Gå til innhold

Hva serverer du som vegetarianer til dine middagsgjester?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pai, lasagne eller pizza... nøttestek og vgisterkaker nå i jula.

Anonymkode: 23f45...03b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pai, lasagne eller pizza... nøttestek og vgisterkaker nå i jula.

Anonymkode: 23f45...03b

Fine forslag

Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men spiser mest vegetarmat . Serverer ofte bangalore dal, med chutney av forskjellige typer og nan. Type karrigryte med eple, ingefær og karri med linser og bønner. Vegetarburgere med pommes frites.

• Liker 3
Skrevet

Chili sin carne 

Anonymkode: 2baad...37b

• Liker 1
Skrevet

Chana masala eller spicy rød linsesuppe, andre supper (blomkålsuppe, jordskokksuppe, potet/purresuppe...gjerne med focaccia til) eller ulike varianter av pai/quiche, 

Anonymkode: 9565c...216

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chili sin carne 

Anonymkode: 2baad...37b

Carne er da ikke vegetarisk, det betyr kjøtt. 

Anonymkode: c8a5a...216

Gjest Loffeliten
Skrevet

Carne er da ikke vegetarisk, det betyr kjøtt. 

Anonymkode: c8a5a...216

Og hva betyr sin? ;) Chili SIN carne. 

Gjest Skjæra på tunet
Skrevet (endret)

Jeg er ikke vegetarianer, men har mye vegetarmat i kostholdet. Når jeg får gjester som er glad i vegetarmat så liker jeg å lage:

- Frityrkokte paneerterninger i tomatsaus med ris og salat. 

- Chili (med grønnsaker) med ost over, rømme og nachochips ved siden av

- Gryte med paneerterninger, snittebønner, cherrytomater og hvitløk i fløtesaus med ris ved siden av

- Thali (en slags vegetarisk (indisk) tapas i mangel på bedre ord) 

:)

Endret av Skjæra på tunet
Skrevet

Brokkoligrateng, dal, pai, chili sin carne, ostesuffle, diverse salater, pizza , pasta...... Det er uendelige muligheter!

• Liker 2
Skrevet

Serverer dem en agurk evt en gulerot

Anonymkode: fb1af...075

Gjest førstedamen
Skrevet

Hjemmelaget blomkål suppe, eller hjemmelaget tomatsuppe. Med mine hjemmelagde nydelige rundstykker. Ihvertfall om jeg vil lagr noe enkelt og raskt.

Skrevet

Serverer dem en agurk evt en gulerot

Anonymkode: fb1af...075

Du må være en avmagret vegan om det er middagen din 😂

Anonymkode: 16ceb...636

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, LittDiva said:

Vegetarburgere med pommes frites.

To much work, må steke burgerene i pannen, og pommes frites i ovnen..

Anonymkode: 3db31...dbd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere lever på fjordland hele året. Hvorfor gidder dere å svare på en tråd om hva VEGETARIANERE pleier å servere sine gjester, om dere hverken er vegetarianere eller lager middag til dere selv og eller gjester?? 🤔

Anonymkode: 16ceb...636

Jeg tror personen er ironisk, og påpeker hvor lett det kan være. 

At det må ikke være hjemmelaget, og at det er mulighet til å kjøpe vegetar/vegansk mat som er ferdig i butikken.

Det kan nok bli dyrt med vegetar burgerene om det er mange gester, Brød, hamburgerbrød, tacolomper, ferdig laget pizzadeig fra peppes vegansk, vegetarburgere, noen er veganske og noen er "bare" vegetarisk, det tar ikke så lang tid å titte å se om det er melk og egg i produktene.

TS, du kan google vegetar/veganske oppskrifter, det er haugvis av norske og utlandske bloggere som har om dette-

er det du inne i en spesiell butikk, søk etter vegansk/vegetar produkter, eller gjør det på selve google-

Kolonial.no er veldig flinke på å ha slike produkter, og det er lett å søke inne i nettsiden deres. Det tror jeg også gjelder andre butikker å.

Anonymkode: f6864...a7c

• Liker 5
Skrevet

Spiser mye vegetarmat selv jeg, selv om jeg ikke er vegetarianer. Risgrøt, pannekaker, raspeballer osv. Alt dette er vegetarmat, og ganske vanlige retter (ihvertfall de to første). Jeg tror de fleste spiser mer vegetarmat enn de tenker over ;) 

Uansett tror jeg ingen tar skade av å bli vegetarmat innimellom, hverken i kantina eller på middagsbesøk. Evt. nye impulser bør man da være åpen for?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, -jk- said:

Spiser mye vegetarmat selv jeg, selv om jeg ikke er vegetarianer. Risgrøt, pannekaker, raspeballer osv. Alt dette er vegetarmat, og ganske vanlige retter (ihvertfall de to første). Jeg tror de fleste spiser mer vegetarmat enn de tenker over ;) 

Uansett tror jeg ingen tar skade av å bli vegetarmat innimellom, hverken i kantina eller på middagsbesøk. Evt. nye impulser bør man da være åpen for?

De fleste spiser mer vegansk også enn de tenker over.

Fått meg kjæreste som jeg har vært sammen i 1 et års tid som er veganer, det er utorlig mye jeg og familien spiser som jeg ikke ante var vegansk...

• Liker 5
Skrevet

Kom på flere: pasta! Ofte med ratatouille og fetaost, eller blandet sopp og fløte. Nigellas pastagrateng med rosenkål og ost. Bolognese med brune linser i stedet for kjøttdeig.

Mezeh: hummus, tabouleh , rødbeter med dressing, fattoush, baba ganoush, ezme, oliven, fylt paprika, squash i saus, gulrotsalat...alt ettersom humøret og sesong. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøtt eller fisk hvis de ikke er vegetarianere

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew said:

Kjøtt eller fisk hvis de ikke er vegetarianere

??

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...