 

Kanskje har studiestedet ditt en veileder som kan hjelpe deg med de sosiale/psykisk tingene?

Kanskje kan det hjelpe deg å ha kontakt med dyr?

Har du prøvd å trene?

Skrevet
På 26.12.2017 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Jeg er aldri i form, og da mener jeg faktisk aldri. Jeg er konstant sliten, svimmel, trøtt,  har null energi og alt er et ork. Jeg har vært til legen og tatt blodprøver osv flere ganger de siste årene, men det er ikke noe ser unormalt ut. Det skal nevnes at jeg har slitt med spiseforstyrrelser i årevis og også mye angst, uro og stress. Men det er vanskelig å se for seg at det kan være bare psyken min som gjør meg så dårlig. Jeg er så sliten selv om jeg har bedre perioder. 

Er det noen som har noen gode råd om hva som kan hjelpe? Erfaringer? Tips til hvordan jeg kan føle meg litt mer opplagt om dagene? 

Takker for alt av tips og erfaringer! 

Har du vært slik i flere år? Du burde undersøkes for ME. Det er ikke normalt at utmattelse varer så lenge uansett om du har hatt spiseforstyrrelser, angst, uro og stress. Hva med smerter i kroppen? Andre symptomer du ikke tenker over eller nevner? For meg startet det akuratt slik - minus spiseforstyrrelser - det vedvarte og jeg ble ikke bedre men værre. Mye forskjellige symptomer typisk for ME. Hvis ikke legen din tar det alvorlig så ville jeg byttet lege hadde jeg vært deg. Følger deg.

Skrevet
10 timer siden, Lammelåret skrev:

Hvis du har mye bekymringer er det noe som kan tappe energien. Jeg tror det kan være lurt å få hjelp til å se på stressfaktorer/angsttriggere i livet ditt, men også - og først og fremst - på ressursene dine, på hva som gir deg energi og glede,hva som motiverer deg (ikke bare faglig). Og kanskje jobbe med nettverk/vennskap? Bli bevisst hvilke mennesker som gir og stjeler energi? 

Kanskje har studiestedet ditt en veileder som kan hjelpe deg med de sosiale/psykisk tingene?

Kanskje kan det hjelpe deg å ha kontakt med dyr?

Har du prøvd å trene?

Tusen takk for gode råd :klemmer: dette skal jeg prøve :)

• Liker 1
Skrevet

Mitt råd er å komme deg ut. Mener ikke at du skal intervalltrene. Men gå litt ute i naturen. kanskje en halvtime hver dag. Det koster litt energi å komme seg ut. Men dæven så mye energi det gir tilbake. Prøv hver dag i ei uke og se!

Anonymkode: 625d1...1a3

Skrevet

Har du sjekket om du mangler D-vitamin? 

Anonymkode: 3b6e4...dfa

• Liker 1
Skrevet

Har du fått sjekket b12 og stoffskifte? Ofte så må du spørre om det spesifikt. Ikke bare si "en blodprøve fordi jeg er så trøtt og sliten". 

Anonymkode: 9f5c4...e1e

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og denne diskusjonen er splittet ut i en egen tråd.

Blod, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...