Arkana Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Stakkars stakkars pus som måtte bo i den møkkabingen de viste på programmet i går. En katt som vegrer seg så for å gå på do at han holder seg til han spyr. Jeg lurer noen ganger seriøst på om dette bare er funnet på, finnes det virkelig folk som lever slik? Og attpåtil hadde hun kjæreste! Hadde jeg oppdaget at min kjæreste bodde slik og behandlet katten sin på den måten (vet forresten sjefen hennes, for hun jobber med dyr, at hun behandler dyr slik?) så hadde det vært grunn nok til å bryte forholdet. (Og enkelte KG-brukere snakker om forfall når noen ikke har barbert leggene på 2 uker??? )
Elbereth Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Så ikke i går, men så forrige uke. Helt utrolig at det går an! Folk lever i søppelhauger og med kattedritt på gulvene, kjøleskap som jeg ikke ville brukt som søppeldunk osv. Det er nesten så man tror det er laget til sånn. Eierne er jo ikke flau over å vise fram at de lever sånn heller. Men et gode er det med den serien; jeg føler at jeg har det kjemperyddig etter å ha sett et sånt program, i alle fall.
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Stakkars stakkars pus som måtte bo i den møkkabingen de viste på programmet i går. En katt som vegrer seg så for å gå på do at han holder seg til han spyr. Nå var det jo bare den ene veterinærens teori etter å ha hørt situasjonen beskrevt. Katta fortsatte jo å spy etter leiligheten var ren og doen jevnlig tømt. Men fælt var! Det er slik man kun tror gamle mennesker som ikke klarer å ta vare på seg selv lenger eller psykisk syke som ikke er fanget opp av systemet lever. Ikke en oppegående kvinne på 26.
Gjest Madam Felle Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 jeg tror de har laget det til, for at vi skal få enda et program å se på. Tviler på at så mange lever under slike forhold, og de som gjør det melder seg ikke på et slikt program. Det er i alle fall det jeg tror.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 Jeg får meg ikke til å tro at nen lever sånn. Jeg hadde aldri ville være sammen med noen som var så ekle! Fy fader så heslig hun var!
Arkana Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2005 jeg tror de har laget det til' date=' for at vi skal få enda et program å se på. Tviler på at så mange lever under slike forhold, og de som gjør det melder seg ikke på et slikt program. Det er i alle fall det jeg tror.[/quote'] Det er nettopp det jeg mistenker. Det virker så rart at en ellers oppegående person kan finne seg i å leve slik.
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Et eksempel fra Bergen, heldig vis ikke bilder... De bar ut 60 kubikkmeter med boss fra leiligheten http://www.ba.no/nyheter/article313292.ece Jeg har jobbet som hjemmehjelp, og blir ikke lengre forbauset over hvor ekkelt folk tillater seg å bo. Og hvor mye ekkelt de nekter hjemmehjelpen å fjerne.
starie Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Tro meg når jeg sier enkelte faktisk bor slik. Jeg har vært hos folk der jeg ikke har fått sokkene mine rene etter å ha gått på gulvet.
Arkana Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2005 Tro meg når jeg sier enkelte faktisk bor slik. Jeg har vært hos folk der jeg ikke har fått sokkene mine rene etter å ha gått på gulvet. Jo, jeg har vært i slike leiligheter selv. Men det var i forbindelse med hjemmesykepleien, hos folk som ikke er riktig friske psykisk sett.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #10 Skrevet 4. februar 2005 Nå så ikke jeg programmet, men jeg kjenner relativt oppegående folk som har det j..lig rotete og skittent, blant annet noen som konsekvent ikke går ut med søpla (samler en pyramide på kjøkkenet) eller vaker opp (kjøper heller nytt bestikk, det gamle står og stinker rundt i leiligheten). Trenger vel ikke nevne at de er mer eller mindre single menn i tjueårsalderen. Men ellers åndsfriske og skoleflinke folk. Jeg hadde vært flau over å fostre opp et barn som ikke lærte seg såpass. Og jeg håper aldri de ville meldt seg på et program på tv for å vise hvor ekkelt de har det. Det er selvsagt noe annet med folk som er syke psykisk eller fysisk; men i de tilfellene håper jeg virkelig ikke produsenten er så kynisk at de utnytter folk som ikke er i stand til å gjøre rede for seg. Tipper programmet er litt som det der nanny-programmet - det ER jo gjennomregissert, selv om noe sikkert stemmer.
Gjest happyending Skrevet 5. februar 2005 #11 Skrevet 5. februar 2005 Det er nok ingen tvil om at det er folk som bor slik, men at de melder seg på til et sånt program sånn helt uten videre, det har jeg ganske vondt for å tro.. Om ikke det er temmelig velregissert, så har de som har meldt seg på fått tilbud om en klekkelig fin sum, det er jeg sikker på.. Og om vi skal prate om at det må være psykisk ustabile som lever sånn, at det ikke er mulig for normale, oppegående mennesker, så er jeg helt enig, problemet er bare at mennesker vi tror er normalt oppegående egentlig er så til de grader ustabile.. :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå