Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Inviterer dere vennene deres med kjæreste, selv om dere aldri har møtt kjæresten (ikke samboere)? De har heller ikke vært sammen særlig lenge? Har en del slike tilfeller hos oss, og det er da ikke snakk om å invitere bare "et par til" - det kan fort bli mellom fem og ti
Coria Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Vi inviterer bare de vi selv kjenner, også de som er samboere. Ellers kom det jo til å være mange vi rett og slett ikke kjente i vårt eget bryllup.
Lille smurf Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Vi har gjort det sånn at vi inviterer familie, forlovere og evt nærmeste venner til middag, og så venner og kolleger til fest etterpå (kall det "kaffe" om du vil ) Her vil det bli noen kjærester av "hans" venner/kolleger som jeg ikke har møtt og omvendt, men alle er samboere. De vi har snakket med om "kaffe/fest-invitiasjonen" synes bare det er hygglig at de i det hele tatt får komme
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 Nå skal jeg ikke gifte meg riktig ennå, men jeg har jo et synspunkt på det alikevel Synes man skal be samboere og ektefelle. Når det kommer til kjærster, så synes jeg man får vurdere hvor lenge parret har vært sammen... Da søstern til samboeren min giftet seg, var jeg ikke invitert. Grunnen, da bryllupsdagen hennes kom hadde jeg vært sammen med broren hennes i 2 mnd., hun hadde bare vist om meg i 3 uker. Klart jeg var litt lei meg for at han dro uten meg, men sånn var det bare. Da var det verre da yngste dattern hennes skulle døpes. Vi var faddere og etterpå fikk jeg høre at dem hadde vurderte å bare ha han.. For meg føltes det helt feil om en av oss skulle vært fadder og ikke den andre..
Arwen Skrevet 3. februar 2005 #6 Skrevet 3. februar 2005 Eneste som ikke er samboer er en klasevenninne av meg som fikk seg kjæreste et par dager før inbydelsene skulle ut. Han inviterer vi ikke. De er fortsatt sammen og i utdrikningslaget spurte hun om hun kunne ta han med seg :o
Huldra:) Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 De er fortsatt sammen og i utdrikningslaget spurte hun om hun kunne ta han med seg :o Hjelp... Da vet jeg ikke hva jeg hadde svart (dersom dere ikke har blitt godt kjent med han nå i ettertid av utsedelsene av invitasjonene da)... :o
Gjest Melk Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Da var det verre da yngste dattern hennes skulle døpes. Vi var faddere og etterpå fikk jeg høre at dem hadde vurderte å bare ha han.. For meg føltes det helt feil om en av oss skulle vært fadder og ikke den andre.. Det er nok ganske vanlig, så her risikerer du å gå på en smell i fremtiden om en av dere skulle bli spurt igjen. Å bli lei seg fordi man ikke får gå i bryllup til en som har visst om en i 3 uker synes jeg er patetisk.
Arwen Skrevet 3. februar 2005 #9 Skrevet 3. februar 2005 Hjelp... Da vet jeg ikke hva jeg hadde svart (dersom dere ikke har blitt godt kjent med han nå i ettertid av utsedelsene av invitasjonene da)... :o Har fortsatt ikke møtt han jeg, så sa bare nei.
~umulia~ Skrevet 3. februar 2005 #10 Skrevet 3. februar 2005 Nå var ikke dette aktuelt i vårt bryllup, da alle vennene vår hadde forholdsvis stabile forhold på den tiden. Den eneste som var i et "ferskt" forhold var fetteren til mannen. Vi inviterte den nye kjærsten hans. Vi hadde bare møtt henne en gang, men vi følte alikevel det var naturlig å invitere henne.
Annie Skrevet 3. februar 2005 #11 Skrevet 3. februar 2005 Hvorfor ikke invitere "med følge". Om man ikke kjenner personen som er med gjør vel ingenting? I tillegg er det mye hyggeligere for den som er invitert å ha med seg følge. Om det er samboer eller kjæreste er det samme for min del.
Gjest Melk Skrevet 3. februar 2005 #12 Skrevet 3. februar 2005 Hvorfor ikke invitere "med følge". Om man ikke kjenner personen som er med gjør vel ingenting? I tillegg er det mye hyggeligere for den som er invitert å ha med seg følge. Om det er samboer eller kjæreste er det samme for min del. Hvorfor ikke? Hva når en hel haug av venneflokken er uten fast følge, da utgjør "med følge" en stor utgiftspost. Om man ikke klarer å ha det hyggelig i bryllup med sin egen familie eller venner, så synes jeg synd på den personen. Tenk å være SÅ avhengig av sin kjæreste.
Arwen Skrevet 3. februar 2005 #13 Skrevet 3. februar 2005 Hvorfor ikke invitere "med følge". Om man ikke kjenner personen som er med gjør vel ingenting? I tillegg er det mye hyggeligere for den som er invitert å ha med seg følge. Om det er samboer eller kjæreste er det samme for min del. hadde de jeg snakker om blitt sammen noen måneder før innbydelsene ble sendt ut hadde et selvfølgelig vært OK at han ble med, da hadde vi invitert han, men det er snakk om dager før. Og innbydelsene er vi nødt for å forholde oss til , hvis ikke blir det bare rot. Man dukker bare ikke opp i et bryllup.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #14 Skrevet 3. februar 2005 Det er nok ganske vanlig, så her risikerer du å gå på en smell i fremtiden om en av dere skulle bli spurt igjen. Må bare komme med et innspill, selv om det ikke er det som er spørsmålet her. Jeg hadde aldri spurt en kjæreste til noen av mine søsken om å være fadder. En fadder skal være der for barnet. Hva om forholdet tar slutt etter ett år???
Gjest Melk Skrevet 3. februar 2005 #15 Skrevet 3. februar 2005 Må bare komme med et innspill, selv om det ikke er det som er spørsmålet her. Jeg hadde aldri spurt en kjæreste til noen av mine søsken om å være fadder. En fadder skal være der for barnet. Hva om forholdet tar slutt etter ett år??? Enig.
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #16 Skrevet 3. februar 2005 Jeg har ett par venninner som har kjæreste som jeg ikke har møtt. Disse blir ikke invitert. Det er ikke så mange det er snakk om men hvorfor i all verden skal vi invitere mennesker vi ikke kjenner til vårt bryllup??? Ikke er de samboere heller så da får vi heller bli kjent ved en annen anledning
Nimue Skrevet 3. februar 2005 #17 Skrevet 3. februar 2005 Helt enig!! Jeg har et par venninner som nylig har fått seg typer, og de blir ikke invitert. Sambo'n har opptil flere venner som har kjærester - litt til og fra - som vi ikke kjenner eller aldri har møtt. De blir heller ikke invitert. Jeg vil ha et bryllup med folk jeg kjenner, jeg. Og det er helt uaktuelt å skrive "Til X m/følge".
Gjest Madam Felle Skrevet 3. februar 2005 #18 Skrevet 3. februar 2005 Har fortsatt ikke møtt han jeg, så sa bare nei. Hadde jeg svart også. Vi inviterer med de som har partner ( samboer eller kjæreste), når invitasjonen sendes.
Edie Skrevet 3. februar 2005 #19 Skrevet 3. februar 2005 Vi inviterer samboere og de med lange kjæresteforhold.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #20 Skrevet 3. februar 2005 :o Å dukke opp i et bryllup når en ikke er invitert er for drøyt. Som brudepar hadde jeg blitt skikkelig sint. Vi inviterer heller ikke kjærester vi ikke har møtt. Vårt bryllup skal ikke være arena for et slikt første møte - bare for at "kjæresten" skal få seg en feat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå