Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et familiemedlem som deler ganske kritikkløst i sosiale medier. For det første legger hun ut altfor mye (etter min smak). For det andre deler hun hva som helst av andre, så lenge hun ser fin ut selv. 

Jeg har prøvd å ta det opp med henne, både på en hyggelig måte og ved å fortelle henne at det faktisk er ulovlig å dele bilder av andre de ikke har samtykket til selv. Hun respekterer det ikke og syns at jeg er en skikkelig surpomp. Det er snakk om en voksen, høyt utdannet person som ikke burde ha noe problem med å forstå dette.

Det er et nært familiemedlem, så jeg føler ikke at jeg kan fjerne henne som venn. 

Jeg har satt på gjennomgang av tidslinje, men så lenge hun har en innstilling der både hennes og venners venner kan se det som legges ut, dukker det jo opp i feeden til mine venner uansett. 

Noen tips?

Anonymkode: a8df0...32a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kinkig situasjon. Da ville jeg nok ikke stilt opp på bilder som hun tar, rett og slett? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et familiemedlem som deler ganske kritikkløst i sosiale medier. For det første legger hun ut altfor mye (etter min smak). For det andre deler hun hva som helst av andre, så lenge hun ser fin ut selv. 

Jeg har prøvd å ta det opp med henne, både på en hyggelig måte og ved å fortelle henne at det faktisk er ulovlig å dele bilder av andre de ikke har samtykket til selv. Hun respekterer det ikke og syns at jeg er en skikkelig surpomp. Det er snakk om en voksen, høyt utdannet person som ikke burde ha noe problem med å forstå dette.

Det er et nært familiemedlem, så jeg føler ikke at jeg kan fjerne henne som venn. 

Jeg har satt på gjennomgang av tidslinje, men så lenge hun har en innstilling der både hennes og venners venner kan se det som legges ut, dukker det jo opp i feeden til mine venner uansett. 

Noen tips?

Anonymkode: a8df0...32a

Kommenter på alle bildene at du ikke har godtatt at hun legger ut bilder av deg og be henne fjerne det. Gjør du det alle gangene vil vennene hennes se det, noe jeg i alle fall ville oppleve som flaut.

Anonymkode: f0ab9...3a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...